دوره جامع آموزش گوگل آنالیتیکس

آموزش قسمت تبدیل‌ها (Conversions) در گوگل آنالیتیکس

تبدیل‌ها همیشه مهم هستند و نرخ تبدیل به عنوان یک فاکتور تعیین کننده در عملکرد سایت در نظر گرفته می‌شود.در این قسمت می توانید وضعیت تبدیل های سایت خود را مشاهده کنید. ممکن است منظور از تبدیل، تبدیل بازدید کننده به کاربر یا خریدار باشد.برای این منظور لازم است که شما اهدافی را مشخص کنید و در صورت اینکه کاربر خریدی انجام می‌دهد، اطلاعات خرید را در اختیار گوگل بگذارید. تنظیمات این قسمت باید از طریق بخش مدیریت گوگل آنالیتیکس و به Google Tag Manager انجام شود و بروی سایت پیاده‌سازی شود.

دانلود فیلم آموزش قسمت تبدیل‌ها (Conversions) در گوگل آنالیتیکس با کیفیت HD 720

حجم فایل 64 مگابایت

دانلود کنید

اهداف (Goals)

در این بخش آمار مربوط به اهدافی که تعیین کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. ممکن است هدف شما بازدید کاربر از یک صفحه مشخص، ثبت نام کاربر در سایت، عضویت کاربر در خبرنامه، تبدیل کاربر به مشتری  و … باشد. در واقع شما ممکن است یک یا چند هدف برای خود تعیین کرده باشید و در این صفحه بر روی یکی از آنها کلیک کرده و آمار مربوط به آن را دریافت می‌کنید. این آمار شامل ارزش هدف، رقابت در هدف مورد نظر، نرخ تبدیل در آن و سایر موارد مربوط به آن است.

اهداف | گوگل آنالیتیکس

قیف هدف (Goal Funnel)

در اینجا شما می توانید قیف هدف هرکدام از اهدافتان را ببنید که به چه صورت آن هدف مورد نظر شما که قبلا ایجاد کردید تکمیل شده است از قسمت مشخص شده (Goal Option) در عکس زیر می توانید هر کدام از اهداف خود را انتخاب کنید:

قیف هدف

حال که هدف خود را مشخص کردید در ادامه تعداد کامل شدن آن را در نموداری می بینید و در انتها شما قیفی را می بینید که مقدار ورودی و خروجی از هر قسمت قیف که هر مرحله مختص یک صفحه است مشخص است.

قیف هدف

فروش آنلاین (E-Commerce)

این قسمتها اهمیت چندانی از لحاظ تأثیر بر روی عملکرد سایت یا بهبود شرایط آن ندارد و تنها می‌توان به عنوان اطلاعات آماری از آنها استفاده کرد. با دادن اطلاعات فروش به گوگل آنالیتیکس، شما می‌توانید در این بخش ببینید که چقدر درآمد عایدتان شده است، این درآمد توسط کدام کاربران ایجاد شده است، هر کاربر چقدر برای شما سود داشته، کدام کاربران با چه ویژگی‌هایی بیشتر خرید کرده‌اند و … . نتایج نهایی به صورت نمودار نشان داده شده در تصویر زیر به شما داده می‌شود تا آمارهای خود را به طور میانگین و به طور اختصاصی داشته باشید.

فروش آنلاین | گوگل آنالیتیکس

نکته مهم این است که شما با توجه به ترافیک ورودی به فروشگاه تان می توانید این بررسی ها را انجام دهید و این قسمت به صورت مستقیم به بهینه سازی فرایند خرید در سایت شما کمک خواهد کرد.

مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels)

در اینجا می توانید روند تبدیل شدن بازدیدکنندگان و کاربران به مشتری در وب‌سایت خود را ببینید. در آنالیتیکس، اعتبار تبدیل‌ها و فروش‌های شما به آخرین کانال ورودی داده می‌شود که کاربر از طریق آن وارد شده است. اما جستجو‌ها و ارجاع‌های قبلی چه نقشی در تبدیل کاربر داشته‌اند؟ یا مثلا چه تعداد از کسانی که برای اولین بار وارد هدف شما شده اند هدف شما را تکمیل کرده اند؟ یا چه تعداد از کسانی که اهداف شما را ترک کرده اند بعد از مدتی دوباره وارد قیف اهداف شما شده اند و آن ها را تکمیل کرده اند؟ بین علاقه ابتدایی کاربر تا انجام خرید یا هدف شما چقدر فاصله وجود داشته است. با استفاده از این بخش می‌توانید جواب تمام این سوال‌ها را پیدا کنید. شما می‌بینید که کاربر دقیقاً چند بار و از چه طرقی وارد سایت شده تا در نهایت تبدیل به مشتری یا کاربر ثابت شود.

مسیرهای چند کاناله | گوگل آنالیتیکس

اختصاص (Attribution)

این قسمت مربوط به این می شود که بیشتر تبدیل های شما از طریق چه کانال هایی انجام شده است. در این بخش می‌توانید ببینید که هر یک از کانال‌های ورودی شما چه مقدار از تبدیل‌ها را به خود اختصاص داده است(به نوعی نشان می‌دهد که کانال‌های ما در چه اندازه در جذب بازدید کننده‌ها تأثیرگذار بوده‌اند.).

اختصاص | گوگل آنالیتیکس

سیستم اختصاص دهی به چند صورت در اختیار شماست. شما می‌توانید تنها به آخرین کانال ورودی برای تبدیل اعتبار دهید. اولین کانال ورودی را مسئول بدانید. یا آنکه به تمام کانال‌های ورودی که کاربر از طریق آنها وارد شده است (تا آن زمان که به مشتری یا کاربر ثابت تبدیل شود) درصدی اعتبار بدهید.در حقیقت، در این ابزار بررسی کانال‌ها به طور کامل انجام می‌گیرد و آمار هر کدام از آنها طبق تعداد کاربران، میزان بانس ریت، تعداد دوره‌ها و همچنین زمان میانگین هر کدام از دوره‌ها به شما داده می‌شود.


شما می توانید در مورد این آموزش کامنت بگذارید!

در قسمت دیدگاه می توانید سوالات، نظرات و تحلیل خود را از این موضوع بنویسید و  همچنین می توانید برای کمک به دوستان دیگر که در این دوره شرکت کرده اند به کامل شدن این بحث کمک کنید. در صورتی که می خواهید با مدیریت سایت مستقیم ارتباط داشته باشید می توانید از قسمت تماس با ما استفاده کنید.

تبلیغات کتاب
برچسب ها
آموزش گوگل سرچ کنسول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن