گوگل تگ منیجر یکی دیگر از ابزار های رایگان گوگل مانند گوگل سرچ کنسول ، گوگل آنالیتیکس و … است. در اینجا شما می توانید به ساخت ایونت برای مدیریت بهتر سایت خود بپردازید. گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) که به اختصار GTM هم به آن گفته می شود ابزاری ساده است که ما در این آموزش قصد داریم با نحوه کارکرد آن شما را آشنا کنیم.
گوگل تگ منیجر چیست؟
وظیفه این ابزار مدیریت تگ ها است . که شما می توانید آن تگ ها در آن ایجاد کنید و از آن در سایت خود استفاده کنید.
تریگر Trigger چیست؟
ما در گوگل تگ منیجر شروع به تعریف تگ می کنیم. بطور مثال می خواهیم کلیک هایی که کاربران بر روی یک عکس انجام می دهند را پیگیری کنیم و به عنوان یک ایونت یا هدف ثبت شود. برای این کار شما زمانی که می خواهید یک تگ با این عنوان معرفی کنید نیاز به تریگر دارید که دستور کلیک را روی تگ فعال کند. که این موضوع عملکرد تریگر را نشان می دهد.
موارد گفته شده در این آموزش:
- آموزش کار با گوگل تگ منیجر
- ساخت اکانت در گوگل تگ منیجر
- ایجاد تگ در گوگل تگ منیجر
- ویرایش تگ ها در گوگل تگ منیجر
- ایجاد متغیر ها در گوگل تگ منیجر
- بررسی موردی متغییر ها
ترتیبی که مدیر فروش برای دوره آموزش گوگل آنالیتیکس به شما پیشنهاد میکند:
- گوگل آنالیتیکس چیست؟
- ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس
- نگاهی کلی به قسمت های گوگل آنالیتیکس
- آموزش قسمت زمان حال (Realtime) در گوگل آنالیتیکس
- آموزش قسمت مخاطبان (Audience) در گوگل آنالیتیکس
- آموزش قسمت جذب (Acquisition) در گوگل آنالیتیکس
- آموزش قسمت رفتار (Behavior) در گوگل آنالیتیکس
- آموزش قسمت تبدیلها (Conversions) در گوگل آنالیتیکس
- آموزش قسمت مدیریت (Admin) در گوگل آنالیتیکس
- آموزش گوگل تگ منیجر و ساخت ایونت
- ساخت ایونت اسکرول و تایمر در گوگل تگ منیجر
- دیکشنری گوگل آنالیتیکس
شما می توانید در مورد این آموزش کامنت بگذارید!
در قسمت دیدگاه می توانید سوالات، نظرات و تحلیل خود را از این موضوع بنویسید و همچنین می توانید برای کمک به دوستان دیگر که در این دوره شرکت کرده اند به کامل شدن این بحث کمک کنید. در صورتی که می خواهید با مدیریت سایت مستقیم ارتباط داشته باشید می توانید از قسمت تماس با ما استفاده کنید.