علت از دست دادن مشتری!
دلایلی برای اینکه کسب و کار شما مشتریان خود را از دست میدهد
دوست دارید یا نه کسب و کار شما در حال از دست دادن مشتریان است.تحقیقات اخیر McKinsey & Company نشان داده که 13 درصد از مشتریان مورد بررسی گفته اند که آنها به یک نام تجاری وفادارند.این تحقیق نشان می دهد که 87 درصد از مشتریان مورد بررسی می گویند از جاهای مختلف خرید می کنند و 58 درصد به یک برند جدید روی می آورند.
چرا مردم از جاهای مختلف خرید می کنند؟
چه چیزی باعث رها کردن یک کسب وکار میشود و محصولا یا خدمات را از رقبا خریداری می کنند؟
حالا وقت آن است که نگاه دقیق تری به این نکته داشته باشید که چرا کسب و کار شما مشتریان را از دست می دهد و آنچه شما می توانید برای حل آن انجام دهید .در این مقاله تیم مدیر فروش 2 دلیل رایج برای اینکه مشتریان کسب و کار های کوچک را ترک می کنند و نکات موثری برای شروع جریان جدید قرار داده شده است.
راضی نیودن مشتری از محصول و یا خدمات شما
یکی از مواردی که می تواند تجربه مشتری را از محصول یا خدمات شما ناراضی کند پشتیبانی محصول یا خدمات است.
آنچه شما می توانید انجام دهید:
اصلا مهم نیست چقدر کالای بی عیب و نقصی داشته باشید یا چقدر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان متعهد باشید، باز هم مشکل پیش می آید. و شما باید خود را آماده کنید که به بهترین شکل به مشتریان خود خدمات ارائه کنید و محیطی فراهم کنید که بتوانید سخت گیر ترین مشتریان را هم حفظ کنید تا فروش خود را بالا ببرید. و کسب و کار خود را زنده نگه دارید.
- خدمات به مشتری را جزو اصول شرکت بگذارید
- درصورت لزوم دسترسی به واحد خدمات و مدیران ارشد را اسان گذاشته و پاسخگو باشید.
- دارای بیشترین مدت زمان گارانتی و پشتیبانی خدمات پس از فروش باشید
- دارای وارانتی (تعویض بدون قید و شرط در ابتدای کار) باشید
این سه قانون طلایی خدمات مشتری را در نظر داشته باشید:
- پاسخ سریع و درست باشد
- با احترام و همدلی با مشتری رفتار کنید.
- از تیم پشتیبانی خودتان پشتیبانی کنید و منابع مورد نیاز را در اختیارشان بگذارید.
قیمت گذاری اشتباه ( شما ارزش را نشان ندادید)
قیمت چیزی است که مشتری پرداخت می کند و ارزش یک مشتری است.
لیز وندلینگ (Liz Wendling)، کارشناس فروش و هوش هیجانی، در وبلاگ خود خاطر نشان کرد که مشتریان لزوما تنها
پایین ترین قیمت و یا ارزان ترین در شهر را انتخاب نمی کنند .او گفت، ترجیحات مشتری، هیچ ارتباطی با قیمت ندارد و همه چیز به ارزشی که شما انتقال میدید ربط داره.هنگامی که مشتریان بالقوه به شما می گویند این موضوع در مورد پول است، وندلینگ نوشت، این در واقع کد مشتری برای
“ارزش من را نشان می دهد”
این قطعا یکی از دلایلی است که اپل در مورد سود گوشی های هوشمند به آن اهمیت می دهد. در اواخر سال 2017، اپل 87 درصد از سود صنعت گوشی های هوشمند را تصاحب کرد، اما تنها 18 درصد کل فروش را داشت . مشتریان، به وضوح، اپل را خریداری می کنند، زیرا معتقدند که محصولات اپل با وجود قیمت بالاتر، ارزش بیشتری را به ارمغان می آورند.
قبل از هزینه چیزی که باید استراتژی قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد که در آن بازار، کانال توزیع و رقبا اجزا اصلی هستند. با توجه به بازاری که در آن فعالیت می کنید باید سعی کنید قیمتی مناسب و رقابتی برای کالای خود انتخاب کنید. قیمت های شما باید به روز رسانی شود. قیمت دقیق و رقابتی یکی از عوامل حفظ مشتری است.هنگام قیمت گذاری، باید پارامترهای زیادی را مدنظر داشته باشید که از جمله آنها باید به موقعیت خود در بازار، تقاضا برای محصول/خدمات تان، هزینه تولید محصول تان و همچنین هدفی را که می خواهید با قیمت گذاری به آن برسید اشاره کرد.
“این هدف همیشه فقط فروش محصول نیست””
و این 3 سوال را قبل از قیمت گزاری برای همتراز کردن با رفتار مصرف کننده از خود بکنید
1- آیا او ارزش قیمت برگزیده شما را متوجه می شود؟
2- قیمت شما در مقایسه با سایر رقیبان تان چگونه است؟
3- آیا می توانید به منظور نشان دادن ارزش خود به مصرف کننده برای مزیت های محصول تان، کمیت تعیین کنید؟
آنچه شما می توانید انجام دهید:
ارزش های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و چه ارزش بسیار خوبی برای مشتریان خود به ارمغان می آورید که سایر شرکت ها یا کسب و کار ها انجام نمی دهند؟ این پیشنهاد منحصر به فرد شماست
به وضوح پیشنهاد های ارزشمند منحصر به فرد خودتون را در تمام شبکه های اجتماعی و تبلیغاتی بیان کنید.
تیم پپشتیبانی و فروشندگان خود را آموزش دهید تا بتوانند به صورت روان در مورد ارزش موجود در قیمت گزاری صحبت کنند.