معرفی کتاب

بهترین و پرفروش ترین کتاب های کسب و کار [44 کتاب برتر] + قیمت

در این مقاله پرفروش ترین کتاب های کسب و کار را برای شما گردآوری کردیم تا بتوانید انتخاب راحت تری برای خواندن کتاب در این زمینه داشته باشید. لیست کتاب ها از منابع مختلف متنوع تهیه شده است. همچنین ما در معرفی کتاب های دگیر لیستی از کتابهایی که باید قبل از 25 سالگی خواند ، بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه و 100 کتاب برتر جهان را گردآوری کردیم.

کتاب هنر جنگ اثر سون تزو

کتاب هنر جنگ اثر سون تزو

کتاب هنر جنگ (The Art of War) قبل از میلاد مسیح در چین به رشته‌ی تحریر درآمد؛ اثری که بی‌گمان یکی از کهن‌ترین رساله‌های شناخته شده تاریخ جهان در پیرامون جنگ است. اصولى که سان تزو (Sun Tzu) در این کتاب مورد بحث قرار داده اندرزهایی است که از 2400 سال پیش تا به امروز همچنان تازگی دارد و اکنون به عنوان یک منبع کلاسیک و ماندگار در دانشگاه‌های بازاریابی و تبلیغات درس داده می‌شود.

یکی از بنیادی‌ترین مباحثی که تزو در کتابش به آن می‌پردازد این است که: «اگر شما خودتان و دشمنان را بشناسید، نگران نتیجه‌ی جنگ نیستید، ولی اگر صرفا خودتان را بشناسید و از دشمنتان شناخت درستی نداشته باشید در ازای کسب هر پیروزی رنج شکست را هم باید متحمل شوید. همچنین باید توجه داشت که بنابر تعالیم سون تزو، سرلشکری پیروز نبرد خواهد بود، که پیش از شروع جنگ، محاسبات بسیاری انجام می‌دهد، و سرلشکری بازنده است، که قبل از شروع جنگ، محاسبات کمی انجام می‌دهد. بنابراین، هرچه محاسبات بیشتر، بهتر!

بخشی از کتاب هنر جنگ: « اگر هم دشمن را می شناسی هم خودت را، از نتیجه ی صد جنگ هم نباید هراسی داشته باشی. اگر خودت را می شناسی اما دشمن را نه، برای هر پیروزی که به دست می آوری، شکستی نیز خواهی خورد. اگر نه دشمن را می شناسی و نه خودت را، در همه ی نبردها شکست خواهی خورد.»

مشاهده قیمت و خرید کتاب هنر جنگ

کتاب ساختن برای ماندن

کتاب ساختن برای ماندن

جیمز سی کالینز و جری ا. پوراس با استفاده از یک پروژه تحقیقاتی شش ساله در دانشکده تجارت دانشگاه استنفورد ، هجده شرکت واقعا استثنایی که مدت طولانی ای بود پا برجا بودند (بطور متوسط یک سده) را انتخاب کردند و هرکدام از آنها را در مقایسه مستقیم با یکی از رقبای برترشان مطالعه کردند. آنها شرکت ها را از ابتدا تا به امروز – به عنوان شرکت های نوپا ، شرکت های متوسط و شرکت های بزرگ – بررسی کردند. در مدت این مطالعه ، نویسندگان پرسیدند: “چه چیزی شرکتهای استثنایی را از سایر شرکت های رقیب متفاوت می کند و این شرکتهای ماندگار و بزرگ که در طول تاریخ خود چه راهکار هایی را دنبال کرده اند؟”

چه چیزی جنرال الکتریک ، 3M ، مرک ، وال مارت ، هیولت پاکارد ، والت دیزنی و فیلیپ موریس را از رقبای خود جدا می کند؟ به عنوان مثال ، چگونه Procter & Gamble ، که زندگی را به طور قابل ملاحظه ای در پشت رقیب Colgate آغاز کرد ، سرانجام به عنوان نهاد برتر در صنعت خود پیروز شد؟ چگونه موتورولا توانست از تجارت متوسط باتری به یک شرکت یکپارچه تبدیل شود؟ ، در حالی که زنیت هرگز بر چیز دیگری غیر از تلویزیون مسلط نبود؟ چگونه بوئینگ مک دونل داگلاس را از عنوان بهترین شرکت هواپیمای تجاری جهان سرنگون کرد؟ بوئینگ چه داشت که مک دونل داگلاس فاقد آن بود؟

شما می‌توانید بسیاری از یافته‌های کتاب ما را در محیط کاری خود به‌کار ببرید، حتی در محیط‌های کاری بسیار کوچک. شما در هر سطحی می‌توانید سازندۀ ساعت باشید؛ زیرا این بیشتر حالتی ذهنی است تا روشی عملکردی. ازسوی‌دیگر، در جایگاه مدیر به‌جای اینکه برای حل مشکلات قهرمانانه عمل کنید، بیندیشید که از چه فرایندهایی می‌توانید برای حل آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید در هر سطحی در ارتباط با ایدئولوژی اصلی فرهنگی فرقه‌مانند (آیین‌محور) ایجاد کنید.

البته، ایدئولوژی اصلی تا حدی فرهنگ آیین‌محور را محدود می‌کند، اما در هر صورت قابل اجراست. اگر شرکت ایدئولوژی اصلی و آشکاری نداشته باشد، آزادی عمل و نوعی بی‌نظمی‌ ایجاد خواهد شد. درواقع، ریشۀ این بی‌نظمی‌ در فقدان اهرمی‌ به نام ایدئولوژی اصلی نهفته است، این فقدان سبب می‌شود شرکت نتواند گروه و اقداماتش را در چهارچوب باید‌ها و نباید‌های ویژه کنترل کند.

کتاب ساختن برای ماندن مملو است از صدها نمونه خاص و سازمان یافته در یک چارچوب منسجم از مفاهیم عملی که می تواند توسط مدیران و کارآفرینان در همه سطوح اعمال شود. ساختن برای ماندن یک طرح جامع برای سازمانهای سازنده فراهم می کند که تا قرن بیست و یکم و بعد از آن پیشرفت خواهند کرد.

بخشی از کتاب ساختن برای ماندن: « افسانه ۱۰: موفق ترین شرکت ها عمدتا بر پیروزی در رقابت تمرکز دارند. واقعیت: شرکت های آرمانی در درجه اول بر پیروزی بر خودشان تمرکز دارند. بنابراین، پیروزی در رقابت برای شرکت های آرمانی هدف نهایی نیست، بلکه نتیجه پرسیدن مستمر این پرسش است:«چگونه می توانیم در آینده، در مقایسه با آنچه امروز انجام می دهیم، خود را برای عملکرد بهتر بهبود بخشیم؟» و آن ها این پرسش را یک سبک زندگی منظم می دانند و آن را هر روز از خود پرسیده اند؛ در برخی موارد بیش از ۱۵۰ سال. برای آن ها مهم نیست چقدر دستاورد دارند و چقدر جلوتر از رقبای خود پیش می روند، برای آن ها این دستاوردها قانع کننده نیست و هرگز آن را کافی نمی دانند.»

مشاهده قیمت و خرید کتاب ساختن برای ماندن

کتاب 48 قانون قدرت

کتاب 48 قانون قدرت

کتاب 48 قانون قدرت، اثری نوشته ی رابرت گرین است که اولین بار در سال 1998 به انتشار رسید. رابرت گرین در این کتاب شگفت انگیز، سه هزار سال از تاریخ قدرت را با بهره گیری از تفکرات ماکیاولی، سون تزو، کارل فون کلاوزویتس و همچنین از زندگی افرادی مهم و تأثیرگذار، در 48 قانون فوق العاده مهم و حیاتی خلاصه کرده است. کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید.

با خواندن این ۴۸ قانون قدرت، شناختی کلی به دست می‌آورید و اگر کمی باهوش باشید، می‌توانید آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به کار گیرید. هرچند شاید برخی از این قوانین با زندگی شما ارتباط مستقیمی نداشته باشد اما به مرور زمان کاربردهای ظریف آن‌ها را می‌فهمید. با مروری بر کلیات موضوع، ارزیابی بهتر نسبت به کارهای گذشته و مهار بهتر در مورد لحظه‌های آتی خواهید داشت. پس از مطالعه کامل این کتاب، نسبت به تمامی قوانین تأمل کنید. این کتاب طوری طراحی شده تا بتوانید قانونی که در یک لحظه خاص برایتان مناسب‌تر است، تشخیص دهید. برای مثال، اگر با مقام ارشد خود مشکل دارید و نمی‌فهمید چرا تلاش‌های شما را نمی‌بیند و از شما قدردانی نمی‌کند، چندین قانون وجود دارد که به طور خاص به رابطه زیردست با بالادست اشاره می‌کند. پس شک نکنید که یکی از این قوانین را زیر پا گذاشته‌اید. با خواندن بندهای اول ۴۸ قانون در فهرست کتاب، می‌توانید قانون مربوطه را بیابید.

بخشی از کتاب 48 قانون قدرت: « مردی به درویشی گفت چرا تو را نمی بینم؟ درویش در پاسخ گفت: به این دلیل که اظهار «چرا همیشه تو را نمی بینم؟» برایم شیرین تر است تا اینکه بشنوم کسی بگوید: «چرا همیشه می بینمت؟». یا مانند شخصیت گندالف در ارباب حلقه ها که در لحظات حساس از داستان غایب می شد، اما زمانی که دیگر امیدی نبود خود را نمایان می کرد. »

مشاهده قیمت و خرید کتاب 48 قانون قدرت

کتاب از عرش به فرش

کتاب از عرش به فرش

کتاب از عرش به فرش، اثری نوشته ی جیم کالینز است که نخستین بار در سال 2009 چاپ شد. جیم کالینز با بررسی شرکت های بزرگی که با شکست مواجه شده بودند، از خود پرسید: چگونه بزرگان از عرش به فرش سقوط می کنند؟ آیا حرکت به سوی افول را می توان تشخیص داد و جلویش را گرفت؟ شرکت ها چگونه می توانند در مسیر خود باقی بمانند؟ کالینز در این اثر جذاب به این سوالات می پردازد و به رهبران تجاری این نوید را می دهد که می توانند روند حرکت به سوی شکست را تشخیص دهند و اگر هم در حال سقوط هستند، راهی برای فرار از مهلکه پیدا کنند. پروژه ی تحقیقاتی کالینز که بیش از چهار سال زمان برد، از پنج مرحله ی افول پرده برداشت. رهبران با درک این مراحل قادر خواهند بود احتمال شکست خوردن و سقوط از عرش به فرش را به شکل چشمگیری کاهش دهند.

اگر یک شرکت قدرتمند در اواخر سال ۱۹۷۰ به این سختی و سرعت سقوط کرد، پس برای هر شرکت دیگری نیز چنین احتمالی وجود دارد. اگر کمپانی‌هایی مثل موتورولا (Motorola) و سیرکوئیت سیتی (Circuit City) بت‌هایی که به‌‌‌عنوان نمونه‌ی برتر شناخته شده بودند با وضعیتی بغرنج تحلیل رفتند، پس هیچ کسی ایمن نیست. اگر کمپانی‌هایی از قبیل زینت و ای اند پی، که بدون‌‌‌تردید برترین‌های حوزه‌‌‌ی فعالیت خود بودند، از عرش به فرش رسیدند، پس ما باید نسبت به موفقیت خودمان نگران شویم. اینکه تعدادی از بزرگ‌‌‌ترین کمپانی‌های تاریخ از یک غول به شرکتی بی‌‌‌نام‌‌‌ونشان تبدیل شدند، چه درسی به ما می‌دهد؟ و دیگر کمپانی‌ها چگونه می‌توانند از چنین سرنوشتی اجتناب کنند؟»

بخشی از کتاب از عرش به فرش : « در حین اینکه در نظر داشتم پاسخی فصیح و واضح برای این سوال بیابم (من باور داشتم آمریکا به این توانایی رسیده که پیوسته خودش را احیا کند و با مسئولیتش در طول تاریخ مواجه شود)، دریافتم که گردهمایی در وست پوینت بر پایه ی مذاکراتی دقیق شکل گرفته است. نیمی از بحث کننده ها بر این عقیده بودند که آمریکا بر مدار قدرت همیشگی اش ایستاده است، درحالی که بقیه معتقد بودند درست برعکس، بر تیغه ی تزلزل و سقوط نوسان می کند. تاریخ مکررا نشان داده که شرکت های بزرگ سقوط می کنند. »

مشاهده قیمت و خرید کتاب از عرش به فرش

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست، اثری نوشته ی کیم وو چونگ است که اولین بار در سال 1992 منتشر شد. کیم وو چونگ موفق شد از یک پسر روزنامه فروش فقیر، به موسس کسب و کار تبدیل شود که اکنون فروشی بیشتر از کمپانی های بزرگی همچون «زیراکس» و «سونی» دارد: فروش سالانه ی 22 میلیارد دلاری در سطح جهان. او در این کتاب، اسرار مدیریت، استراتژی های آزموده شده، توصیه های کاربردی، مثال های ساده و تکنیک های منحصر به فرد خود را به مخاطبین عرضه می کند. کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست، با فروش بیش از یک و نیم میلیون نسخه ای در کره جنوبی، یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ این کشور است و با ترکیب خودزندگی نامه ی مردی بسیار موفق با شیوه های برتر مدیریت و تفکر مثبت، منبع الهامی بسیار ارزشمند برای مخاطبین سراسر جهان است.

در کتاب پیش رویتان، کیم و وچونگ، نشان داده که اهداف ذهنی‌اش بسیار مؤثر بوده و می‌توانند در هر شرایطی به کار گرفته شوند. او برای افرادی که آرزوهای بلند و متعالی دارند، پیشنهادات بسیار‌بسیار جالبی ارائه کرده است. بهترین کار این است که پس از خواندن هریک از آن‌ها، مثال دقیق‌شان را در زندگی‌مان بیابیم و درباره‌شان خوب فکر کنیم.

تعبیر کیم از پول در زندگی این است جاهایی را پیدا کنیم که مردم دیگر هرگز به آنجا پا نگذاشته‌اند و کارهایی را انجام دهیم که دیگران هرگز بدان‌ها فکر نکرده‌اند. کسانی که کیم و چونگ را می‌شناسند می‌دانند که او و پیشنهاداتش شبیه به تپه‌هایی هستند که می‌توانند افراد مختلف را با شرایط متفاوت به نوک قلۀ موفقیت برسانند. همه می‌دانند که او هرساله به نقاط گوناگون جهان سفر می‌کند و به دنبال موقعیت‌ها و موفقیت‌های بسیاری است. اکثر جملات این کتاب خطاب به جوانان است. جوانانی که ممکن است متعلق به نقاط مختلف این کرۀ خاکی باشند.

بخشی از کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست: «  چرا یاد نویسندگانی چون «داستایوفسکی»، «کامو» و «کافکا» همچنان زنده است؟ به دلیل این که آن ها توانستند به بالاترین سطح دانش ادبیات برسند و در آن تخصص داشته باشند، مرتبه ای که دیگران به آن نرسیدند. پس مهم نیست که رشته ی شما چه باشد، سعی کنید در رشته ی خود بهترین باشید و اگر می خواهید بدانید از کجا باید شروع کنید، می توانم به شما بگویم خودتان را غرق کارتان کنید، عقاید نو، درک و دانش به کسانی می رسد که فکرشان تنها معطوف به آن کار است. »

کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت که در سال 2012 منتشر شد، برای مدت زیادی در لیست پرفروش ترین های روزنامه نیویورک تایمز بود.‏ و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏

چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت، ما را به دنیای هیجان انگیز اکتشافاتی علمی می برد که مشخص می کنند چرا عادت ها وجود دارند و چگونه می توان آن ها را تغییر داد. داهیگ با تحلیل و بررسی طیفی گسترده از اطلاعات و تبدیل آن ها به روایت هایی جذاب، درکی کاملاً نوین از ماهیت و استعدادهای بشر را به مخاطبانش پیشکش می کند. در دل کتاب قدرت عادت، بحثی هیجان انگیز نهفته است: کلید انجام تمرینات ورزشی منظم، وزن کم کردن، مفیدتر بودن و دستیابی به موفقیت، درک چگونگی کارکرد عادت ها است. همان طور که داهیگ بیان می کند، ما می توانیم با بهره برداری از این علم نوین، کسب و کار، جامعه و زندگی مان را دگرگون سازیم.

این اثر به سه بخش تقسیم شده است؛ بخش اول به این موضوع اختصاص دارد که عادت‌ها چگونه در زندگی افراد پدید می‌آیند. این بخش عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی ساختن عادت‌های جدید، تغییر عادت‌های قدیمی و روش‌های مختلف این فرایند را بررسی می‌کند. برای نمونه، اینکه چگونه مسواک زدن از یک امر غیرعادی و عجیب به یک دغدغه ملی تبدیل می‌شود.

بخشی از کتاب قدرت عادت : « همه ی ما در برخی مواقع، به عمد انتخاب هایی می کنیم و بعد، دیگر به آن ها فکر نمی کنیم؛ اما همچنان به انجام دادنشان ادامه می دهیم؛ البته، اغلب این چنین اتفاق می افتد. اما در برخی مواقع دیگر نیز، هوشیارانه تصمیم می گیریم که چه میزان غذا بخوریم؛ هنگامی که به اداره رسیدیم ، بر چه چیزی تمرکز کنیم؛ در چه فواصلی، نوشیدنی میل کنیم یا چه زمانی به ورزش دو برویم؛ اما پس از مدتی، دیگر انتخاب نمی کنیم و به طور خودکار رفتار می کنیم. این روند، نتیجه ی طبیعی عصب شناسی مغز ماست و با درک اینکه چگونه این اتفاق رخ می دهد، می توانیم الگوهای لازم را بازسازی کنیم؛ البته، این بار به همان نحوی که خودمان می خواهیم. »

کتاب انتخاب عالی

کتاب انتخاب عالی

در این کتاب، کالینز و هانسن ضمن هشدار در مورد دنیای پرآشوب، سعی می کنند به این سوال اساسی پاسخ دهند که: چگونه «برخی شرکت ها و رهبران، چنین دنیایی را فوق العاده خوب هدایت می کنند؟ رهبرانی که نه تنها واکنش نشان می دهند، بلکه خلق می کنند؛ نه تنها دوام می آورند، بلکه موفق می شوند و نه تنها موفق می شوند، بلکه رشد نیز می کنند.»؟ کالینز و هانسن با موشکافی و دقت وسواس گونه ای، سعی کردند پرده از این راز بزرگ بردارند و با آشکارکردن تضادها و شباهت های رهبران شرکت های ۱۰X و شرکت های مقیاس، یاری رسان ما در مدیریت بهتر آینده باشند.

کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم

کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم

کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم، اثری نوشته ی تینا سیلیگ است که نخستین بار در سال 2006 به انتشار رسید. تغییرات بزرگ در زندگی همچون ترک محیط امن و آشنای مدرسه و دانشگاه یا شروع یک کار جدید می توانند بسیار ترسناک باشند. راه یا دستورالعمل مشخصی نیز برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. حتی فهمیدن این که چگونه و از کجا باید کار را شروع کرد نیز ممکن است به یک چالش تبدیل شود. اما خبر خوش این است که تینا سیلیگ در این کتاب، مهارت ها و بینش هایی قابل درک و موثر را ارائه کرده که می توانند تا پایان زندگی به شما کمک کنند. سیلیگ در کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم، همه ی اطلاعاتی را که به دانشجویانش در دانشگاه استنفورد می دهد، با ما سهیم شده است: داستان هایی برانگیزاننده، توصیه هایی الهام بخش و مقدار زیادی از فروتنی و شوخ طبعی.

تینا سیلیگ دکتری عصب‌شناسی از دانشکده پزشکی استنفورد دارد و مدیر اجرایی برنامه سرمایه‌گذاری‌ های مخاطره‌آمیز فناوری استنفورد است که قطب کارآفرینی در دانشکدهٔ مهندسی دانشگاه استنفورد است. به‌ علاوه، سیلیگ دوره‌ های آموزشی درباره کارآفرینی و نوآوری را در بخش علوم و مهندسی مدیریت و در موسسه طراحی هاسو پلاتنر در دانشگاه استنفورد تدریس می‌ کند. او اغلب سخنرانی می‌کند و کارگاه‌ های آموزشی‌ برای مدیران اجرایی در طیف وسیعی از رشته‌ های علمی برگزار می‌ کند و کتاب‌ های علمی محبوبی برای بزرگسالان و کودکان نوشته است.

بخشی از کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم : « پس چطور می‌فهمید که چه زمانی رها کنید و چه زمانی بر حل مشکل پافشاری کنید؟ این همیشه چالش بزرگی است که تمایل خود به انجام کاری را از احتمال شدن یا نشدن آن جدا کنید. البته هرچه بیش‌تر روی پروژه‌ای انرژی و زمان صرف کنید، احتمالِ بیش‌تری برای موفقیت هست؛ اما برخی تلاش‌ها هرگز به نتیجه نمی‌رسند، مهم نیست چقدر زمان، پول یا زحمت به آن تزریق شود. علمی‌ترین جوابی که من پیدا کرده‌ام این است که به ندای درونیِ خود گوش دهید و به گزینه‌های دیگر توجه کنید. اساساً باید با خودتان روراست باشید. آیا آن‌قدر تحمل و بردباری دارید که از دل مشکلات پیش روی‌تان نقب بزنید تا به نتیجه‌ای موفق برسید، یا ترجیح می‌دهید مسیر دیگری در پیش بگیرید؟ »

کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق: قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته نوشته‌ی کال نیوپورت، اثر پرفروشی است که نشان می‌دهد چگونه ظهور تکنولوژی، توانایی تمرکز عمیق بر وظایف‌تان را از شما گرفته است و چطور می‌توانید بر این معضل غلبه کنید.

پس از تعریف کار عمیق، نویسنده در مقدمه‌ی کتاب چند نمونه از افراد موفقی که با انجام کار عمیق و دوری از فضای مجازی، در کنجی خلوت، کار بزرگ و ارزشمندی را انجام داده‌اند معرفی کرده است. بین افراد موفق، نام‌های بزرگی مثل «پروفسور یونگ»، «مارک تواین»، «پیتر‌ هیگز»، «جی کی رولینگ» و «بیل گیتس» به چشم می‌خورد. در میان این نام‌‌های آشنا، نیوپورت سراغ یک مورد متفاوت و جالب هم رفته است. «نیل استیونسن» نویسنده، بلاگر و وبگردی که هیچ حساب کاربری مجازی ندارد و با وجود اینکه کار خود را وابسته به اینترنت می‌بیند به فضای مجازی اجازه نداده است تا او را از انجام کار عمیق محروم سازد.

در این اثر استراتژی‌های گوناگونی مطرح می‌شود که به شما کمک می‌کند خروجی کارتان را بهبود بخشید و از زمان آزاد در اختیارتان نهایت بهره را ببرید. صرف نظر از اینکه برنامه‌نویس کامپیوتر باشید یا نویسنده، بازاریاب، مشاور و یا کارآفرین، برای موفقیت، باید بهترین چیزهایی که می‌توانید را تولید کنید، امر مهمی که نیاز به عمیق بودن دارد.

اغلب افرادی که چندین کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند، تحسین می‌کنید. دوست دارید خودتان هم با انجام همزمان و یا سریع چندین کار، بازدهی‌تان را بیشتر و در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید. اما مشکل بزرگی در این نگرش وجود دارد؛ هیچ نتیجه‌ی مهم و قابل افتخاری با این شیوه به دست نمی‌آید! در اقتصاد فعلی روز به روز به تمرکز و کار عمیق بیشتر نیاز پیدا می‌کنید و همزمان داشتن تمرکز و کار عمیق، سخت‌تر می‌شود. اینگونه است که داشتن مهارت کار عمیق، شما را به یکی از معدود افراد بسیار ارزشمند در کسب و کار و زندگی شخصی‌تان تبدیل می‌کند.

بخشی از کتاب کار عمیق : « کار عمیق در فضای اقتصاد امروز باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود اما اینطور نیست… کار عمیق سخت و کار سطحی، آسان است؛ با نبود اهداف مشخص در شغل، کثرت مشغولیت به کارهای سطحی که به چشم بیاید زیاد می شود؛ و فرهنگی که می گوید اگر کاری مرتبط با اینترنت باشد پس حتما خوب است و توجهی به تاثیرات [منفی] آن بر توانایی تولید چیزهای باارزش نداریم. تمام این ها به خاطر سخت بودن اندازه گیری تاثیرات مستقیم ارزش کار عمیق یا تبعات نادیده گرفتن آن است. اگر شما معتقد به ارزش های کار عمیق هستید، این مقوله عموما خبرهای بدی برای کسب و کارها به ارمغان می آورد چون باعث می شود از افزایش قابل توجه تولید ارزششان محروم بمانند. اما برای شما به عنوان یک شخص اخبار خوبی در راه است. با فرض ادامه یافتن این گرایش های منفی که در موردشان صحبت کردیم کار عمیق دائما کمیاب تر و در نتیجه ارزشمندتر می شود. اگر برایتان محرز شود که اساسا هیچ نقص و کمبودی در عمیق شدن وجود ندارد و همچنین اساسا وجود رفتارهای تمرکز زدایی که جایگزین کار عمیق شده هیچ لزومی ندارد می توانید ثابت قدم و مصمم در مسیر هدف این کتاب گام بردارید. هدف این کتاب ایجاد مهارت عمیق شدن به طور نظام مند در شخصیت شماست که اگر چنین شود می توانید به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. »

کتاب شیوه گرگ

کتاب شیوه گرگ

کتاب شیوه گرگ، اثری نوشته ی جردن بلفورت است که نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. جردن بلفورت (Jordan Belfort)، که با بازی لئوناردو دیکاپریو در فیلم گرگ وال استریت جاودانه شد، سیستم متقاعدسازی و فروش گام به گام خود را آشکار می سازد که با استفاده از آن، هر کسی می تواند به یک ستاره فروش و موفقیت تبدیل شود. برای اولین بار است که جردن بلفورت رازهای سیستم گام به گام خودش رو مطرح می کند، سیستمی که باعث شده است تا خودش، مشتریانش و تیم فروشش، به موفقیت و ثروت بسیاری دست یابند. این شیوه تاکنون فقط در دوره آموزشی آنلاین او و با هزینه حدود 2000 دلار مطرح می شده است و اکنون از طریق این کتاب در اختیار همه قرار گرفته است. بلفورت در این کتاب نشان می دهد که هر کسی چگونه می تواند به استاد متقاعد سازی و فروش تبدیل شود. او که این کتاب را با ادبیات خاص خودش نوشته است، به هر کسی، صرف نظر از میزان تحصیلاتش، سنش و سطح مهارت هایش، یاد می دهد که چونه تبدیل بهترین فروشنده، مذاکره کننده، کارآفرین و یا سخنگو شود.

بخشی از کتاب شیوه گرگ : « وقتی مشتری مشکل خود را برایتان آشکار می کند، نمی خواهید اسلحه را یک راست به طرف او بگیرید و بگویید: «پس که اینطور! دیگر نیازی به نگرانی نیست! محصول من مشکلت را از بیخ ریشه کن خواهد کرد، پس دیگر دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. با خیال راحت بنشین و من همه چیز را برایت توضیح می دهم». با انجام چنین کاری، در حقیقت دارید تیشه به ریشه ی خود می زنید. ملاحظه کنید، با به کارگیری درمان موقتی برای درد مشتری، او را از خریدار برانگیخته بودن به خریدار چیره تبدیل می کنید. این دقیقا برخلاف اهداف ما خواهد بود. »

کتاب قلاب

کتاب قلاب

کتاب قلاب نوشته نیر ایال و رایان هوور است. کتاب قلاب به این می‌پردازد که چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه‌روز درگیر کند و بتوانیم باعث رشد کسب و کارمان شویم. چه چیزی باعث می شود که به شکلی اتوماتیک، جذب برخی محصولات مشخص شویم؟ آیا الگویی وجود دارد که طبق آن، کسب و کارها در انجام این کار به موفقیت می رسند؟ نیر ایال به این سوالات (و بسیاری دیگر) از طریق توضیح «مدل قلاب» پاسخ می دهد: فرآیندی چهار مرحله ای که در تولید و عرضه ی محصولات بسیاری از شرکت های موفق دنیا به کار گرفته می شود تا به شکلی ظریف و نامحسوس بر رفتار مشتریان تأثیرگذار باشد. این محصولات با قرار گرفتن در «چرخه های قلاب»، به هدف نهایی خود یعنی بازگرداندن مشتریان دست می یابند، بدون این که به تبلیغات هزینه بر وابستگی داشته باشند. کتاب قلاب برای مدیران، طراحان، بازاریابان، کسب و کارهای نوپا و به طور کلی همه ی کسانی نوشته شده که می خواهند بدانند محصولات چگونه بر رفتار ما اثرگذار هستند.

بخشی از کتاب قلاب : « برای بسیاری از محصولات، #ایجاد-وابستگی-شرط-بقاست. از آنجا که چیزهای بیشماری وجود دارند که می توانند حواس ما را به خود جلب کنند، شرکت ها به دنبال تسلط بر تاکتیک هایی بدیع اند تا بتوانند جای خود را در ذهن کاربران نگه دارند. امروزه، جمع کردن میلیون ها کاربر دیگر کافی نیست. شرکت ها هر روز بیشتر به این واقعیت پی می برند که ارزش اقتصادیشان تابع مستقیمی است از قدرت عادت هایی که ایجاد می کنند. شرکت ها، برای جلب وفاداری کاربران و خلق محصولی که مکررا استفاده شود، باید دریابند چه چیزی کاربران را وامی دارد که کلیک کنند و چرا. »

کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش، اثری نوشته ی ست گادین است که نخستین بار در سال 2002 منتشر شد. گادین نویسنده‌ی این کتاب معتقد است در دورانی به سر می‌بریم که برای موفقیت در یک کسب‌و‌کار، تبلیغات کافی نیست؛ بلکه شما باید یک تفاوت جدی با بقیه رقیبانتان داشته باشید. باید تصمیم بگیرید در کانون توجه باشید و موفق شوید یا کنار بایستید و شکست بخورید. او در این‌باره گفته است:«مطمئن‌ترین راه برای شکست، خسته کننده بودن است. تنها شانس شما برای موفقیت متمایز بودن است.»

منظور از گاو بنفش در این کتاب پرفروش، چیزی غیرمنتظره، غیرقابل باور و هیجان انگیز است که تصورات ما را دگرگون می کند. همه روزه، مشتری ها با بسیاری از چیزهای خسته کننده و حوصله سربر رو به رو می شوند (گاوهای معمولی)، اما می توان مطمئن بود که هرگز گاوهای بنفش را فراموش نخواهند کرد. و این موضوع مثل یک کار بازاریابی نیست که بتوان آن را به محصول یا خدمت خود اضافه کرد بلکه در فرآیند شکل گیری آن محصول یا خدمت باید وجود داشته باشد. ست گودین در این کتاب، به ما می آموزد که از قواعد گاو بنفش در فرآیند تولید همه ی محصولات و خدماتمان استفاده کنیم و چیزی بسازیم که به معنای واقعی کلمه، جالب توجه باشد. کتاب گاو بنفش، مانیفستی برای بازاریابانی است که می خواهند در خلق محصولاتی شریک باشند که ارزش بازاریابی را دارند.

بخشی از کتاب گاو بنفش : « نمی توانید مردم را به شنیدن و توجه کردن مجبور کنید؛ اما می توانید بفهمید چه کسانی به شنیدن حرف هایتان علاقه مندند. حتی اگر افراد به پیشنهادهایتان مبنی بر کمی ارزان تر یا آسان تر بودن گوش بدهند، باز هم این چیزی جز اتلاف وقت نیست. مخاطبانی در فضای بازار کار موثرند که نیازی برای رفع کردن دارند. آن ها زمانی برای شنیدن داستانتان آمادگی دارند که کاملا متمایز و خاص باشید؛ درغیر این صورت، نادیده گرفته می شوید. »

ادامه پرفروش ترین کتاب های کسب و کار

  •  كتاب به جعبه دست بزن اثر ست گادين
  • کتاب برند محبوب اثر کوین رابرتس
  • کتاب مهره ی حیاتی اثر ست گادین
  • کتاب ایده عالی مستدام اثر چیپ هیث و دن هیث
  • کتاب سقلمه اثر ریچارد تیلر و کاس آرسانستین
  • کتاب کفش باز اثر فیل نایت
  •  کتاب هرگز سازش نکنید اثر کریس واس
  • کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز
  • کتاب استراتژی اقیانوس آبی اثر دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا
  • کتاب با چرا شروع کنید اثر سایمون سینک
  • کتاب ترن هوایی کارآفرینی اثر دارن هاردی
  • کتاب دیوانگان ثروت ساز اثر دارن هاردی
  •  کتاب بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردی
  • کتاب رسیدن به فروش بیش از حد اثر دنیل پریستلی
  • کتاب اگر اول نباشی آخر می شوی اثر گرنت کاردون
  •  کتاب ثروت سازی به سبک ژاپنی اثر کونوسوکه ماتسوشیتا
  • کتاب تجارت خارق العاده با رهبری الهام بخش اثر کوین گسکل
  • کتاب روانشناسی فروش اثر برایان تریسی
  • كتاب شيب اثر ست گادين
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    اگر بخواین یکی از بهترین کتاب های حوزه کسب و کار معرفی کنید اون چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا