معرفی کتاب

کتابهایی که باید قبل از 25 سالگی خواند [46 عنوان مهم]

در این مقاله کتابهایی که باید قبل از 25 سالگی خواند را برای شما گردآوری کردیم تا بتوانید انتخاب راحت تری برای خواندن کتاب در این زمینه داشته باشید. لیست کتاب ها از منابع مختلف متنوع تهیه شده است. همچنین ما در مقالات دیگر لیستی از بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت ، بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه و بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان را گردآوری کردیم.

 کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

اولین کتاب در لیست کتابهایی که باید قبل از 25 سالگی خواند کتاب دنیای سوفی نوشته‌ یوستین گردر، یکی از پرفروش‌ ترین و درخشان‌ ترین کتاب‌ های جهان است که با خلاقیتی شگفت‌انگیز، نکات مهمی که هر شخصی باید در مورد علم فلسفه بداند را با زبانی روان و گویا در قالب رمان شرح می‌ دهد.

بخشی از کتاب دنیای سوفی : « مهم ترین چیز در زندگی چیست؟ اگر این سوال را از کسی بپرسیم که سخت گرسنه است، خواهد گفت غذا. اگر از کسی بپرسیم که از سرما دارد می میرد، خواهد گفت گرما. و اگر از آدمی تک و تنها همین سوال را بکنیم، لابد خواهد گفت مصاحبت آدم ها. ولی هنگامی که این نیازهای اولیه برآورده شد، آیا چیزی می ماند که انسان بدان نیازمند باشد؟ فیلسوفان می گویند بلی. به عقیده ی آن ها آدم نمی تواند فقط دربند شکم باشد. البته همه خورد و خوراک لازم دارند. البته که همه محتاج محبت و مواظبت اند. ولی از این ها که بگذریم، یک چیز دیگر هم هست که همه لازم دارند و آن این است که بدانیم ما کیستیم و در اینجا چه می کنیم. »

کتاب پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگ وی

کتاب پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگ وی انتشارات خوارزمی

کتاب پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی، شرح تلاش‌های یک ماهیگیر پیر کوبایی است که طی 84 روز گذشته، حتی یک ماهی هم صید نکرده‌است و در دل دریاهای دور برای به دام انداختن یک نیزه ماهی بسیار بزرگ با آن وارد مبارزهٔ مرگ و زندگی می‌شود. این کتاب در سال 1953 جایزه پولتیز و در سال 1954 جایزه ادبی نوبل را از آن خود کرده است. کتاب پیرمرد و دریا دومین کتاب در لیست کتابهایی که باید قبل از 25 سالگی خواند است.

بخشی از کتاب پیرمرد و دریا : « این اتفاق خوبی است که مجبور نیستیم خورشید، ماه یا ستاره ها را بکشیم. همین کافیست که روی دریا زندگی می کنیم و برادران واقعی مان را می کشیم. »

 کتاب بادبادک باز اثر خالد حسینی

کتاب بادبادک باز اثر خالد حسینی

کتاب بادبادک باز نخستین رمان و اثری ماندگار از خالد حسینی، نویسنده افغانستانی ساکن آمریکا است. این اثر داستان زندگی امیر و حسن در جریان بی‌نظمی‌ها و تغییرات افغانستان و سال‌های پس از آن را به تصویر می‌کشد. این کتاب جزء کتاب هایی که باید خواند است.

بخشی از کتاب بادبادک باز : « بابا گفت: «اگر مردی را بکشی، یک زندگی را می دزدی. حق زنش را از داشتن شوهر می دزدی، حق بچه هایش را از داشتن پدر می دزدی. وقتی دروغ می گویی، حق کسی را از دانستن حقیقت می دزدی. وقتی تقلب می کنی، حق را از انصاف می دزدی، می فهمی؟» »

کتاب دختر تحصیلکرده اثر تارا وستور

کتاب دختر تحصیلکرده اثر تارا وستور نشر نیلوفر

کتاب تحصیلکرده به قلم تارا وستوور، اقدامی شجاعانه و یکی از 10 کتاب برتر سال 2018 و از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های اتوبیوگرافی است. این کتاب سرگذشت دختری را روایت می‌کند که با وجود رفتارهای بیمارگونه‌ی پدرش و مشقت‌های بسیاری که در زندگی دارد، راه خود را به سوی آینده‌ای روشن باز می‌کند.

بخشی از کتاب دختر تحصیلکرده : « زندگی ام را دیگران برایم روایت می کردند. صدایشان الزام آور، موکد و مطلق بود. هیچ وقت به ذهنم خطور نکرده بود که صدای من هم می تواند به اندازه ی آن ها قدرتمند باشد. »

کتاب بازمانده روز اثر کازوئو ایشی گورو

کتاب بازمانده روز اثر کازوئو ایشی گورو

بازمانده روز با عنوان اصلى the remains of the day سومین کتاب از کازوئو ایشی گورو نویسندهٔ انگلیسی-ژاپنی است که در سال ۱۹۸۹ موفق شد جایزه بوکر را از آن نویسنده‌اش کند. ایشى گورو در ٨ نوامبر ١٩۵۴ در ناگازاکى ژاپن به دنیا آمد و خانواده‌اش وقتی او پنج‌ساله بود به انگلستان مهاجرت کردند، به همین دلیل تمام آثار ایشى گورو به زبان انگلیسى منتشر شده است.

بخشی از کتاب بازمانده روز : « “از همه ی این حرف ها گذشته، اگر زندگی مان آن چیزی نشده است که همیشه آرزویش را داشته ایم، با نگاه به گذشته و سرزنش کردن خودمان، چه چیزی نصیبمان می شود؟ »

 کتاب فارنهایت 451 اثر ری بردبری

کتاب فارنهایت 451 اثر ری بردبری

رمان فارنهایت 451، رمان موفق ری بردبری در عرصه بین المللی و شاهکار ادبیات قرن بیستم است و داستان آن، در آینده ای تاریک و پادآرمان شهری اتفاق می افتد. گای مونتاگ، شخصیت اصلی رمان فارنهایت 451، یک آتش نشان است؛ اما نه یک آتش نشان معمولی. شغل او سوزاندن کتاب هایی است که قدغن شده اند و منشأ اصلی اختلافات و بدبختی ها به حساب می آیند. با این حال، مونتاگ احساس خوشبختی نمی کند و دعوا و اختلاف، در زندگی مشترکش موج می زند.

آیا کتاب هایی مخفی شده در خانه اش وجود دارند؟ یابنده ی مکانیکی سازمان آتش نشانی که مسلح به سمومی کشنده است و با چندین هلیکوپتر همراهی می شود، آماده ی ردیابی و دستگیری مخالفینی است که با حفظ و مطالعه ی کتاب ها، به جنگ با جامعه برخاسته اند.

رمان فارنهایت 451، رمان کلاسیک و پادآرمان شهری ری بردبری، در کنار آثاری همچون 1984 از جرج اورول و دنیای قشنگ نو از هاکسلی، به عنوان تشریحی پیش گویانه از برده داری رسانه ها، مواد مخدر و پیروی از الگو ها در تمدن غرب قرار می گیرد. نثر قدرتمند و شعرگونه ی ری بردبری با بینشی خارق العاده از ظرفیت بالقوه ی فناوری ترکیب شده و رمانی خلق می کند که با گذشت دهه ها از اولین انتشارش، همچنان درخشش و قدرت خود در شوکه کردن مخاطب را حفظ کرده است. رمان فارنهایت 451 ششمین کتاب در لیست کتابهایی که باید قبل از 25 سالگی خواند است.

بخشی از کتاب فارنهایت 451 : « چشماتو با چیزای عجیب پر کن. طوری زندگی کن که انگار ده ثانیه دیگه قراره بمیری. دنیا رو ببین. جالب تر از هر رویاییه که تو کارخونه ها ساخته می شه. دنبال ضمانت نباش، دنبال وثیقه نباش، هیچ وقت همچین حیوونی نبوده. و اگر هم بوده از اونایی بوده که تمام روز رو بالای یه درخت لم می ده و تمام زندگیشو می خوابه. لعنتی. درختو تکون بده و این نماد تنبلی رو با سر بنداز زمین. »

 کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتاب ۱۹۸۴ اثر جورج اورول یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان می‌باشد که تأثیر زیادی در فرهنگ عامه و رسانه‌ای جهان گذاشته است. 1984 رمانی است که هیچگاه کهنه نمی‌شود و داستان آن برای ابد تازه جلوه می‌کند و هر کسی گمان می کند که کتاب برای عصر او نوشته شده است. با کتاب ۱۹۸۴، اصطلاحاتی مانند «برادربزرگ» به واژه‌های روزمره مردم و مطبوعات تبدیل شدند. کتاب 1984 تا به حال به بیش از ۶۵ زبان مختلف برگردان شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است و در نتیجه آن، جورج اورول (George Orwell) به جایگاه ممتازی در ادبیات جهان رسید.

بخشی از کتاب 1984 : « پاهای وینستون در زیر میز بی اختیار حرکت می کردند، از جایش تکان نخورده بود، ولی در فکر داشت می دوید، با جمعیت بیرون همراه بود و از شادی فریادهای کرکننده سر می داد. دوباره به تصویر برادر بزرگ نگاه کرد. غولی که جهان را در چنگ داشت! صخره ای که لشکریان آسیا بیهوده خود را به آن می کوبیدند! او می اندیشید که چگونه ده دقیقه پیش، فقط ده دقیقه پیش هنگامی که هنوز نمی دانست اخبار رسیده از جبهه ها حاکی از پیروزی یا شکست است، قلبش همچنان سرشار از ابهام و احساسات متناقض بود. »

 کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی به شما آموزش می‌دهد تا از توانایی‌های ویژه‌ی خود نهایت استفاده را ببرید و به آرزوهایتان برسید. این کتاب که در گروه‌ پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز و آمازون قرار دارد، مجموعه‌ای ارزشمند از ایده‌ های نابی است که شما را به موفقیتی خارق‌العاده می‌رساند.

بخشی از کتاب اثر مرکب : « ما دائم با ادعاهای مهیج فزاینده ای درباره ی پولدار شدن، خوش اندام شدن، جوانتر شدن، جذابتر شدن و … بمباران می شویم و معمولا همه ی آن ها ادعاهایی یک شبه با تلاش کم و پرداخت مثلن فقط ۹۵/۳۹ دلار هستند. این پیام های بازاریابی تکراری، احساس و درک ما را درباره ی آنچه که برای رسیدن به موفقیت لازم است، تحریف می کنند. ما بینش مان را درباره اصول ساده اما عمیقی که برای موفقیت لازم و ضروری هستند، از دست داده ایم. من از این موضوع، خسته و کلافه شده ام. دیگر نمی توانم کنار بنشینم و ببینم که این پیام های بی معنی و نابخردانه، مردم را منحرف می کنند. من این کتاب را به این خاطر نوشتم که شما را برگردانم به اصول اولیه. می خواهم به شما کمک کنم تا از این اغتشاش و درهم ریختگی خلاص شوید و روی همان اصول اساسی تمرکز کنید که واقعا مهم هستند. »

خرید کتاب اثر مرکب

 کتاب بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردی

کتاب بهترین سال زندگی تو اثر دارن هاردی

 

 کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

 

 کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

 

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر نشر نوین

 

 کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما نشر نون

 

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

 

 کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

 

 کتاب تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر

کتاب تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر

 

 کتاب تفکر سریع و آهسته اثر دنیل کانمن

کتاب تفکر سریع و آهسته اثر دنیل کانمن نشر هورمزد

 

کتاب اصل گرايي اثر گرگ مك كيون

 كتاب اصل گرايي اثر گرگ مك كيون نشر آموخته

 

کتاب مهره ی حیاتی اثر ست گادین

کتاب مهره ی حیاتی اثر ست گادین نشر آموخته

 

 کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

 

 کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر

کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر

 

 کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ

کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ انتشارات آتیسا

 

 کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن اثر رولف دوبلی

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

 

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی نشر چشمه

خرید کتاب هنر خوب زندگی کردن

 کتاب ارتباط بدون خشونت،زبان زندگی اثر مارشال روزنبرگ

کتاب ارتباط بدون خشونت،زبان زندگی اثر مارشال روزنبرگ نشر اختران

 

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون انتشارات نیک فرجام

 

 کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی

 

کتاب ایده عالی مستدام اثر چیپ هیث و دن هیث

کتاب ایده عالی مستدام اثر چیپ هیث و دن هیث نشر آریاناقلم

 

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین نشر نسل نواندیش

 

کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز

کتاب قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز نشر نوین

 

کتاب زنان کوچک اثر لوییزا می الکات

کتاب زنان کوچک اثر لوییزا می الکات

 

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیامارکز

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیامارکز انتشارات پرثوآ

 

 کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

 

 کتاب موش ها و آدم ها اثر جان استاین بک

کتاب موش ها و آدم ها اثر جان استاین بک انتشارات پرثوا

 

کتاب کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی

کتاب کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی نشر علمی و فرهنگی

 

 

کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین

کتاب غرور و تعصب اثر جین آستین نشر نی

 

کتاب شدن اثر میشل اوباما

کتاب شدن اثر میشل اوباما انتشارات دُرّقلم چاپ هشتم

 

کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد نشر آتیسا

 

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین اثر فلورانس اسکاول شین نشر پیکان

 کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم اثر تینا سیلیگ

کتاب ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم اثر تینا سیلیگ

 

 کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود

کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود

 

 کتاب جنگی که نجاتم داد اثر کیمبرلی بروبیکر بردلی

کتاب جنگی که نجاتم داد اثر کیمبرلی بروبیکر بردلی

 

 کتاب شیر فروش اثر آنا برنز

کتاب شیر فروش اثر آنا برنز انتشارات مجید

 

کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس

کتاب نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد اثر آلبرت الیس

 

 کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

 

 کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د. یالوم

کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د. یالوم

 

 کتاب جزء از کل اثر استیو تولتز

کتاب جزء از کل اثر استیو تولتز

خرید کتاب جزء از کل

 

معرفی کتاب هرگز سازش نکنید ]

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا