معرفی کتاب

بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه [41 عنوان خواندنی]

بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه را در این مقاله برای شما گردآوری کردیم تا بتوانید انتخاب راحت تری برای خواندن کتاب در این زمینه داشته باشید. لیست کتاب ها از منابع مختلف متنوع تهیه شده است. همچنین ما در مقالات دیگر لیستی از بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت ، بهترین کتاب های دنیا و بهترین کتاب های فلسفه را گردآوری کردیم.

 کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

 کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

اولین کتاب در لیست بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه، ریچل هالیس در کتاب خودت باش دختر، به ما می‌گوید که باید از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌مان گفته می‌شود دست برداریم تا تبدیل به همان کسی شویم که واقعاً هستیم. این کتاب که از پرفروش‌های آمازون و نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ است، می‌تواند زندگی زنان و دختران را تغییر دهد.

کتاب خودت باش دختر (Girl, wash your face) دربارۀ بسیاری از دروغ‌های دردناک و یک حقیقت مهم است. کدام حقیقت؟ تو و فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری. این مفهوم اصلی کتاب ریچل هالیس (Rachel Hollis) است. اما اشتباه نکنید. ریچل قرار است برای شما صدها داستان خنده‌دار، عجیب، خجالت‌آور، غم‌انگیز یا مسخره تعریف کند که تمامشان به یک حقیقت ختم می‌شوند: زندگی تو به خودت بستگی دارد؛ اما تا وقتی دروغ‌هایی که بر سر راه رسیدن به این حقیقت قرار دارند را نشناسید این حقیقت قابل‌ باور نخواهد بود.

بخشی از کتاب خودت باش دختر : « اگر کرم ابریشم بخواهد تا ابد کرم ابریشم بماند، اگر به این نتیجه برسد که آشوب و دردسرهای تبدیل شدنش خارج از توان تحملش است، هرگز نخواهد فهمید که می توانسته تبدیل به چه موجودی بشود. به نظر شما هم این تغییر کلی در زندگی اش دردناک نیست؟ فکر نمی کنید ترسناک و دشوار است؟ البته که هست. اما اگر او با ترسش مقابله نمی کرد، اگر اجازه نمی داد تغییرات او را به آن کسی که واقعا هست تبدیل کند، ما هرگز نمی فهمیدیم او چه موجود زیبایی است و خودش هم هرگز نمی فهمید که می تواند پرواز کند. »

 کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها اثر مارک منسن

 کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها اثر مارک منسن

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها، اثری نوشته ی مارک منسن است که نخستین بار در سال 2016 انتشار یافت. برای دهه هاست که می شنویم مسیر رسیدن به یک زندگی شاد و پرآرامش، داشتن تفکرات مثبت است. اما مارک منسن ایده ی دیگری در ذهن دارد. منسن در این کتاب متفاوت و فوق العاده موفق، با بی پردگی و صراحتی بی نظیر به مسائل مختلف زندگی و راه های رسیدن به آرامش می پردازد.

منسن این کتاب را نوشدارویی برای تفکراتی می داند که دائم و به شکلی تک وجهی، افراد را به خوشحالی همیشگی فرا می خوانند؛ تفکراتی که انسان ها را فقط برای ارضای نیاز افراطی دیده شدن و فخرفروشی، به کسب موفقیت های بیشتر و بیشتر تشویق می کنند. منسن با استفاده از تحقیقات ثابت شده ی علمی و همچنین شوخ طبعی منحصر به فرد خود، استدلال می کند که راهکار بهبود شرایط زندگی، نه در تبدیل دائمی تهدیدها به فرصت، بلکه در آمادگی برای مواجهه با سختی های زندگی نهفته است. این نویسنده بیان می کند که هر کسی محدودیت ها و نقص هایی دارد و قرار نیست همه در کارهایشان به موفقیت برسند.

او به مخاطبین خود توصیه می کند که محدودیت های خود را بشناسند و آن ها را بپذیرند. به محض این که ترس ها، کمبودها و تردیدهایمان را در آغوش بگیریم، به محض این که از فرار دست بکشیم و با حقایق تلخ زندگی مان رو به رو شویم، خواهیم توانست شجاعت، پایداری، صداقت، مسئولیت پذیری، کنجکاوی و بخششی که دنبالش هستیم را در درون خودمان پیدا کنیم.

بخشی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها : « هیچ اعتقاد تثبیت ‌شده صحیح یا ایدئولوژی کاملی وجود ندارد. این تنها تجربه شما است که نشان‌تان می‌دهد چه چیزی برای شما خوب است – و حتّی آن تجربه هم شاید تا اندازه‌ای اشتباه باشد. و از آنجایی که من و شما و هر کس دیگری نیازها و گذشته فردی و شرایط زندگی مختلفی داریم، ناچار هر کدام به پاسخ‌های «صحیح» مختلفی درباره معنای زندگی خود و چگونه زندگی کردن آن می‌رسیم. »

 کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

 کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری نوشته‌ی میچ آلبوم، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود و داستان آن بر اساس رابطه‌ی نویسنده‌ی کتاب با استاد بیمارش «موری شوارتز» شکل گرفته است. موری مرد بیماری است که در روزهای پایانی زندگی می‌خواهد به کمال دست یابد. سه شنبه ها با موری سومین کتاب بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه می باشد.

بخشی از کتاب سه شنبه ها با موری : « موری به طور تمام وقت روی صندلی چرخدار می نشست. و با این حال پر از فکر بکر و نکته بود. مطالبش را روی هر چه به دستش می رسید، یادداشت می کرد. باورهایش را به رشته ی تحریر در می آورد. درباره زندگی در سایه ی مرگ می نوشت: «آن چه را می توانید انجام دهید و آن چه را نمی توانید، بپذیرید»، «بپذیرید که گذشته هر چه بوده گذشته، گذشته را انکار نکنید»، و «بیاموزید تا خود و دیگران را ببخشید». »

 کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ژنرال ویلیام اچ. مک ریون

 کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ژنرال ویلیام اچ. مک ریون

ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن، به شرح 10 درس باارزشی که در زمان خدمتش در نیروی دریایی آمریکا فراگرفته، می‌پردازد. ژنرال بازنشته‌ی امریکایی در این کتاب که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز نیز هست درباره چیزهای کوچکی صحبت می‌کند که باعث تغییر زندگی و حتی دنیای شما می‌شود.

بخشی از کتاب تختخوابت را مرتب کن : « هیچ یک از ما از لحظات دردناک زندگی در امان نیستیم. مثل آن قایق پارویی کوچک که اساس تمرینات دوره ی نیروی دریایی ما بود، لازم است که همه ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای رسیدن به مقصد زندگی در کنار خود داشته باشیم. شما به تنهایی از پس پارو زدن برنمی آیید. کسی را پیدا کنید تا زندگی خود را با آن قسمت کنید. تا جایی که امکان دارد دوست پیدا کنید و هرگز فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو دیگران است. »

 کتاب پدر پولدار، پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

 کتاب پدر پولدار، پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

کتاب پدر پولدار پدر بی پول، اثری از رابرت کیوساکی‌ و شارون لیچر می‌تواند نقطه شروعی برای تمام کسانی باشد که می‌خواهند کنترل مالی‌شان را در آینده بدست گیرند.

ایده‌هایی که وی در کتاب پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad) مطرح کرده به نظر خیلی از والدین، عجیب و خشک می‌آید. بسیاری از والدین همین طوری هم برای پایبند کردن بچه‌ها در مدرسه مشکل دارند. اگر فرزندانتان را تشویق کنید که کارمند خوبی باشند آن وقت آن‌ها را مجبور کرده‌اید که بیشتر از آنچه سهم‌شان است مالیات به جیب دولت بریزند و در عوض هم انتظار مقرری بازنشستگی ناچیزی را بکشند یا اصلاً منتظر مقرری گرفتن هم نمانند.

درست است که مالیات قسمت اعظم هزینه‌های افراد را تشکیل می‌دهد. در واقع بیشتر خانواده‌ها از ماه ژانویه تا اواسط ماه می را برای دولت کار می‌کنند تا بلکه بتوانند مالیات‌هایشان را بپردازند. ما الان به ایده‌های جدید نیاز داریم و این کتاب همان نوع ایده‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول : « با این همه یکی از آن ها از نظر مالی تمام عمر درگیر مشکلات بود. دیگر هم یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی شد. یکی از آن ها وقتی فوت کرد ده ها میلیون دلار برای خانواده اش و کلیسایی که برای اجرای مراسم مذهبی به آن می رفت و موسسات خیریه به جای گذاشت. دیگری هم کلی قبض و صورت حساب به ارث گذاشت که باید پرداخت می شدند. هر دوی این مردها قوی، کاری، دانا و تاثیرگذار بودند. هر دوی آن ها به من مشاوره می دادند اما موضوع مشورت شان یکی نبود. هر دوی آن ها قویا به آموزش اعتقاد داشتند اما منظورشان از آموزش یکی نبود. اگر قرار بود فقط یکی از این دو پدرم باشد باید توصیه هایش را یا قبول می کردم یا رد. با وجود دارا بودن دو پدر از این بخت برخوردار بودم که دیدگاه های متفاوت یک پدر پولدار و یک پدر بی پول را با هم مقایسه کنم. »

 کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

 کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از نوادگان تولتک‌هاست. او در کتاب چهار میثاق، اثری برجسته و پرفروش، سعی دارد چهار باوری را آشکار نماید که انسان‌ها را محدود می‌کند و منجر به از بین رفتن شادی‌ها و ایجاد رنج‌های غیرضروری می‌شود تا رویای مشترک دنیا و انسان‌ها را تغییر دهد.

در فصل اول، دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) از رویای مشترکى سخن گفته که از طریق نسل‌های گذشته به ما منتقل شده است، انسان‌هایى که در دوره‌ های تاریخی پیش از ما زندگی کرده‌اند و به ما مى‌آموزند که چگونه به شیوه‌ى جامعه رویا ببینیم. اما این رویا مطلوب و خواستنی نیست؛ در این رویا، رنج بشر، ترس و مشکلات روحی و عاطفی و … دیده می‌شود. چهار میثاق ششمین کتاب در لیست بهترین کتاب های دنیا برای مطالعه می باشد.

بخشی از کتاب چهار میثاق : « اهلی شدن انسان ها: از طریق این اهلی شدن است که ما می آموزیم چگونه زندگی کنیم و چگونه رویا ببینیم. در روند اهلی شدن انسان ها، اطلاعاتی که از رویای بیرونی می آید به رویای درونی انتقال می یابد و «نظام جامع باورهای ما» را می آفریند. اول از همه نام اشیاء را به کودکان می آموزند: مامان، بابا، شیر، شیشه. و هر روز پس از روز دیگری در خانه و بعد در مدرسه و سپس در کلیسا یا از طریق تلویزیون به ما گفته می شود که چگونه زندگی کنیم، و چه رفتاری پذیرفتنی است… »

کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکلاس طالب

کتاب قوی سیاه اثر نسیم نیکلاس طالب

 

کتاب تفکر سریع و آهسته اثر دنیل کانمن

کتاب تفکر سریع و آهسته اثر دنیل کانمن

 

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

 

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

 

 کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

 کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

 

 کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

 کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

 

کتاب شیوه گرگ اثر جردن بلفورت

کتاب شیوه گرگ اثر جردن بلفورت

 

 کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اثر پونه مقیمی

 کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اثر پونه مقیمی

 

 کتاب مانیفست یک فمینیست اثر چیماماندا انگوزی آدیشی

کتاب مانیفست یک فمینیست اثر چیماماندا انگوزی آدیشی انتشارات کتاب کوله پشتی

 

 کتاب راز داوینچی اثر دن براون

کتاب راز داوینچی اثر دن براون

 

 کتاب کفش باز اثر فیل نایت

کتاب کفش باز اثر فیل نایت

 

 کتاب زنان زیرک اثر شری آرگو

کتاب زنان زیرک اثر شری آرگو

 

 کتاب هری پاتر و محفل ققنوس اثر جی. کی. رولینگ

کتاب هری پاتر و محفل ققنوس اثر جی. کی. رولینگ - جلد اول

 

 کتاب شدن اثر میشل اوباما

کتاب شدن اثر میشل اوباما انتشارات دُرّقلم چاپ هشتم

 

کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتاب 1984 اثر جورج اورول نشر شاهدخت پاییز

 

 کتاب جزء از کل اثر استیو تولتز

کتاب جزء از کل اثر استیو تولتز

 

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

 

 کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر

کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر

 

کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک

کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک - رقعی

 

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش

کتاب گفتگو با خدا اثر نیل دونالد والش انتشارات دایره جلد 1

 

 کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

 

 کتاب جنایت و مکافات اثر فئودور داستایفسکی

کتاب جنایت و مکافات اثر فئودور داستایفسکی

 

 کتاب بینوایان اثر ویکتور هوگو

کتاب بینوایان اثر ویکتور هوگو نشر داریوش

 کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین اثر فلورانس اسکاول شین نشر پیکان

 

 کتاب بیگانه اثر آلبر کامو

کتاب بیگانه اثر آلبر کامو

 

 کتاب ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

کتاب ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

 

 کتاب پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

کتاب پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی انتشارت داریوش

 

 کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیامارکز

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیامارکز انتشارات پرثوآ

 

 کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د. یالوم

کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د. یالوم

 

 

کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل انتشارات پرثوآ

 

کتاب موش ها و آدم ها اثر جان استاین بک

کتاب موش ها و آدم ها اثر جان استاین بک انتشارات پرثوا

 

 کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی دو جلدی

کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی دو جلدی

 

 کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

 

 کتاب دن کیشوت اثر میگل د سروانتس

کتاب دن کیشوت اثر میگل د سروانتس انتشارات راه معاصر 2 جلدی

 

 کتاب بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

کتاب بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

 

 کتاب سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ

کتاب سالار مگس ها اثر ویلیام گلدینگ

 

 کتاب جهانی که می بینم اثر آلبرت انیشتین

کتاب جهانی که می بینم اثر آلبرت انیشتین

 

 کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

 

 کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

 

 کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

 

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی

کتاب اثر مرکب آغاز جهشی در زندگی، موفقیت و درآمد شما اثر دارن هاردی

 

 کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل

 

 

بهترین کتاب های دنیا برای نوجوانان [40 عنوان فوق العاده] + خرید ]

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا