کسب و کار اینترنتی

ده عدد از بزرگترین و بدترین اشتباهات در متن ایمیل

با ایمیل می توانید متن های مختلفی ارسال کنید اما اینکه می توانید هر چیزی بفرستید لزوما به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. از ارسال متن هایی با مشخصات زیر شدیدا خودداری کنید. زیرا ایمیل تان را متجاوز به حریم خصوصی یا ناخوانا جلوه می دهد یا نشان دادن عکس العمل به آن دشوار می شود.

*** علامممت گذاری *** بیششش ازززز حددددد!!!!!

اگر بیش از حد بر روی عنوان ، سطر موضوع و دیگر عناصر متن ایمیل تاکید کنید ، مخاطب حس واقعی متن را به درستی متوجه نمی شود. احتمال اینکه ایمیل های دارای علامت گذاری بیش از حد اسپم تلقی شوند و خیلی زیاد است زیرا اسپمر ها اغلب از علامت های خیلی «با نمک» در ایمیل شان استفاده می کنند.توصیه می کنم موارد زیر را با فونت های بهتر و تغییرات استایلی جایگزین کنید، یا آن ها را کوچک کنید و یا اصلا استفاده نکنید:

  • نوشتن تمام جمله یا عوان با حروف بزرگ
  • نشانه های تکراری مثل ردیفی از علامت دلار
  • ردیفی از ستاره قبل و بعد از عنوان
  • علامت های سوال و تعجب به مقدار زیاد

مقاله های طولانی که به نظر می آید پایانی ندارند ، در حالی که یک موضوع را دوباره و دوباره تکرار می کنند.

مشتریان دوست ندارند ایمیل ها مثل مجلات و روزنامه هایی که دوروبر میز ناهارخوری و تخت خواب سرگردانند، دوربرو صندوق ایمیل شان بلاتکلیف باشند.احتمالا مخاطب خیلی سریع ایمیل کوتاه و مختصر را باز می کند و می خواند ، زیرا زمان کمی می برد که تصمیم بگیرد آن را پاک کند، نگه دارد یا جواب دهد.هرچه ایمیل طولانی تر باشد اختمال اینکه خواننده تصمیم بگیرد آن را بعدا بخواند بیشتر است. وقتی مخاطب ایمیل شما را نگه می دارد ، این خطر پیش می آید که قبل از خواندن آن را دور بیندازد زیرا بعد از چند روز ، دیگر قدیمی به نظر می رسد.

به جای اضافه کردن متنی به محتوای ایمیل برای تاکید بر روی مزایای دسترسی به متنی در وبسایت ، از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.به این صورت مخاطب مشکلی نخواهد داشت که چند لحظه برای خواندن ایمیل وقت صرف کند و فورا موضوع اصلی را بفهمد.

آدرس فرستنده ی ناشناس

بیشتر مشتریان به سطر فرستنده نگاه می کنند تا تصمیم بگیرند آن را باز کنند یا نه.اگر نام فرستنده و آدرس ایمیل ناآشنا باشد احتمالا ایمیل شما باز نشده می ماند یا به عنوان اسپم گزارش می شود. ظاهر ایمیل را به روش های زیر برای مخاطب آشنا کنید:

  • در سطر فرستنده خودتان و تجارتتانن را به شیوه ای آشنا به مخاطب معرفی کنید.
  • ایمیل را از آدرس ایمیلی بفرستید که مخاطب می شناسد.

پیوند های «اینجا را کلیک کنید»

پیوند ها یکی از عناصری هستند که وقتی مخاطب به ایمیل شما نگاهی می اندازد، توجه او را جلب می کنند. این پیوند ها می توانند عبارات مهمی باشند که مخاطب فقط با خواندن عناوین و پیوند ها داستان ِ ایمیل را دریابد.

به جای استفاده از پیوند «اینجا را کلیک کنید»، پیوندی بسازید که با عبارات و عناوینی درخواست عملی را بیان کند.برای مثال ،یک مربی سگ ممکن است پیوندی با این عنوان درست کند:«سه نکته ی دیگر برای تربیت سگ»

ایمیل مارکتینگ

تصاویری که ذهن را منحرف می کند

برخی از مردم تنها به تصاویر ایمیل نگاه می کنند ، بنابراین باید مطمئن شوید تصاویر ایمیل تان به تعریف داستان آن کمک می کند و حواس مخاطب را از پیام اصلی منحرف نمی کند. رعایت نکات زیر در کاربرد تصاویر تاثیر پیام ایمیل را بیشتر می کنند:

  • از استفاده از تصاویر شلوغ در زمینه که خواند متن را دشوار می کند ، خودداری کنید.
  • از تصاویر کوچک استفاده کنید و آن ها را به نسخه های بزرگ تر بر روی وبسایت پیوند دهید تا افراد علاقه مند این تصاویر را با جزئیات بیشتر ببینند.
  • از کلیپ آرت هایی که حواس افراد را از موضوع اصلی ایمیل پرت می کنند ، استفاده نکنید.
  • دقت کنید به جای تصاویر کلی از تصاویری استفاده کنید که متن ایمیل مارکتینگ را تقویت کند.
  • استفاده از تصویر را به هر پیشنهاد یک تصویر یا هر مقاله یک تصویر محدود کنید.
  • اگر به تصاویر بیشتری نیاز بود ، خوانندگان را به وبسایت ارتباط دهید تا تصاویر بیشتری ببینند.

سطر موضوع خسته کننده

در سطر موضوع به جای اسم گذاری برای رفع تکلیف ، چیزی بنویسید که مخاطب را تشویق کند تا ایمیل شمارا باز کند.

برای مثال ، ایمیلی با موضوع خبرنامه ی ماه احتمالا هیجان زیادی ایجاد نمی کند از ایده های زیر استفاده کنید تا خط موضوع برای گیرنده کسل کننده نباشد:

  • منافع باز کردن سریعِ ایمیل را در سطر موضوع بیاورید.
  • از موضوع برای تاکید بر روی یکی از مقالات ایمیل استفاده کنید.
  • درخوایت عملکرد داخل ایمیل را در سطر موضوع هم بنویسید.
  • یک از عناوین اصلی ایمیل را در سطر موضوع تکرار کنید

سطر موضوع باید جالب باشد تا در طول زمان ، تعداد باز کردن ایمیل ها زیاد شود اما از یاد نبرید که باید صادق و راستگو باشید ، زیرا مشتریان خوششان نمی آید که برای باز کردن ایمیل آن ها را گول بزنید.

پیوند هایی که خواننده را متعجب می کنند

وقتی مخاطب روی پیوند کلیک می کند دقیقا باید به چیزی برسد که انتظار دارد برای مقال ، اگر ایمیل مارکتینگ شامل پیوندی برای اطلاعات بیشتر است اما در اصل ویدئوی صداداری را دانلود می کند ، دقت کنید این جزئیات را در پیوند متن بیاورید یا متن پشتیبانی را به قبل یا بعد از پیوند اضافه کنید که دقیقا به مخاطب بگویید وقتی کلیک می کند چه اتفاقی می افتد .(در زیر پیوند ویدئویی آمده که اطلاعات بیشتری به شما می دهد : ویدئوی اطلاعا رسانی ما را تماشا کنید(mpg 4 دقیقه))

آگهی های نا آشنا

اگر ایمیل تان به اسپانسری اشاره می کند یا تبلیغات شرکت های دیگر را در خود دارد نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • دقت کنید اسپانسر های شما به مخاطب و تجارت تان ربط داشته باشند.
  • فضای تبلیغات تان حداکثر 20 درصد متن کلی را در بر بگیرند
  • دقت کنید آگهی ها خیلی بزرگ نباشند یا به صورتی قرار نگرفته باشند که نقطه ی تمرکز اصلی ایمیل به نظر برسند.

گنجاندن آگهی های زیاد ، ایمیل را برای خواننده غیر قابل تشخصی می کند.

پیام های تکراری

تکرار به مخاطب کمک می کند ایمیل شما را به یاد بیاورد.اما مشتریان از باز کردن ایمیل هایی که در آن ها به طور مکرر یک سری حرف های اصلی درباره ی تجارت شما مثل مکان و اطلاعات تماس تکرار می شود، خودداری می کنند.اگر مخاطب فقط در صورتی به خواست شما عمل می کند که همان اطلاعات را دوباره و دوباره ببینید ، متنی جدید و جذاب به ایمیل تکراری اضافه کنید تا ایمیل ارزش و ارتباطش با مخاطب را در طول زمان خفظ کند.

طراحی صفحه ی درهم و به هم ریخته

طراحی صفحه ی ایمیل کمک می کند که متن به قطعاتی تقسیم شود تا خواندن آن برای مخاطب آسان باشد. وقتی اجزای ایمیل مارکتینگ را کنار هم قرار می دهید این کارها را انجام دهید:

  • متن را به گروه های هم اندازه تقسیم کنید.برای مثال ، دو مقاله را می توانید در کنار هم یا در یک ستون ، یک بعد از دیگری ، قرار دهید.
  • ازفضای سفید و تصویر استفاده کنید. تا این عناصر طراحی ، مقالات یا پیشنهادات مختلف را جدا کنند.
  • از ستون برای گروه بندی متون مربوط به یکدیگر استفاده کنید.متنی را که اهمیت کمتری دارد از پیام اصلی جدا کنید.

سرویس دهنده با ایجاد الگوی ایمیل مارکتینگ ، شما را برای گنجاندن متن در ایمیل راهنمایی می کند.

این مقاله بخشی از «کتاب بازاریابی اینترنتی به زبان آدمیزاد اثر جان آرنولد » است.

4.5/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا