رپورتاژ

کتاب های معروف که هر ایرانی باید بخواند!

برخی از کتاب ها به دلیل استقبال مخاطبین معروف شده و مورد توجه عموم قرار گرفته‌اند، معمولا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که “کتاب معروف” با داستانی که منتقل می‌کند احساسات مخاطب را برانگخیته یا نیاز مخاطب را به خوبی پیدا کرده و تحت پوشش قرار داده است.

اگر علاقه‌مند هستید با کتاب های معروف دنیا که در بین خوانندگان ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند آشنا شوید، در این مطلب 5 کتاب معروف دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر قصد خرید کتاب دارید و تمایل دارید که کتابی معروف را برای مطالعه تهیه کنید، پیشنهاد ما انتخاب یکی از کتاب‌های زیر است:

  1. کتاب معجزه شکرگزاری
  2. کتاب مزرعه حیوانات
  3. کتاب شازده کوچولو
  4. کتاب کیمیاگر
  5. کتاب 48 قانون قدرت

5 کتاب معروف دنیا

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

کسی که قصد دارد بینش خود را نسبت به جهان اطرافش تغییر دهد، نعمت‌ها و الطافی را ببیند که پیش از آن قادر به دیدنشان نبوده، کتاب معجزه شکرگزاری اثر نویسنده بریتانیایی استرالیایی راندا برن بهترین انتخاب در این زمینه است.

راندا به در این کتاب طی تمرینات 28 روزه به شما یاد می‌دهد تا از طریق تمرین‌های عملی، فریضه شکرگزاری را به بهترین شکل انجام دهید. هر تمرین این کتاب، یک روز را به خود اختصاص می‌دهد. به گونه‌ای که شما در ابتدای هر روز، توضیحات و مثال‌هایی را در کتاب می‌خوانید که شما را آماده پذیرش تمرین پایان روز می‌کند. در انتهای روز تمرین‌ عملی آغاز می‌شود و از طریق تکنیک‌هایی که راندا برن به شما آموزش داده، فریضه سپاس‌گزاری صورت می‌گیرد.

کتاب مزرعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب مزرعه حیوانات نوشته جورج اورول یک رمان کوتاه بی نظیر از این نویسنده انگلیسی است. این رمان قطعا یکی از کتاب‌های معروف که هر ایرانی باید بخواند است. داستان از این قرار است که در یک مزرعه، حیوانات تصمیم می‌گیرند که علیه انسان‌ها شورش کرده و کنترل مزرعه را به دست بگیرند.

در ابتدا خوک‌ها رهبری این انقلاب را به دست می‌گیرند که به ظاهر هوشی بیشتر از دیگر حیوانات داشتند. خوک‌ها برای هرکدام از حیوانات مزرعه متناسب با توانایی‌هایی که دارند، وظایفی را تعیین می‌کنند و همچنین یک‌سری قوانین وضع می‌کنند.

جورج اورول از طریق این رمان، اوضاع شوروی سابق را به تصویر می‌کشد و قصد دارد تنقلاب روسیه را در قالب داستانی کوتاه برای مردم قابل فهم کند.

کتاب شازده کوچولو اثر اگزوپری

کتاب شازده کوچولو رمان معروف فرانسوی اثر آنتوان دوسنت اگزوپری است. این کتاب روایت کننده داستان شاهزاده نوجوانی است که از سیاره دیگر آمده است. او در مورد سیاره بسیار کوچک خود و تعدادی دیگر از سیارات که در مسیر با آن‌ها مواجه شده صحبت می‌کند.

شازده کوچولو تمامی سیاراتی که در سفرش بودند را ترک می‌کند چرا که از پادشاهان و سبک زندگی مردم آن‌ها ناراضی است. در نهایت گذر او به سیاره زمین می‌خورد. جایی که در آن با روباهی آشنا می‌شود. روباه به شازده کوچولو اهمیت عشق و دوستی را می‌آموزد.

شازده کوچولو رمانی کوتاه است که اهمیت معنا در زندگی رو بررسی می‌کند و به خواننده یاد می‌دهد که دارایی‌های مادی مهم‌ترین چیزها در زندگی نیستند، بلکه روابط، محبت و دوستی از هرچیز ارزشمندتر است.

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

یکی از کتاب‌های معروف که هر ایرانی باید بخواند، کتاب کیمیاگر است. این رمان زیبا اثر پائولو کوئیلو نویسنده محبوب برزیلی است که داستان زندگی چوپانی به اسم سانتیاگو را روایت می‌کند که به دنبال یافتن گنج سفری بین قاره‌ای را آغاز می‌کند.

سانتیاگو در این سفر با افراد مختلفی مواجه می‌شود که هرکدام به نحوی درسی از معنای زندگی به او می‌آموزند.سفر او در واقع سفری به درون خود است. این کتاب مفهوم روح جهان را بررسی می‌کند. به این معنا که تمام موجودات جهان یک روح هستند و به هم متصل می‌باشند. سانتیاگو در سفر خود با این مفهوم مواجه می‌شود و یاد می‌گیرد که در مقابل مشکلات چگونه به حس قلبی خود اعتماد کند.

کتاب 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی سال است. نویسنده در این کتاب به عنوان یک رفتارشناس مشهور، قدرت را به عنوان یکی از جنبه‌های رفتاری انسان مورد بررسی قرار می‌دهد.

رابرت گرین شخصیت‌های بزرگ و قدرتمند تاریخی را مورد تحقیق قرار داده و از نحوه مقابله این افراد با چالش‌های زندگی الگو برداری می‌کند. او با تکنیک‌ها، مثال‌ها و راه حل‌هایی که ارائه می‌دهد به خواننده یاد می‌دهد که از جنبه قدرت رفتار خود در جای مناسب و به بهترین شکل استفاده کند.

منبع مقاله: ده کتاب برتر معروف جهان

امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا