رپورتاژ

راز فروش چند برابری در شب عید!

دم عید است و همه در تب و تاب خرید وسایل مورد نیازشان هستند. از لباس و کفش گرفته تا بلیط هواپیما و خلاصه هر چیز دیگری که فکرش را بکنید. مشتریان شما هم مانند سایر مردم برای خرید وسایل مورد نیاز خود شروع به جستجو می‌کنند. حدس می‌زنید در این شرایط چه کسی فروش بیشتری خواهد داشت؟ کسی که شانس با او یار است؟! قطعا خیر. کسی که از چند ماه قبل برای چنین روزی طرح و برنامه داشته است.

فضای کسب‌وکار گاهی اوقات می‌تواند مانند میدان جنگ باشد. کسی در میدان جنگ قوی‌تر عمل می‌کند که از قبل برای هر حرکت سربازانش برنامه‌ریزی کرده و استراتژی چیده باشد. رقابت در بازار شب عید بیش از هر زمان دیگری پررنگ‌تر می‌شود. هر کسب‌وکار ی سعی می‌کند رقبا را کنار زده و بیشتر از آن‌ها فروش داشته باشد.

اگر می‌خواهید امسال بیشتر از همه رقبا فروش داشته باشید، با ما همراه باشید تا رازی را با شما در میان بگذاریم که وضعیت کسب‌وکارتان را زیر و رو می‌کند. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه خود را برای فروش عید آماده کنید. به شما قول می‌دهیم که اگر مو به مو مراحل زیر را انجام دهید طوری فروشتان افزایش پیدا می‌کند که حتی رقبایتان هم برای دانستن راز موفقیتتان پیش شما خواهند آمد!

رازی که باعث می‌شود بازار شب عید را قبضه کنید!

اجازه بدهید یک سناریوی تکراری را برایتان تعریف کنیم. به چیزی نیاز پپیدا می‌کنید، برای برطرف کردن آن نیاز سراغ گوگل می‌روید، مطلب مورد نظرتان را سرچ می‌کنید و با کلیک کردن روی چند لینک اول نیاز خود را برطرف می‌کنید. اما این تنها من و شما نیستیم که نیاز خود را اینگونه برطرف می‌کنیم. خبر خوب این است که مشتریان شما هم به همین صورت هستند.

اما اجازه بدهید یک سوال از شما بپرسیم. تا به حال شده بعد از سرچ کردن مطلبی سراغ صفحه دوم، سوم یا چهارم گوگل بروید؟ به احتمال بسیار زیاد خیر! بنابراین بسیاری از کاربران کالاها و خدمات موردنیازشان را از همان صفحه اول گوگل تهیه می‌کنند. فکر می‌کنم تا الان متوجه رازی که قصد داشتیم از آن پرده برداریم شده‌اید.

درست است. تنها راز فروش میلیونی در شب عید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. اما این جا یک سوال پیش می‌آید. چگونه؟ چگونه می‌توان در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گرفت؟ برای قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو دو راه جلوی پایتان وجود دارد. اول استفاده از خدمات سئو و دوم استفاده از خدمات گوگل ادز! در قسمت بعدی به توضیح این دو روش بازاریابی پرطرفدار می‌پردازیم.

سئو چیست؟

اگر از بقیه سایت‌ها بپرسید می‌گویند سئو یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو. اما ما تعریف ساده‌تری از سئو داریم. ما می‌گوییم: «سئو یعنی؛ جلب اعتماد گوگل.» از لحظه‌ای که گوگل متوجه شود که سایت شما قابل اعتماد است، شروع می‌کند به رتبه دادن به کلیدواژه‌های مرتبط به سایت شما. در این صورت اولین چیزی که مستریانتان بعد از سرچ کردن می‌بینند، سایت شما است.

از این لحظه به بعد روزهای خوش کسب‌وکارتان شروع می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید که گوگل بعد از گذشت 2 روز از شروع سئوی سایتتان به شما اعتماد می‌کند، باید بگویم که سخت در اشتباهید! سئو فرایند زمان‌بری است. بنابراین اگر می‌خواهید فروش شب عید را از دست ندهید از مشاوره رایگان نبض مارکتینگ استفاده کنید.

از بین این همه راه برای فروش چرا سئو؟

  1. مشتریان با پای خودشان به سمت کسب‌وکار شما خواهند آمد.
  2. با سئو سایت همیشه چند قدم جلوتر از رقبا هستید.
  3. از طریق سئو فروش 24 ساعته را تجربه می‌کنید.
  4. بعد از سئو یک سایت کاربر پسند تحویل می‌گیرید.
  5. برای کسب‌وکارتان برندسازی انجام می‌دهید.
  6. بخش زیادی از بازار آنلاین و حضوری را به دست می‌گیرید.
  7. افراد بیشتری شما را می‌شناسند.

گوگل ادز چیست و چه تفاوتی با سئو دارد؟

گوگل ادز سرویس تبلیغاتی خود گوگل است. در این روش گوگل سایت شما را موقتا در رتبه‌های برتر موتور جستجو نشان می‌دهد و در ازای آن به ازای هر کلیکی که روی سایتتان می‌شود از شما پول می‌گیرد. شما می‌توانید حسابتان را به هر مقدار که می‌خواهید شارژ کنید. برعکس سئو که حضور در رتبه‌های برتر موتور جستجو رایگان است و بابت کلیک‌هایی که بر روی سایتمان می‌شود، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم.

گوگل ادز چیست

 

با این 3 مرحله بازار شب عید را به نفع خود مصادره کنید!

اگر می‌خواهید چند ماه آینده بابت تصمیمی که امروز گرفتید، از خودتان تشکر کنید مراحل زیر را موبه‌مو انجام دهید.

قدم اول: به فکر یک سایت باشید.

قدم اول این است که یک سایت طراحی کنید. اما هر سایتی؟ خیر. سایت‌هایی که فروش زیادی دارند چند ویژگی بارز دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سایت‌هایی که متناسب با مخاطبان کسب‌وکار شما طراحی شده باشند.

برای مثال طراحی سایت کسب‌وکاری دارید که مخاطبان آن خانم‌های زیر 30 سال هستند با طراحی سایت کسب‌وکاری که مخاطبان آن آقایان بالای 40 سال هستند تفاوت دارد.

سایتی که استفاده از آن برای کاربر راحت و لذت بخش باشد.

بعضی از سایت‌ها آنقدر شلوغ و گیج کننده هستند که کاربر نمی‌تواند به راحتی به محصولات و خدمات مورد نیاز خود را پیدا کند و در نتیجه با نارضایتی آن سایت را ترک می‌کند. اگر می‌خواهید وضعیت فروش خود را متحول کنید علاوه بر زیبایی و جذابیت سایتتان حتما به این نکته هم توجه کنید.

2. قدم دوم: یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مورد اعتماد پیدا کنید.

برای انجام سئو سایت یا باید خودتان کار سئوی سایتتان را انجام دهید و یا یک شرکت قابل اعتماد برای خود پیدا کنید. اگر در بازاریابی سررشته دارید که آستین‌ها خود را بالا بزنید و کار را شروع کنید. اگر هم نه باید تا فرصت دارید یک شرکت سئوی حرفه‌ای برای خود پیدا کنید. اما سوال این است: به چه شرکت سئویی باید اعتماد کرد؟

فرقی ندارد که می‌خواهید از طریق سئو، گوگل ادز و یا هر روش دیگری خود را برای شب عید آماده کنید. در هر صورت یک چیز واضح است: شما به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ قابل اعتماد نیاز دارید. برای مثال خدمات سئو را در نظر بگیرید. خدمات سئو اگر به‌طور اصولی انجام نشوند، نه تنها اعتماد گوگل را برای رتبه دادن به سایت شما افزایش نمی‌دهند، بلکه باعث می‌شند توسط گوگل جریمه شوید!

قدم سوم: خود را برای فروش بیشتر آماده کنید.

مرحله بعدی این است که زیر ساخت‌های لازم را برای روزی که فروش شما افزایش پیدا کرده است، آماده کنید. برای مثال ممکن است نیاز داشته باشید که به حساب‌وکتاب شرکت سروسامان دهید، اگر فکر می‌کنید محصولی از بقیه پر فروش‌تر است موجودی آن را افزایش دهید و وضعیت انبار خود را بررسی کنید.

راز فروش چند برابری در شب عید

با گوگل بازار شب عید را دست بگیرید!

خیلی وقت است که گوگل حلال مشکلات بسیاری از کاربران شده است. مخاطبان شما به گوگل به چشم یک فرد همه چیز دان نگاه می‌کنند که برای هر سوالی جوابی در آستین داشته و مانند چراغ جادو هر چیزی را که از او بخواهند برایشان فراهم می‌کنند. جالب است بدانید که در هر ثانیه 99000 جستجو انجام می‌شود.

همین مسئله باعث شده که گوگل به یکی از مهم‌ترین کانال‌های فروش برای هر کسب‌وکاری تبدیل شود. اما سوال اینجاست چگونه می‌توانیم از این کانال بازاریابی پرطرفدار به نفع کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟ ما در این راهنما دو روش سئو و گوگل ادز را به شما معرفی کردیم که می‌توانید از همین حالا برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و بازار شب عید را دست بگیرید.

امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا