رپورتاژ

اهمیت دوچندان سئو محلی بعد از ظهور هوش مصنوعی

احتمالا تاکنون حرف های زیادی از هوش مصنوعی ChatGPT شنیده اید و شاید خودتان نیز از آن استفاده کرده باشید. ظهور اینگونه ابزار ها که احتمالا بارد گوگل هم جزو آن هاست، کسب و کار های آنلاین را به فکر اینکه چه اتفاقی بر سر جستجوی آنلاین می افتد، انداخت. اکنون بهترین زمان برای انجام سئو محلی، افزایش دیده شدن و پیشی گرفتن از رقبا در این زمینه است.

این پیشرفت های جدید روشن کرده است که آینده سئو عمیقاً با هوش مصنوعی درگیر شده است؛ بنابراین چگونه می‌توان بیشترین استفاده از این آینده را برد؟ یکی از این فرصت ها، قطعا سئو محلی است.

سئو محلی چیست؟

شرکت سئو

سئوی محلی به فرآیند بهینه سازی یک وب سایت و محتوای آن برای بهبود رتبه بندی در نتایج جستجوی محلی خاص اشاره دارد. این نوع بهینه‌سازی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مشتریان در منطقه محلی خود دست یابند و برای کسب‌وکارهایی که برای موفقیت خود به ترافیک محلی متکی هستند، حیاتی است. در عصر هوش مصنوعی، سئوی محلی اهمیت فزاینده ای برای دیده شدن وب سایت شما توسط افراد مناسب در زمان مناسب پیدا می کند.

بهینه سازی سایت به صورت محلی یا لوکال سئو، بخصوص برای کسب و کار های کوچک بسیار اهمیت دارد. برخی از مهم ترنی اقدامات برای بهبود سئو محلی سایت عبارتند از:

  • ایجاد سایتیشن (استناد) و دریافت بک لینک از سایت های محلی
  • درج کسب و کار در گوگل مپ و ترغیب مشتریان به درج عکس، نظر و امتیاز
  •  ایجاد و تقویت Google My Business (متاسفانه در ایران با توجه به تحریم های اینترنتی استفاده از این خدمات محدود و ممنوع می باشد.)
  • بهینه سازی و درج اسکیمای محلی
  • ایجاد مقالات و صفحاتی متناسب با مناطق محلی (دندانپزشکی سعادت آباد، تهیه غذا میرداماد و …)
  • بهینه سازی تصاویر بخصوص Alt برای جستجوی محلی
  • بررسی و پیگیری رتبه سایت در جستجو های محلی

هوش مصنوعی و سئو محلی: هر کسی را بهر کاری ساختند!

حال که فضای هوش مصنوعی بخصوص در موتور های جستجو داغ است، به این موضوع باید پرداخت که این ابزار با تجربه انسانی خرید محصولات و خدمات فاصله زیادی دارد و صرفا برای پاسخ به سوالات طراحی شده است.

برای مثال، فرض کنید شخصی عبارت «بهترین کافی شاپ های سعادت آباد» را جستجو کند. یک موتور جستجوی مجهز به هوش مصنوعی ممکن است بتواند لیستی از کافی شاپ های محبوب در این منطقه را ارائه دهد اما نمی تواند توصیه های شخصی بکند. نگارش مقالاتی که در راستای سئو محلی هستند، تا این لحظه و احتمالا حتی در آینده نیز از هوش مصنوعی جلوتر می باشند.

حتی در بسیاری از موارد دیده شده وبسایت هایی که ساختار قدرتمند و سئو محلی خوبی دارند، حتی توسط هوش مصنوعی نیز به عنوان منتخبین به مشتریان ارائه می شوند.

مزایای انجام سئو محلی در سال 2023

سئو محلی

  •  افزایش اعتبار محلی و فروش بیشتر

با توجه به این که احتمالا در آینده نزدیک گوگل نیز به هوش مصنوعی برای ارائه پاسخ های دقیق به کاربران متکی شود، بهتر است بدانیم در مواردی که نیاز به معرفی کسب و کار توسط هوش مصنوعی وجود دارد، همچنان سئو محلی اولویت اول است. شما می توانید از طریق برندینگ در وبسایت های محلی، دریافت بک لینک از آن ها و حضور قوی در سایت های لیست بندی، اعتبار محلی و لوکال و طبعا فروش خود را دوچندان کنید.

  •  ایجاد اعتماد به برند

وقتی مشتریان و کاربران می‌بینند که کسب‌وکار شما در بالای نتایج موتورهای جستجو برای جستجوهای محلی با نظرات مثبت قرار گرفته است، حس اطمینان بیشتری به شما پیدا می کنند. اعتماد در هر رابطه تجاری بسیار مهم است و با استفاده از سئوی محلی می توانید به سادگی بر سر زبان ها بیفتید. اگر سئو سایت خود را به یکی از بهترین شرکت های سئو در تهران سپرده باشید، احتمالا بعد از مدتی در سئو محلی حرفی برای گفتن دارید.

  •  پیشی گرفتن از رقبا

با توجه بیشتر و بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی به دیجیتال مارکتینگ و سئو، ایجاد تمایز با رقبا، مهم تر از همیشه شده است. با سئوی محلی، وب سایت شما بهینه می شود تا شانس بیشتری برای شما در بالای نتایج گوگل اختصاص دهد و به راحتی برای مخاطبان هدف شما قابل دسترسی باشد. سئو محلی قوی نه تنها به جذب ترافیک ارگانیک وب سایت شما کمک می کند، بلکه به تثبیت برند شما به عنوان یک ارائه دهنده سطح بالا در منطقه نیز کمک می کند.

  • افراد به خرید از کسب و کار های محلی علاقه مند هستند.

گرچه درست است که سازمان‌های بزرگ غالباً با توجه به حجم تبلیغات و برندینگ، نسبت به کسب و کار های محلی فروش بیشتری دارند اما به این معنا نیست که مردم به حمایت از صاحبان مشاغل محلی خود اهمیتی نمی‌دهند. اگر شما در زمینه سئو محلی قوی عمل کنید و بتوانید ورودی زیادی به سایت خود ایجاد کنید، حتما افراد با خرید از شما حمایت خواهند کرد.

  • آسان تر و مقرون به صرفه تر

سئوی محلی در مقایسه با سایر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، یک استراتژی ارزان‌تر برای بازاریابی شرکت است. سرمایه گذاری در سئو سایت به صورت بلند مدت بسیار پر اهمیت است چراکه بعد از مدتی می توان ورودی های زیادی را به صورت کاملا رایگان دریافت کرد: افرادی که مستقیما به دنبال خدمات و محصولات شما هستند.

جمع بندی در مورد سئو محلی

همانطور که در دنیای واقعی، کسب و کار های کوچک با چالش هایی دست و پنجه نرم می کنند، در دنیای دیجیتال نیز این موضوع صادق است. راهکار فوق العاده که یک کسب و کار محلی می تواند برای رشد فروش خود داشته باشد، سئو و بخصوص بهینه سازی محلی است. از جمله مهم ترین مزایایی که انجام سئو محلی می تواند برای کسب و کار های کوچک و بزرگ محلی داشته باشد می توان به رشد فروش، برندینگ محلی و هزینه های معقول بازاریابی اشاره کرد.

 

تحریریه‌ سایت مدیر فروش در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی (رپورتاژ آگهی) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا