رپورتاژ

همه اطلاعاتی که باید در رابطه با کمپین فروش بدانید

کمتر کسب و کاری است که اسمی از کمپین فروش نشنیده باشد. کمپین ها مزایا  و چالش های فراوانی دارد. ما هم می خواهیم در این مقاله به طور خلاصه تمامی نکات مربوط به این موضوع را به شما توضیح بدهیم. در این محتوا قرار نیست به راه اندازی کمپین ها مسلط شوید، بلکه قصد داریم تنها آشنایی اولیه کسب کنید.

کمپین فروش چیست؟

مقاله را از تعریف کمپین فروش شروع می کنیم. به نقل از سایت مرکز فروش 24 در واقع این کمپین ها مجموعه اقداماتی است که کسب و کارها در یک بازه زمانی مشخصی انجام می دهند تا به فروش بیشتر محصولات خود برسند. کسب و کار شما باید طی ده الی چهارده روز، محصول و خدماتش را به یکی از خواسته های مخاطبین خود تبدیل کند.

راه اندازی کمپین چه مزایایی دارد؟

اجرای کمپین فروش کاری پرهزینه است که برای راه اندازی آن باید سختی کشید. اگر اجرای سختی دارد، پس چرا کسب و کارهای زیادی به دنبال این روش هستند؟ به خاطر این که مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه های آن است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • مهم ترین مزیت آن، افزایش فروش محصولات و خدمات شما است.
  • مشتریان جدیدی را جذب می کنید و مخاطبین قدیمی خود را از دست نمی دهید.
  • آشنایی با شرکت های جدید و افزایش شانس همکاری با این شرکت ها
  • آگاهی نسبت به برند شما بالا می رود و برای برند خود اعتبار کسب خواهید کرد.

 مرکز فروش 24

راه اندازی کمپین چه مراحلی دارد؟

کمپین های فروش با این که به صورت های مختلفی اجرا می شود و اجرای آن به خلاقیت شما بستگی دارد؛ اما در واقع مراحل آن ثابت و مشخص است. هر کسی که به دنبال راه اندازی کمپین ها است باید این مراحل را به خوبی طی کند و بر اساس این مراحل، برنامه کمپین خود را بچیند:

  1. مشخص کردن هدف اجرای کمپین
  2. شناسایی مخاطبین هدف
  3. مشخص کردن استراتژی های کمپین
  4. ایجاد و اجرای برنامه ی کمپین فروش
  5. ارزیابی عملکرد در کمپین

چه چالش هایی در اجرای کمپین شما را تهدید می کند؟

راه اندازی کمپین مزایایی زیادی دارد و برای رسیدن به این مزایا باید از پس چالش ها و موانع زیادی بربیایید. توصیه ما این است که برای اجرای کمپین فروش از تجربیات کارشناسان معتبر در این زمینه استفاده کنید. برای مثال مرکز فروش 24 در این راه می تواند حامی شما باشد. در ادامه برخی از چالش ها را بررسی می کنیم:

 مشخص کردن هدف کمپین

تعیین هدف کمپین به عنوان یکی از مراحل اجرای کمپین به شمار می رود. متاسفانه کسب و کارها نمی دانند که چه هدفی را دنبال کنند؛ چرا که هدفشان بسیار کلی است. توصیه می کنیم هدف های تان بسیار شفاف و جزئی باشد تا نتیجه بهتری کسب کنید.

شناسایی مخاطب هدف

این نکته هم جزئی از مراحل راه اندازی کمپین به شمار می رود. کسب و کارها می دانند که مخاطب هدف شان کیست؛ اما به طور دقیقی مخاطبین خود را نمی شناسند. حتما به طور کاملی مخاطب خود را بررسی کنید و اطلاعات مختلفی را به دست آورید. در غیر این صورت تمامی هزینه های شما بی فایده خواهد بود.

ارزیابی

مشکل بعدی اکثر کسب و کارها بی توجهی به ارزیابی است. کمپین ها یا موفقند یا شکست می خورند. صاحبین اکثر کسب و کارها هم بدون ارزیابی تنها از طریقه نتیجه به دست آمده دیدشان نسبت به کمپین فروش تغییر می کند. برای مثال اگر کمپین موفقی داشتند، تصور می کنند که همیشه موفق خواهند بود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کرده ایم شما را به طور کاملا خلاصه ای با مفاهیم ساده و اولیه کمپین های فروش آشنا کنیم. امیدواریم که خیلی حرفه ای تر و با خلاقیت خودتان، کمپین موفقیت آمیزی را راه اندازی کنید.

امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا