متفرقه

محتوا چیست و اهمیت آن چقدر است؟

در جواب اینکه محتوا چیست باید بگوییم آن یکی از مهمترین رکن های موفق شدن در دنیای دیجیتال است. در این محتوا به معرفی اینکه محتوا چیست و چه اهمیتی دارد، اشاره کردیم. همچنین در مورد مهارت هایی که رایا مارکتینگ در این کار دارد به طور مفصل توضیح دادیم. در انتها سایر خدماتی که توسط شرکت رایا مارکتینگ ارائه می شود را نیز گفتیم.

راز محتوا چیست؟

اگر دنیای دیجیتال را به عنوان راهی برای پیشرفت کسب و کار خود در نظر گرفته‌اید، نباید از یک رکن اصلی موفقیت در آن به نام محتوا غافل باشید. آن به شما کمک می‌کند در مدت زمان کمتری سایت و در نهایت کاری که انجام می‌دهید را در معرض دید افراد بیشتری بگذارید. اما فقط تولید آن کافی نیست. برای اینکه بازدهی داشته باشد باید یک سری قوانین و اصول در آن رعایت گردد که همان باعث موفقیت شما می‌شود. رایا مارکتینگ در این زمینه خدماتی را ارائه میدهد که می‌توانید با اعتماد بر آن برای خود رشد در کسب و کار را به ارمغان آورید. ما با استفاده کردن از سیستمی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد سایت شما را همچون آهنربایی قوی برای جذب مشتری هدف می‌سازیم که در نهایت آن برای شما موفقیت و درآمد بیشتر را به همراه دارد. با ما همراه باشید تا راز موفق شدن خود را با دانستن اینکه محتوا چیست، بدانید.

تعریف محتوا چیست

در جواب محتوا چیست باید بگوییم محتوا قسمت عمده‌ای از اطلاعات افراد را در طول روز تشکیل می‌دهد. در ابتدا باید بدانید تولید محتوا یک سیستم است نه یک هدف. آن یک سیستمی است که برای افراد مشخص اطلاعات ایجاد می‌کند. این سیستم می‌تواند شامل کار کردن بر روی کسانی باشد که می‌خواهید با آنها صحبت کنید و کاری که می‌خواهید انجام دهید را برای آنها بگویید. اینکه استراتژی شما برای بیان آن به چه صورت است سیستم تولید محتوای شما را مشخص می‌نماید. به همین دلیل است که جزئیات محتوا بسته به نوع آن بسیار متفاوت می‌تواند باشد. آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتری را به خود جذب کنید و آنها را از کاری که می‌کنید مطلع سازید. همچنین باعث می‌شود بازدید سایت شما بالا رود و در نتیجه‌ی همه اینها درآمد شما افزایش پیدا کند. اگر بخواهیم در مورد اهمیت توجه به آن در یک جمله بگوییم باید گفت اگر به آن توجه نکنید از رقیبان خود عقب می‌مانید.

محتوا چیست

تولید محتوا به صورت دیجیتال چیست؟

حال که تعریف محتوا چیست را فهمیدید وقت آن رسیده با محتوا به صورت دیجیتال آشنا شوید. یک تولید کننده محتوا دیجیتال برای انواع سیستم عامل های دیجیتال از جمله وب‌سایت ها، وبلاگ‌ها، فیلم‌ها، کمپین‌های بازاریابی از طریق ایمیل، کمپین‌های تبلیغاتی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک‌ها و … می‌نویسد، آن را توسعه می‌دهد، ویرایش می‌کند و در نهایت منتشر می‌سازد. از طریق این عمل موقعیت در دنیای دیجیتال بهتر می‌شود و کسب و کاری که برای تبلیغ رشد خود این راه را انتخاب کرده است، نتیجه‌ی بسیار مثبتی را می‌گیرد. این نتیجه‌ی مثبت در راستای توجه به یک سری از شرایط موجود در دنیای دیجیتال صورت می‌گیرد که در ادامه به توضیح آن نیز خواهیم پرداخت. در رایا مارکتینگ به تمام این اصول توجه می‌شود.

اهمیت محتوا چیست؟

اول اینکه باید بگوییم هنگام ایجاد محتوا اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مشتری خود می‌گذارید که مشتریان بالقوه را به سایت جذب می‌کند و مشتریانی که دارید را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می‌نماید. پس هم به جذب مشتری و هم به نگه داشتن آن کمک می‌کند. از طرفی این نوع بازاریابی نسبت به حالت های سنتی و قدیمی 3 برابر بهتر عمل می‌کند و از لحاظ هزینه تا 60 درصد برای شما مقرون به صرفه‌تر است. طی یک سری از تحقیقات نشان داده شده است که 61 درصد از خریدهای آنلاین در نتیجه‌ی خواندن یک وبلاگ توسط مشتری صورت می‌گیرد. باز هم اگر بخواهیم در یک جمله اهمیت آن را برای شما بگوییم چنین است که تولید محتوا برابر است با رشد تجارت. بنابراین بهتر است همین حالا برای داشتن این استراتژی تولید محتوا اقدام نمایید.

اهمیت تولید محتوا چیست

فرآیند تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد

تولید محتوا فرآیند ایجاد ایده هایی هست که مورد علاقه‌ی مشتری شما است. آن پس از تولید به‌صورت نوشتاری یا تصویری در دسترس مخاطب در قالب‌های مختلف مثل وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک و … قرار می‌گیرد. کاربرد آن به این صورت است که شما میتوانید صدای خود را به مشتری برسانید و برای جذب آن تلاش کنید. زبان و کلمات از ابتدای خلقت حتی از طریق ایما و اشاره راهی برای تعامل بشر بوده‌است. زمانی که فضای این تعامل را بین خود و مشتری ایجاد می‌کنید فرصت جذب و در نهایت فروش را افزایش می‌دهید. در ادامه می‌خواهیم شما را با دانشی که در این زمینه داریم و در تولید محتوا از آن استفاده می‌کنیم، آشنا سازیم تا با خیالی راحت ما را برای کار خود انتخاب نمایید.

استراتژی در تولید محتوا چیست

ساخت خانه بدون طرح، مجسمه بدون ایده یا هر کار دیگری بدون برنامه‌ریزی امکان پذیر نیست. به همین دلیل ما در رایا مارکتینگ ابتدا برای کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، استراتژی تعیین می‌کنیم. چون اگر در غیر این صورت باشد متن نهایی از هدف خارج می‌شود. یک استراتژی محتوا شامل مواردی همچون مارک شما، لحن، چگونگی تبلیغ کار شما و … است. استراتژی را در قدم اول متمرکز بر هدف شرکت شما قرار می‌دهیم. زمانی که می‌خواهید برای کار خود سفارشی را ثبت کنید باید بدانید می‌خواهید با چه کسی صحبت کنید و لحن صحبت می‌خواهید چگونه باشد. کلید ایجاد یک محتوا خوب این است که هر مخاطب حس کند مستقیما با او صحبت می‌شود. از این رو نویسندگان ما در رایا مارکتینگ با تسلط بر این علم که چطور این صمیمیت را در خواننده ایجاد کنند، شروع به نگارش می‌نمایند. همچنین در مورد اعتمادی که مشتری قرار است به شما داشته باشد ترس ها، نگرانی‌ها، چالش‌ها و … را از بین می‌برند. استراتژی مورد نظر خود در حین نگارش را می‌توانید زمانی که برای ثبت سفارش اقدام می‌نمایید برای نویسندگان ما کاملا مشخص کنید. آن ها همان چیزی که شما می‌خواهید را دقیقا به شما تحویل خواهند داد. همچنین در صورت نیاز به ویرایش از نظر صلاح دید شما برای ویرایش آن نیز اقدام می‌نمایند.

استراتژی در تولید محتوا چیست

سئو در محتوا چیست

اصلا شاید یک سوال جالب در ذهن شما هم اکنون ایجاد شود و آن این باشد که یک محتوا چطور می‌تواند این قدر تاثیر گذار باشد؟ در جواب به این سوال از شما سوالی را می‌پرسیم. آیا در مورد الگوریتم‌های گوگل چیزی شنیده‌اید؟ اگر جواب شما منفی است باید بگوییم تمام شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها از یک سری قوانین پیروی می‌کنند که اگر به آنها توجه شود، نتیجه نهایی بهتر است. اگر بخواهید آن ها را نادیده بگیرید شاید تولید متن برای سایت خود مثل درجا زدن عمل کند. سئو یکی از این قوانین است که گوگل بر مبنای آن سایت‌ها را درجه بندی می‌نماید. پس آماده شوید تا تعریفی از سئو را برای درک بهتر به شما ارائه دهیم.

سئو چیست؟

ما در حین نگارش محتوا قوانین سئو را رعایت می‌کنیم. حال این سئو چیست؟ سوال این است، مخاطب شما برای اینکه کالا یا خدمات خود را در گوگل پیدا کند، چه می‌کند؟ احتمالا همه‌ی ما بدانیم اگر کسی کفش بخواهد، واژه کفش را در گوگل سرچ می‌نماید. به این واژه سرچ شده در اصطلاح فنی کلید واژه می‌گویند. نکته‌ی مهم در همین قسمت نهفته است. گوگل بر چه اساسی سایت‌هایی که در آن از کلید واژه کفش استفاده شده‌ است را بالا می‌آورد و رتبه بندی می‌کند؟ جواب این سوال یک کلمه است و آن هم سئو هست. با این اوصاف سئو را می‌توان قوانینی تعریف کرد که سایت‌ها با استفاده از آن ها موقعیت خود را در دید گوگل بهتر می‌کنند. بدون تعارف گوگل سایت‌هایی که بر اساس سئو باشند را بیشتر از سایت‌هایی که آن را نادیده می‌گیرند، تحویل می‌گیرد. رایا مارکتینگ با تسلط بر قوانین سئو به شما کمک می‌کند تا موقعیت سایت خود را در گوگل بالا ببرید تا زمانی که کلمه‌ی کلیدی مرتبط با سایت شما در موتور جستجوی گوگل قرار گرفت، سایت شما در رده های اول برای مخاطب قرار گیرد.

سئو در محتوا چیست

رابطه دامنه سایت با محتوا چیست

دامنه ی سایت یکی دیگر از مواردی است که در موتور جستجوی گوگل به بهتر دیده شدن سایت کمک می‌کند. نوع تولید محتوا می‌تواند بر روی دامنه محتوا نیز تاثیر گذار باشد. رایا مارکتینگ با تولید محتوا با کیفیت بالا و به کار بردن یک سری موارد در حین نگارش کمک می‌کند قدرت دامنه سایت شما نیز بالا رود. در آن هنگام با سرچ کلمات کلیدی در صحنه‌ی رقابتی که بین شما و دیگر رقیبانتان وجود دارد، سایت شما در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد. اگر هنوز سایت شما در سرچ کلمات کلیدی در صفحه‌ی اول گوگل نیست بهترین پیشنهاد برای شما این است که مطالب موجود در سایت خود را برای بازدهی بیشتر به رایا مارکتینگ بسپارید. با بالا آمدن سایت و در صفحه اول و حتی رتبه اول قرار گرفتن شانس سایت خود را در کلیک خوردن بالا ببرید.

رابطه ترافیک سایت با محتوا چیست

یکی دیگر از فوایدی که محتوا نگارش شده از سمت رایا مارکتینگ برای شما به همراه دارد، ایجاد ترافیک به سمت سایت شما است. زمانی که آنچه در بالا به آن اشاره کردیم اتفاق بیفتد، سایت در رتبه‌های برتر گوگل قرار می‌گیرد. همین باعث می‌شود تعداد کلیک‌هایی که بر روی سایت شما میخورد بالاتر رود. در نتیجه‌ی این کلیک‌ها به اصطلاح ترافیک به سمت سایت شما زیاد می‌شود و بازدیدها افزایش می‌یابد. در نتیجه فرصت دیده شدن سایت شما بیشتر می‌شود و امکان فروش بالا می‌رود.

مهارت رایا مارکتینگ در نوشتن محتوا چیست

نویسندگان ما در زمینه تولید محتوا نه تنها به قوانین سئو تسلط دارند، بلکه دارای خلاقیت نیز هستند. زمانی که برای سفارش خود کلمات کلیدی مشخص می‌کنید آن ها فقط به آن ها می‌پردازند و هرگز در طول متن خواننده را به مسیرهای اشتباه منحرف نمی‌کنند. این طور بگوییم به موضوع پایبند هستند. جملات را در کوتاه ترین حالت ممکن بیان می‌کنند تا مخاطب در هنگام خواندن آن دچار سردرگمی نشود و احساس خستگی نکند. همانطور که گفته شد می‌توانید نوع لحن خود با مخاطب را در هنگام ثبت سفارش خود مشخص کنید، نویسندگان ما طبق آنچه شما بخواهید عمل می‌کنند و آن لحن را در طول متن حفظ می‌نمایند. مختصر و مفید منظور را بیان می‌کنند و خواننده را با کلمات و اصطلاحات عجیب و غریب گیج نمی‌کنند. همچنین از تصاویر طبق قوانین خاصی برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده می‌کنند.

نوشتن محتوا چیست

بخش ویراستاری در نوشتن محتوا چیست

زمانی که محتوا نوشته می‌شود برای ویرایش زیر نظر ویراستارها قرار می‌گیرد. تمامی متن از لحاظ گرامر، انتقال مفاهیم، غلط املایی، رعایت سئو و بسیاری موارد دیگر توسط آنها بررسی می‌شود. تمام این ظرافت کاری‌ها در هنگام کار دلیلش آن است که کار شما در بهترین و با کیفیت ترین حالت ممکن تحویل داده شود. چون آن زمان است که آن نوشته موجب بهبود موقعیت سایت شما می‌گردد.

سایر خدمات رایا مارکتینگ

تولید محتوا یکی از خدماتی است که ارائه می‌دهیم. در زمینه‌های دیگر مثل تولید پادکست، رپورتاژ آگهی، طراحی گرافیکی، طراحی موشن گرافیک، مشاوره بازاریابی اینترنتی، تبلیغات در اینستاگرام و بسیاری موارد دیگر فعالیت داریم. اینترنت امروز فقط محلی برای انتقال پیام و سرگرمی نیست. می توان از این فناوری جهت کسب و کار و داشتن درآمد نیز استفاده کرد. شرکت ما با دانشی که بر قسمت‌های مختلف آن دارد می‌تواند در بسیاری از زمینه ها یاری‌گر شما باشد. برای مثال اینکه فقط یک صفحه‌ی کاری در اینستاگرام داشته باشید پایان راه نیست. در این مسیر باید قوانینی را بدانید تا با رعایت کردن آنها صفحه شما موفق شود. ما در این زمینه پکیج‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم که می توانید با انتخاب هر کدام از آن ها با کمک ما در مسیر درست موفقیت قرار گیرید. همچنین شاهد آن هستیم که پادکست‌ها امروزه چقدر طرفدار پیدا کرده‌اند. آیا می‌دانستید استفاده از آنها در سایت به سئو سایت نیز کمک می‌کند؟ ما گویندگانی را با صداهای دلنشین و هر لهجه‌ای که بخواهید برای شما فراهم داریم تا بتوانید از این فناوری در بهترین حالت بهره ببرید.

رایا مارکتینگ و خدمات تولید محتوا

کلام آخر

با توجه به آنچه در مورد اینکه محتوا چیست و چه اهمیتی بر سایت شما دارد‌، گفتیم باید ضرورت وجود آن و راز موفقیت خود در دنیای دیجیتال را دیگر شناخته باشید. شما میتوانید در همه زمینه‌ها از تولید محتوا گرفته تا درج آگهی رپورتاژ و انواع پکیج های تبلیغاتی برای اینستاگرام و هر آنچه در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید رایا مارکتینگ را انتخاب کنید. با ما کمترین هزینه و بالاترین نتیجه را در کوتاهترین زمان ممکن تجربه کنید و سایت خود را قدرتمند سازید.

 

** تحریریه‌ سایت مدیر فروش در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی (رپورتاژ آگهی) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.**

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
hubspotengagecontent

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید ی محتوای کپی چقدر می تونه تاثیر منفی در سایت داشته باشه ؟؟3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا