نکات حرفه ای برای بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی
بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی
لوازم آرایش از دیر باز مهم ترین کالای مربوط به زیبایی بانوان است. بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار با اهمیت است، زیرا تعداد برندهای شناخته و ناشناخته وارداتی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهای حوزه خلیجفارس، جنوب شرق آسیا و چین، هر روز بیشتر میشود. از سوی دیگر تعداد شرکتهای تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی داخلی بیشتر رو به ازدیاد است. قبل از هر اقدام بازارایابی باید به کالای خود اطمینان داشته که خرید لوازم آرایشی اصل است.
یکی از عمومی ترین شگردهای مدیران بازاریابی، نمونهبرداری Benchmark از مدلهای مارکتینگ موفق است ولی گاهی فراموش میکنند که اجرای برنامههای بازاریابی نیاز به بومیسازی دارد. بدین منظور در این مطلب به بررسی کوتاهی از رفتار بازاریابی و برندینگ یک برند ایرانی در حوزۀ لوازم آرایشی و بهداشتی میپردازیم.
نکات حرفه ای بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی
- برای شروع کسب و کار خود و یا بازاریابی محصولات آرایشی به تبلیغات نیازمند هستید. بهترین تبلیغات میتواند تبلیغات ویدئو باشد زیرا تمام جزئیات محصول شما را به نمایش میگذارد.
- برای آموختن تکنیک های بازاریابی باید اطلاعات لازم در مورد محصولتان را داشته باشید.
- باید بدانید که کلید موفقیت شما حفظ روابط درست با دیگران است. ارتباط خوب میتواند باعث ترویج کسب و کار شما شود به طور مثال از وبلاگ نویسان، مشاوران زیبایی، دوستان و خانواده کمک بگیرید.
- مهم ترین عامل خرید لوازم آرایشی و زیبایی توسط مردم، زیبایی صورت و بدن آن هاست. مردم برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی به بوی آن ها اهمیت فراوانی میدهند مانند صابون، دوست دارند صابونی که برای صورت استفاده میکنند بوی خوبی داشته باشد.
- هدیه دادن لوازم آرایشی به عنوان تبلیغات رایج تأثیر فراوانی دارد از محصولات خود به مربیان یا معلم فرزندان خود هدایایی تقدیم کنید. اگر محصولی باکیفیت دارید دیگران دوباره برای خرید محصولاتی که هدیه دادهاید نزد شما باز خواهند گشت.
- میتوانید با انتخاب خردهفروشیها و تمرکز بر فروش مویرگی به داروخانهها، فروشگاههای آرایشی و آرایشگاهها شبکۀ توزیعِ گستردهای با کنترل قیمت ایجاد کند. هرچند فروش مویرگی برخی هزینههای توزیع را به شرکت تحمیل میکند ولی از طرفی با حذف واسطههای عمدهفروش سودِ بیشتری را نصیب شرکت میکند و همچنین کنترل قیمت در دستِ شرکت میماند.
- ایجاد کلوب فروشندگان برای خردهفروشان و ارائۀ بن کارت به اعضا جهت بهرهمندی از تخفیفاتِ فروش
- انتشار مجلۀ با محتوای سبک زندگی و سلامت و تغذیه
- سعی نکنید با جای دادن محصولات تقلبی به جای کالای اصل مشتری را گول بزنید
- افرادی که دارای مغازه یا فروشگاهی هستند برای تبلیغ محصولات خود میتوانند از انواع استندهای لوازم آرایشی و یا از استندهای فروشگاهی برای جذب مشتریان خود استفاده کنند. استفاده از استندهای لوازم آرایشی کمک میکند که با زیبای و پرکاربرد بودن استند، بین محصولات خود و سایر رقیبان تمایز ایجاد شود و میتوان علاوه بر فروش و سود بیشتر نام تجاری و برند را که در بالای استند نشان داده میشود برجسته نمود.
- یکی دیگر از راههای مؤثر برای بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی، تبلیغات آنلاین در جهت فروش و وب برندینگ محصولات در فضای وب است. بسیاری از مصرفکنندگان بالقوه محصولات شما در حال جستجو اطلاعات و خرید آنلاین هستند.
- اگر بتوانید با برخی از توزیعکنندههای عمدهفروشی علاقهمند به محصولاتتان همکاری نمایید، حجم کسبوکار شما به سرعت افزایش مییابد.
- شبکههای اجتماعی نوشتاری و ویدیویی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب، بازارهایی هستند که شما میتوانید محصولات زیبایی خود را به بازاریابی و به فروش برسانید.
- محل فروش محصولات میتواند کمک به تحریک فروش و بازاریابی کند. و همچنین اموزش ویزیتوری لوازم ارایشی می تواند در این مسیر کمک بسزایی باشد.
استراتژی بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی
یک کارآفرین جدید باید با بسیاری از رقبا برای زنده ماندن رقابت نماید. برندهای لوازم آرایشی کوچک نیاز به یک طرح کسبوکار (بیزینس پلن) هوشمندانه دارد. این برنامه نه تنها باید در خصوص نحوه رقابت با رقبای جدید کنونی باشد، بلکه باید حاوی برنامهای برای رهبریت بازار محصولات آرایشی باشد. هیچ راه میانبری برای دستیابی به مقام اول سهم بازار وجود ندارد.
تشخیص منابع و مدیریت آنها، تنها بخش کوچکی از بازی بزرگ استراتژی است.
در بحث استراتژی باید به سؤالهای بیشتری پاسخ دهیم.استراتژی رقابتی ما، استراتژی قیمتگذاری ما، استراتژی ورود به بازار و استراتژی بازاریابی تنها نمونههایی از استراتژیهایی هستند که باید برای موفقیت کسب و کار خود، در ذهن داشته باشیم.
طرح کسب و کار لوازم آرایشی و بهداشتی
کافی است نگاهی دقیقتر به عبارت Business Plan (بیزینس پلن) که قبل تر گفتیم بی اندازید. اصطلاح Planning و برنامه ریزی برای ما ناآشنا نیست.
طرح کسب و کار، یک برنامه است، درست مانند هر برنامهی دیگری که در زندگی تنظیم میکنیم.
همهی آنچه در مورد برنامه و برنامه ریزی گفته میشود در مورد طرح کسب و کار یا همان طرح تجاری هم مصداق دارد:
- همه کمابیش میدانند که برنامه ریزی خوب و مفید است. اما افراد کمی واقعاً اقدام به برنامه ریزی میکنند. در مورد طرح کسب و کار هم، تقریباً همه بر مفید بودنش اذعان دارند، اما کمتر کسی به سراغ آن میرود.
- عدهای که در برنامه ریزی تنبل هستند یا تجربهی ناموفقی داشتهاند، همواره تأکید میکنند که این کارها بیخاصیت است و بهتر است زودتر دست به عمل بزنیم. در مورد طرح تجاری یا طرح کسب و کار هم، دقیقاً چنین نقدی را میشنوید.
- گاهی اوقات، صرفاً برنامه ریزی میکنیم، تا وجدان آسودهتری داشته باشیم. برایمان تعهد به برنامه مهم نیست. فقط میخواهیم بگوییم: برنامه ریزی هم کردیم و نشد. طرح کسب و کار هم، برای برخی از کارآفرینان چنین کاربردی دارد.
- گاهی اوقات، صرفاً میگوییم برنامه ریزی کردهایم تا دل دیگران (خانواده، همکاران، دوستان) را به دست بیاوریم. طرح کسب و کار هم، گاه صرفاً برای به دست آوردن دل سرمایه گذاران یا شرکا تنظیم میشود.
قبل از هر چیز، یک طرح تجاری اصلی و واقعی تنظیم کنید. این طرح باید همواره نزد شما باشد و در طول مسیر هم، بارها و بارها، اصلاح و به روز شود.
ساختار سازمانی / تیم
مهم نیست کسب و کار شما در نقطهی شروع، قرار است با دو نفر آغاز شود یا هزار نفر.اما مهم است که مشخص شود این افراد، چگونه در کنار یکدیگر قرار میگیرند و کار میکنند.نقش هر کس و مسئولیت هر کس دقیقاً چیست.در یک کار دو نفره، این مسئله به یک تقسیم وظایف ساده منتهی میشود و در کاری که کمی بزرگتر است، در پاسخ به آن باید ساختار یک تیم را تعیین کرد.در برخی کسب و کارها، لازم است چارت سازمانی دقیق و مشخصی ترسیم کنید.
ما نمی توانیم مشکلاتمان را با همان تفکری که آنها را به وجود آوردیم حل کنیم.
آلبرت انیشتین
برنامه های عملیاتی
میشود حدس زد که کارآفرینها، معمولاً این بخش را چندان دوست ندارند.چون به هیچ وجه شیرینیِ حرف زدن و رؤیابافی و تصور کردن موفقیتها را ندارد.اما به هر حال، بخش مهمی از کار و کارآفرینی، فعالیتهای روزمره و کارهای هفتگی و ماهانهای است که عملاً بدون وجود آنها کسب و کار وجود ندارد.
برنامه عملیاتی، ترجمهی حرفهای کلان و ایدهها، به اقدامهاست. اینکه:
به فهرست سؤالهای فوق، میتوانید دهها مورد دیگر هم بی افزایید.
مجموعهی جوابهایی که برای این سؤالها و سؤالهای مشابه آنها دارید، برنامه عملیاتی شما را شکل خواهد داد.
یک نمونه طرح کسب و کار شامل چه چیزهایی است؟
هرگز نمیتوان یک نمونه طرح کسب و کار را به عنوان تنها نمونه طرح کسب و کار معرفی کرد و اعلام کرد که ساختار طرح کسب و کار صرفاً باید به همین شکل باشد و نباید به شکل دیگری تنظیم شود.
در اینجا صرفاً ساختار نمونه طرح تجاری را مطرح میکنیم.
اجزاي يك طرح كسب و كار:
1- اهداف كلي
2- مشخصات مجري طرح و همكاران
3- تعريف و توصيف كسب و كار
4- تحليل استراتژي بازار
5- تحليل مالي
6- خلاصه
به علاوه یک طرح کسب و کار باید به سؤالات کلیدی زیر پاسخ گوید:
علاوه بر سؤالات کلیدی فوق میتوان با استفاده از سؤالات ریز شده به نکات اساسی که باید در طرح کسب و کار منعکس شود اشاره نمود:
چه چیزی؟
چرا؟
چگونه؟
چه زمانی؟
چه کسی؟
چقدر؟
این اجزاي يك طرح كسب و كار بود که گفتیم برای استفاده شما باید مطابق با کار خود آن ها را تفکیک و استفاده کنید همچنین میتوانید از آموزش تیم مدیر فروش با موضوع «برنامه بازاریابی از صفر تا صد» در سایت فرانش استفاده فرمایید.
ممنون از سایت عالی شما تشکر
خرید لوازم آرایشی اورجینال تا 80% تخفیف
خیلی جالب بود ممنون من یه پخش آرایشی عمده فروش میشناسن دقیقا از این مسیر رفته و الان سایت فروش داره و خیلی رشد کرده nillarayeshi.com پخش عمده آرایشی نیل خیلی خوبه ازش الگو بگیره ادم
سایت شما را دیدم سایت خوبی دارین ممنون میشم اگر از سایت های زیر دیدن نمایید و نظرتان را بگویید
عالی بود
اسباب بازی
gamingtools.ir
خانه چین
khanecheen.ir
فروشگاه لوازم خانگی
rabokala.ir
لیدی مد
ladymodkala.ir