فروش

افزایش فروش داروخانه با 7 تکنیک مهم!

داروخانه یک صنعت بسیار خوب برای اجرا برنامه های استراتژیک افزایش فروش و بازاریابی است. شما به راحتی می توانید با کسب دانش در مورد فروش بیشتر و طراحی بازاریابی مناسب با کسب و کار خود اقدام به افزایش درآمد کنید. در ادامه با شما در مورد 7 نکته مهم افزایش فروش داروخانه صحبت خواهیم کرد. با احسان حسینی همراه باشید.

>> تبدیل نقاط ضعف به قوت

یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در بازاریابی و فروش، بررسی و مشاهده دقیق رقیبان و عملکرد آن‌ها است. این کار معمولا به فراموشی سپرده می‌شود. شما باید سیستمی طراحی کنید تا بتوانید نسبت به عملکرد رقیبان، به سرعت عکس‌العمل نشان دهید. شما باید روش فروش آن‌ها و تغییراتی را که در بازار ایجاد می‌کنند تحت نظر داشته باشید. پس مراحل کار به این صورت است که ابتدا لیستی از تمامی رقیبان تهیه کنید و سپس قوی‌ترین و فعال‌ترین‌های آنان را انتخاب کنید.

حالا شما لیستی دارید که می توانید با آن شروع به واکاوی کنید. شما باید همه نقاط ضعف و قوتی که از رقیبانتان متوجه شدید را یادداشت کنید و سپس به تحلیل هر کدام بپردازید. ببینید کدام یک از این موارد را شما می توانید در داروخانه خودتان اجرایی کنید. بهترین راه تبدیل نقاط ضعف رقیبان مخصوصا رقیب هایی که نزدیک به شما داروخانه دارند به نقاط مثبت خود است.

حالا سوال پیش میاد که چطور به این اطلاعات از رقیبان دست پیدا کنیم؟

1- اولین مورد و بهترین آن این است که مراجعه حضوری داشته باشید. به داروخانه های آن ها بروید و هر چه که می بینید یادداشت کنید. اگر می توانید از قبل یکسری از مزایا و معایب را یادداشت کنید تا ببنید کدام از یک موارد را دارند.

2- از داروخانه های رقیب خرید کنید. این روش اطلاعات زیادی را می تواند در اختیار شما بگذارد. چون این امر کمی هزینه بر است ابتدا سعی کنید بهترین رقیب ها را شناسایی کنید و بعد اقدام به خرید از آن ها کنید. با این کار شما با نحوه پاسخگویی، مدت زمان انتظار و … آشنا خواهید شد.

افزایش فروش داروخانه

>> تاثیر قیمت در افزایش فروش

هیچ‌گاه تلاش نکنید با قیمت پایین‌تر با رقیبان مبارزه کنید، زیرا معمولا این استراتژی به شکست می‌انجامد. به جای قیمت پایین‌تر، سعی کنید بر ارزش محصول خود بیفزایید، مثلا مشاوره رایگان پوست و مو در داروخانه خود داشته باشید. یا اگر داروسازی می کنید بعضی از دارو ها که زمان بر است را ارسال رایگان داشته باشید تا نیاز نباشد مخاطب شما مراجعه حضوری کند.

>> داروخانه خود را کامل نگه دارید!

منظور از کامل چیست؟ اینجا می خوایم در مورد کامل بودن جنس صحبت کنیم. به این منظور که مخاطب شما دوست دارد که نسخه ای که پیش شما میارد بطور کامل تحویل بگیرد. برای همه ما حداقل یکبار پیش آمده که نسخه ای را به داروخانه بردیم و به ما گفتند که مثلا یک دارو موجود در نسخه را نداریم. خوب این می تواند لطمه بسیار بزرگی به کسب و کار شما باشد. چون مخاطب شما برای بار دوم رغبت کمتری برای مراجعه دارد و همچنین ترس از اینکه مجدد شما دارویی را نداشته باشید زیاد است.

>> فروش بیشتر بدون افزایش تعداد مشتری داروخانه

یکی از روش هایی که شما می توانید فروش خود را در داروخانه غیر از قسمت دارویی زیاد کنید آن پیشنهاد خرید کالا های جانبی است. بطور مثال زمانی که مشتری شما بدنبال کرم مرطوب کننده هست شما می توانید علاوه بر آن به او پینشهاد کرم روز و شب نیز بدهید و یا اگر بدنبال لوازم آرایشی هست می توانید دستمال پاک کننده آرایش به او پیشنهاد دهید. یک عامل مهم در این قسمت است که شما باید حتما آن را رعایت کنید آن هم این است که زمانی باید این پیشنهاد کالای جانبی را بدهید که مشتری شما کالای اصلی خود را انتخاب کرده و در حالت خرید است. به خاطر این است که مشتری زمانی که در ذهن خود این خرید را انجام شده در نظر می گیرد آن حالت دفاعی در برابر درد پرداخت پول از بین رفته یا کاهش یافته و شما به راحتی می توانید پیشنهاد های خود را بدهید و مخاطب شما با شدت کمتری در برابر آن می تواند مقاومت کند.

>> دکوراسیون داروخانه

دکوراسیون داروخانه | افزایش فروش داروخانه

عامل مهم بعدی در افزایش فروش داروخانه دکوراسیون شماست. شما باید بتوانید از بهتری رنگ که معمولا سفید است به بهترین وجه ممکن استفاده کنید. همچنین تا می توانید از دکور های جدید که الان هم مُد شده استفاده کنید تا توجه بیشتری را جلب کند. شما باید هم به داخل داروخانه خود توجه کنید و هم بیرون از آن.

>> صندوق پرداخت در داروخانه ها

شما باید مراحل فروش خود توجه کنید. مراحل فروش چیست؟ مراحل فروش شامل این موارد است:

  • آگاهی مخاطب از شما
  • جلب توجه مخاطب
  • نحوه خرید مخاطب
  • نحوه ارائه محصول
  • پیگیری بعد از فروش

شما باید بدانید که چطور باید مخاطب شما از داروخانه شما آگاه شوند. آیا باید تبلیغ کنید؟ کجا باید تبلیغ کنید؟ چطور باید توجه مخاطب جلب کنید؟ آیا با تغییر دکور خارج ساختمان این مورد امکان پذیر است تا قسمتی؟ مراحلی که مشتری باید از شما خرید کند آسان است؟ یعنی تعداد کسانی که باید نسخه را تحویل بگیرند، در سیستم ثبت کنند، صندوق حساب شود  و تحویل شود به اندازه کافی هستند تا خدماتی سریع و آسان را ارائه کنید؟ آیا برای بازاریابی بعد از خرید از مخاطب چیزی دارید؟

>> بازاریابی برای داروخانه ها

یک را آسان برای بازاریابی شما اینکه از مخاطبان خود شماره همراه بگیرید و بعد در طی زمان های مخاطب فقط اقدام به یاد آوری برند و نام داروخانه خود کنید. مثلا تبریک اعیاد و یا تسلیت و … .

با این کار نام شما در ذهن مخاطب باقی می ماند و  احتمال انجام خرید های بعدی از شما بیشتر خواهد شد.

 

برای کسب دانش بیشتر می توانید از دوره افزایش فروش برای کسب و کار ها استفاده کنید.

جمع بندی!

در مقاله افزایش فروش داروخانه به 7 نکته حیاتی پرداختیم که شما با انجام دادن آن به خوبی می توانید فروش خود را حداقل 20 تا 40 درصد افزایش دهید. در ادامه اگر سوالی در مورد بیشتر شدن فروش داشتید می توانید از قسمت دیدگاه ها بپرسید!

تبلیغات کتاب
برچسب ها


برای اطلاع از آخرین اخبار ، مطالب و دوره های جدید رایگان سایت در خبرنامه ی ایمیل ما شرکت کنید.

شما هم به جمع بیش از 3000 مشترک خبرنامه ایمیلی مدیر فروش بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن