فروش

دو مانع مهم در مسیر موفقیت در فروش

یکی از نکاتی که در کار فروش از آن اطلاع داریم این است که «موفقیت تولید موفقیت» می کند. هر چه بیشتر فروش کنید، در کار فروش موفق تر می شوید. تصویر ذهنی شما به عنوان یک فروشنده بهتر و باز هم بهتر می شود. و سر انجام در اندیشه خود به جایی می رسید که می فهمید هیچ عاملی نمی تواند شما را متوقف سازد.

> همچنین بخوانید: ایده های فروش موفق

 

در کار هر فروشی دو مانع وجود دارد.این دو مانع ذهنی هستند.

اینها عبارتند از:

1) ترس از شکست

2) ترس از رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتن.

 

ترس از شکست

ترس از شکست خوردن مهم ترین تک دلیل شکست خوردن در زندگی بالغانه است. این خود شکست نیست، بلکه ترس از شکست است مجسم کردن شکست است، پیش بینی کردن شکست است که سبب می شود نتوانید در سطح مطلوبی ظاهر شوید.

ترس از شکست هراسی مربوط به عمق ذهن نیمه هشیار شماست همه ما این را در اوایل زندگی در خود ایجاد می کنیم انتقادات مخرب پدر ومادر یا هر دوی آنها در زمانی که کودک هستیم یکی از دلایل این موقعیت است. اگر وقتی کودک بودید پدر و مادرتان مرتب از شما انتقاد می کردند ،در دوران بلوغ نگران شکست خوردن خواهید بود و دست کم تا زمانی که نیاموزید با این موقعیت برخورد کنید وضع به همین شکل باقی می ماند.

 چرا مشتریان خرید نمی کنند

ترس از شکست در ذهن مشتری یکی از موانع مهم بر سر راه خرید کردن است.

هر مشتری بارها و بارها مرتکب اشتباه شده است خدماتی را خریداری کرده که بعدا فهمیده پول بیش از اندازه برای آن پرداخت کرده است محصولاتی که خیلی زود خراب شده اند و نتوانسته آنها را تعمیر کند کالاهایی را خریداری کرده که در اصل به آنها نیازی نداشته است کالاهایی را خریده که نتوانسته از ان استفاده کند او به اندازه ای در تجربه کردن خرید با نا کامی مواجه شده که حد و اندازه ندارد.

این ترس از شکست و ناکامی دلیل اصلی خرید نکردن مشتریان است بنا براین یکی از مهم ترین کارهایی که می کنید این است که در مشتری ایجاد اعتماد کرده و از ترس وتردید او بکاهید.

 ترس از رد شدن

دو مانع مهم در مسیر موفقیت در فروش

دومین مانع بزرگ فروش ترس از رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتناست می ترسیم که خریدار احتمالی به ما جواب نه بدهد می ترسیم مورد بی احترامی، تایید نشدن و انتقاد قرار بگیریم.

واقعیتی است که 80 در صد تماس برای فروش با جواب نه روبرو می شود که این هزاران دلیل متفاوت دارد این بدان معنا نیست که اشکالی در کار فروشنده یا کالای مورد فروش وجود دارد. اشخاص از آن جهت نه می گویند زیرا به خرید کالای مورد نظر احتیاج ندارند، آن را نمی خواهند، نمی توانند از آن استفاده کنند، توان پرداخت پولش را ندارند، دلایل دیگری هم می تواند در کار باشد.

اگر در کار فروش هستید و می ترسید که جواب نه بگیرید ،راه اشتباهی برای کسب معیشت انتخاب کرده اید.

اگر در کار فروش هستید و می ترسید که جواب نه بگیرید ،راه اشتباهی برای کسب معیشت انتخاب کرده اید. واقعیتی است که با دست رد های متعدد رو به رو خواهید شد.

هر تجربه شکست خوردن یا با دست رد مواجه شدن، روی عزت نفس شما تاثیر می گذارد، تصویر ذهنی شما را خراب می کند ،سبب می شود تا نسبت به خود احساس بدی پیدا کنید و به این نتیجه برسید: «من به اندازه کافی خوب نیستم.»

رد شدن شخصی نیست

همه فروشندگان طراز اول به موقعیتی رسیده اند که دیگر ترس از شکست ندارند. آنها عزت نفس و تصویر ذهنی خود را در سطحی قرار داده اند که اگر کسی به آن ها جواب نه بدهد، آنها را مایوس و خاموش نمی کند. سببی نیست که با احساس ناراحتی به دفاتر یا اتومبیلهای خود بازگردند.

باید بدانید که رد شدن موضوعی مربوط به شخص شما نیست. شما نیستید که رد می شوید. به جای آن، به باران یا نور خورشید شباهت دارد. اتفاقی است که همه روزه می افتد. وقتی بتوانید به فراسوی خود برسید، خودتان را آن قدر جدی نگیرید. می توانید رد شدن را نادیده بگیرید، شانه هایتان را بالا بیندازید و به سراغ خریدار بعدی بروید.

> همچنین بخوانید: ارتقا فروش با 4 روش جدید

تبلیغات کتاب
برچسب ها


برای اطلاع از آخرین اخبار ، مطالب و دوره های جدید رایگان سایت در خبرنامه ی ایمیل ما شرکت کنید.

شما هم به جمع بیش از 3000 مشترک خبرنامه ایمیلی مدیر فروش بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن