بازاریابی

بازاریابی موفق

 

بازاریابی موفق، راه‌های کارآمدی را برای دستیابی به مشتریان ارائه می‌دهد و نهایتاً موجب افزایش وفاداری خریداران به محصولات و خدمات می‌شود.شرکت ها وقتی موفق هستند که نیازهای بخش های خاص بازار را شناسایی می کنند و محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که این نیاز را برآورده می کنند.بازاریابان بازارهایی را که برای یک شرکت در دسترس هستند و نیازهای اعضای آن بازار را شناسایی و بررسی می کند.

 این ویژگی کالاها و خدماتی را که بازار را هدف قرار می دهد، تعریف می کند، در دسترس بودن آنها را آشکار می سازد، قیمت های رقابتی را تعیین می کند و کالاها و خدمات را آسان می کند. محصولات بازاریابی موفق ، مصرف کنندگان را با کالاها و خدماتی که به قیمت هایی که می توانند هزینه می کنند، هدف قرار می دهند.

در ادامه شما را با ۵ تکنیک ساده و کاربردی برای داشتن بازاریابی موفق آشنا می‌کنیم.

شرکت های بدون استراتژی ، برای “هیچ چیز” تلاش می کنند.

-مایکل پورتر

بازار خود را مشخص کنید

بازاریابی موفق با تحقیقات بازار شروع می شود.هدف اول تحقیق بازار شناسایی یک بازار هدف است.بازار هدف چیزی است که بتواند به آن دست یابد و  احتمال دارد که اعضای شما محصولات یا خدمات تان را خریداری کنند.

یک راه خوب برای تعیین بازار هدف و مشتریان بالقوه، شفاف سازی مشکلی است که محصول شما آن را حل خواهد کرد. برای مثال فرض کنید  یک سرویس نظافت منزل راه اندازی کرده اید، مشکلی که شما با ارائه این سرویس حل خواهید کرد نظافت منزل برای افرادی که نمی توانند و یا نمی خواهند این کار را خودشان انجام بدهند، است. خانواده های با درآمد بالا، خانواده هایی که هر دو شاغل هستند و افراد مسن تر که دیگر توانایی نظافت خانه را ندارند، این گروه ها مشتریان بالقوه ی خدمات شما را شکل می دهند.

شناسایی نیازهای مشتری

سازمان‌ها برای تضمین بقا و حفظ منافع خود، همواره در پی تداوم مراجعات مشتریان و افزایش تعداد آنها هستند. بازاریابان برجسته همواره درصدد شناسایی نیازها، خواسته ها و تقاضای مشتریان خود می باشند. آنها در مورد مصرف کننده تحقیق می کنند. گروه ها را مورد توجه قرار می دهند. شکایت های مشتریان را تجزیه و تحلیل و بررسی می نمایند.

تضمین های لازم را می دهند و در باره هر نوع خدمات، داده هایی را جمع آوری می کنند. آنها آموزش می بینند تا همواره گوش به زنگ نیازهای برآورده نشده مشتریان باشند. اگر شرکتی بتواند به نیازها و خواست های مشتریان پی ببرد در واقع برای طرح ریزی استراتژی های بازاریابی به یافته های مهمی دست خواهد یافت.

شرکت با گوش دادن یا مصاحبه با مشتریان نیازها را پیدا میکند و سپس راه حل مناسب را برای هر یک از آنها آماده می نماید.که این مورد اساس ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا می باشد. با این حال، تعدادی از نیاز ها وجود دارد که شرکت ها در مورد آنها اطلاعات ندارند.راه دیگر در جامعه خلق نیازهای جدید میباشد.

آکیو ماریتا (Akio Morita) در کتاب خود به نام (( ساخت ژاپن)) گفت: (( ما نیاز بازارها را ارضاء نمیکنیم. ما بازارها را خلق میکنیم)). مصرف کنندگان هرگز در مورد دوربین ویدیویی ، ضبط ویدیویی، دور نگار و غیره تا وقتی که اختراع و عرضه نشد هیچ اطلاعی نداشتند.

بازاریابی موفق

تعیین قیمت گذاری

جنبه نهایی تحقیقات بازار شما به قیمت گذاری بستگی دارد.یک کسب و کار می تواند از انواع قیمت گذاری در هنگام فروش یک محصول یا خدمات خود استفاده کند.

ارائه محصولات بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از گام های صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار می باشد. بنابراین یک شرکت باید قادر به قیمت گذاری محصولاتش به گونه ای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش تعیین شده و استاندارد برای مشتری ایجاد کند و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل، رقبا و تازه واردین بالقوه حفظ نماید.

“موانع چیزهایی هستند که وقتی آن‌ها را می‌بینی که چشمانت را روی هدفت بسته باشی” – هنری فورد

شروع تبلیغ

تبلیغ شما باید بر نیازهایی که با مطالعات بازار و استراتژی قیمت گذاری شما مشخص شده است متمرکز شود.هنگامی که شما تبلیغ می کنید که چگونه می توانید بهتر از  رقبا نیازهای بازار هدف را برآورده و قیمت مناسب را تعیین کنید، پس هدف مورد نظر این است که فقط به مردم اطلاع دهیم که پیشنهاد شما، که بهتر از مورد استفاده شده است، وجود دارد می توانید با تبلیغ خود به راحتی به این بخش از مردم دسترسی پیدا کنید.

فروش را انجام دهید

عنصر نهایی بازاریابی موفقیت آمیز این است که خرید محصول را برای مشتریان بالقوه آسان کند.موانعی که از خرید مشتری جلوگیری می‌کند را از بین ببرید. بازاریابی موفق شامل شناسایی و حذف یا به حداقل رساندن موانعی چون شرایط پرداخت نا آشنا ، کارکنانی که برخورد مناسب ندارند ، نحوه تحویل و … است.

جمع بندی!

خب نتیجه می گیریم شما باید ابتدا بازار هدف خودتون را شناسایی کنید و بعد نیاز های مشتریان را شناسایی کنید و بعد از اون به قیمت گذاری ، تبلیغ بپردازید و در آخر فقط بفروشید.خبر خوب این که اگر اعتماد و صمیمیت کافی ایجاد کنید، نیازها را به‌دقت تشخیص دهید، یک ارائه منفعت‌محور شفاف تدارک ببینید و به تمامی اعتراضات مشتری احتمالی پاسخ دهید، فروش خود‌به‌خود به‌سوی قطعی‌شدن پیش می‌رود. این کار ساده، آسان و تقریبا از پیش تعیین‌شده است. هیچگاه از فروش نترسید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
منبع
smallbusiness

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا