فروش

هفت راز موفقیت در فروش

در حال حاضر، قابلیت ان را دارید که دو یا سه برابر پولی را کسب کنید که امروز کسب می کنید. در بازی زندگی هر کسی که در جلو شماست زمانی پشت سر شما بود و گاهی هم مسافت بسیار دوری واقع در پشت سر شما. هر کاری را که آن‌ها انجام دادند که جلو بروند شما هم می توانید انجام دهید.

در اینجا هفت ایده نهائی را برایتان ذکر کرده ام تا آن‌ها را هر روز بکار برید. در این صورت نتایج فروش شما به طور چشمگیری افزایش می یابند.

1-نسبت به کارتان جدی باشید.

تصمیم بگیرید تا تمام راه تا بالا را بپیمایید و به 10 درصد افراد ممتاز زمینه کاری خودتان برسید. هر چیزی کمتر از داشتن تعهد نسبت به تعالی عبارت است از یک پذیرش فاقد هشیاری میانه روی، با عملکرد متوسط یا زیر متوسط. هنگامی که شما درباره فروش تان جدی فکر می کنید و تصمیم می گیرید که در کارتان بهتر باشید روند ایجاد تغییر در زندگی تان شروع می گردد و در مسیر خودتان قرار می گیرید تا یکی از افراد ممتاز شغل خود شوید.

2-مهارت لازم بر سر راه موفقیت در فروش را تشخصی دهید.

آن یک مهارتی که اگر آن را تکمیل کنید و با کیفیت عالی انجام دهید چیست که به شما کمک می‌کند تا فروش و حقوقتان را دو برابر نمایید؟

پاسخ تان هر چه هست آن را بنویسید و فهرستی از کلیه کار هائی بنویسید که در یادگیری آن مهارت می توانید انجام دهید و همین امروز- هر بار فقط یک مرحله – شروع کنید تا اینکه در آن مهارت، مسلط یا استاد شوید. تا زمانی که حقوق شما دو برابر شود شما فقط به اندازه یاد گرفتن یک مهارت مسلط شوید (که اگر ایستادگی کنید مسلماً بدین گونه خواهد شد)، آنگاه شما باید این سؤال را مجدداً بپرسید: «هم اکنون سؤال این است که، کدام مهارت است که بیشتین کمک را به من می نماید تا درآمدم را افزایش دهم؟» سپس آن مهارت جدید را به عنوان هدف تنظیم کنید و طرحی بریزید که آن را یاد بگیرید (از جمله خواندن، گوش کردن و تمرین کردن در این زمینه) و سپس مشغول کار شوید.

در بقیه قسمت کارتان، یک پروژه کاملاً مستقل تعریف کنید و همیشه بر روی آن کار کنید تا مهارتی را که در آن زمان بیشترین کمک را به شما بنماید یاد بگیرید.

همچنین بخوانید: انواع روش های فروش و تکنیک های فروش

3-دوستان را با دقت انتخاب نمایید.

با افراد خوبی نشست و برخواست کنید. چارلی جونز همیشه می گفت:

«در مدت پنج سال همان شخصی خواهی بود که امروز هستی، به جز براساس کتاب هایی که مطالعه می کنی و افرادی که ملاقات می نمایی.»

افراد مثبت با سایر افراد مثبت معاشرت می کنند و برنده ها نیز با برنده ها. هنگامی که فکرتان را تغییر می دهید و درباره خود و نیروی بالقوه خودتان به طور کلی خوش بین می شوید، افرادی را به درون زندگی خود جذب می کنید که به همان صورت فکر و احساس می کنند.هم زمان، افراد منفی و بی فایده از اطرافتان رانده و متوجه می شوند که دیگر علاقه ای به شما ندارند.

متصدیان ممتاز فروش «دوستدار تنهایی اند». منظورم این نیست که آن ها افراد جامعه ستیزی هستند که هیچ دوست و همکاری ندارند. این صرفاً بدان معناست که افراد ممتاز در خصوص مردمی که همکار بودن یا شراکت یا دوستی با آن ها را می پذیرند طبیعت گزینشی دارند. آن‌ها به خودشان اجازه نمی دهند که در کنار افراد منفی وقت خود را بگذرانند. منظور از افراد منفی کسانی است که با شکایت کردن ها و بدبینی های خود روحیه آن ها را خراب می کنند.

تنها راه انجام کار بزرگ

عشق

به آنچه که شما انجام می دهید است!

استیو جابز (موسس شرکت اپل)

4-تصمیم بگیرید که تا ابد زندگی کنید.

از سلامتی فیزیکی خود مراقبت عالی به عمل آورید. امروز تصمیم بگیرید که می خواهید تا سن 90 سالگی یا بیشتر زندگی کنید. سپس عادت های جاری خودتان در زمینه سلامتی را امتحان کنید و از خود بپرسید،

«آن تنها عادت سلامتی چیست که اگر آن را ایجاد کنم بیشترین کمک را می نماید تا همین امروز سطوح برازندگی فیزیکی و انرژی ام اصلاح شوند؟»

وزن ایده آل خود را مشخص نمایید و سپس برنامه ای بریزید که به آن وزن برسید و آن را در باقیمانده زندگی تان حفظ نمایید سطح برازندگی فیزیکی و انرژی را که می خواهید از آن لذت ببرید معین کنید و سپس تمرین ورزشی را بطور منظم شروع نمایید به نحوی که درباره خودتان احساس فوق العاده داشته باشید.

مرد 100 ساله ای را به خاطر آورید که روزنامه با او مصاحبه کرد و از او پرسید که احساسش درباره رسیدن به 100 سالگی عمرش چیست. او گفت، «اگر می دانستم که عمرم این‌قدر طولانی می گردد، خیلی بیشتر از اینها از خودم مراقبت می کردم.»

کارشما این است که از امروز مراقبت عالی از خود به عمل آورید به طوری که حتماً عمر طولانی پیدا کنید و در تمام راهه درباره خود احساس بسیار خوبی داشته باشید.

5-تمرین «تجسم خلاق» نمایید.

بطور مداوم خود را به عنوان بهترین متصدی فروش در زمینه کاری خود به تجسم در آورید. به خاطر داشته باشید که فردی که «می بینید» فردی است که شما «خواهید بود» کلیه اصلاحات زندگی شما با اصلاح انجام خواهد شد که در تصویر ذهنی شما از خودتان صورت می گیرد. هنگامی که شما خودتان را مجسم کردید و دیدید که آرام، مطمئن، مثبت و موفق هستید، ذهن نیمه هشیار شما آن تصویر را به عنوان یک فرمان می‌پذیرد و رفتار خارجی شما را سازماندهی می‌کند و به نحوی که این با تصویر درونی شما هماهنگ خواهد بود.

شما زندگی بیرونی خود را به وسیله ایجاد تصاویر ذهنی مهیج از درون تغییر می دهید. این تصاویر از شخصی است که ترجیح می‌دهید او باشید و از زندگی است که ترجیح می دهید آن گونه باشد.

6-با خودتان به طرز مثبت صحبت کنید.

صحبت کردن مثبت با خودتان را تمرین کنید. مکالمه درونی خود را کنترل نمایید. احساسات شما تا حد چشمگیری به وسیله نحوه صحبت کردن شما با خودتان در تمام طول روز معین می‌شود. روانشناسان به آن «سبک توضیحی» شما می‌گویند.

چالش این است که اگر شما عمداً و به صورت مثبت با خودتان صحبت نکنید به طور خودکار خواهید لغزید و به فکر چیز هایی خواهید افتاد که یا شما را دیوانه و یا غمگین خواهند کرد. به جای آنکه بگذارید چنین اتفاقی بیفتد، چیز های مثبت به خود بگوئید، مانند:

  • 1-«من خودم را دوست دارم!»
  • 2-«من بهترین هستم!»
  • 3-«من عاشق کارم هستم!»
  • 4-«من می توانم آن کار را انجام دهم!»
  • 5-«هر روز، در هر وضعیت، من دارم بهتر و بهتر می‌شوم.»

قدرتمند ترین کلمات در جهان واژه هایی هستند که شما آن ها را به خودتان می‌گویید و آن ها را باور دارید. هنگامی که این پیام های مثبت را بار ها و بارها تکرار می کنید، آن‌ها را هر چه عمیق تر و عمیق تر در ذهن نیمه هشیار خودتان برنامه ریزی می کنید تا اینکه راه رفتن، حرف زدن، فکر کردن و احساس کردن شما با این کلمات و افکار هماهنگ می گردد.

بیشتر مردم فکر می کنند “فروش” همان “صحبت کردن” است. ولی بیشتر فروشندگان موفق می دانند که گوش دادن، مهم ترین بخش شغل آن هاست.

Roy Bartell

7-جلو بروید و به حرکت ادامه دهید.

همیشه عمل مثبت را انتخاب کنید: به جلو بروید، مشغول باشید، حرکت کنید و به خود احساس فوریت را القا نمایید.

ویژگی مشترک همه مردم موفق در تمام عرصه ها این است که آن ها به شدت عمل گرا هستند. آن ها به طور ثابت و پیوسته در حال حرکت هستند. باور آن ها «انجام دادن، تعمیر کردن، امتحان کردن!» است.

خبر خوب این است که هر چه سریع‌تر خرکت کنید، زمینه‌ای بیشتری را پوشش خواهید داد. هر چه سریع تر حرکت کنید، افراد بیشتری را می بینید. هرچه افراد بیشتری ببینید، فروش بیشتری انجام خواهید داد. هرچه فروشتان بیشتر گردد پول بیشتری عایدتان خواهد شد. هر چه پول بیشتر ایجاد کنید، هم مثبت تر خواهید شد و هم انگیزه شما برای دیدن افراد بیشتر، ایجاد فروش بیشتر و حتی برای پول‌سازی بیشتر، بیشتر خواهد شد.

مکرراً کلمات جادوئی روبرو را با خودتان بگوئید «این کار را همین الآن انجام بده! این کار را همین الآن انجام بده! این کار را همین الآن انجام بده!» تا هنگامی که این کلمات در افکار و احساسات شما برنامه ریزی شوند. چنانکه آلبرت انیشتین گفت «هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد تا این که چیزی به حرکت در آید» کارشم این است که حرکت کنید. مطمئن باشید که شما در گروه فروشتان سریع ترین حرکت را دارید. کسی که در حال مستمر و دائم می‌باشد.

این زمان، زمان شگفت آوری برای زنده بودن و مشاهده متصدیان فروش متعالی است. هرگاه در کارتان متعالی باشید، همیشه قادر خواهید بود تا زمان حال و آینده تان را کنترل کنید. همواره قادر خواهید بود معیشت متعالی برای خودتان و خانواده تان به دست آورید. همواره خواهید توانست کنترل زندگی خود و سرنوشت خود را حفظ نمایید.

این مقاله بخشی از «کتاب موفقیت نامحدود در فروش اثر برایان تریسی » است.

خرید کتاب موفقیت نامحدود در فروش

4.4/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا