بازاریابی

هشتگ چیست؟

اغلب ما دست‌ِکم یک بار واژه هشتگ به گوش‌مان خورده است یا در شبکه‌های اجتماعی به آن برخورد کرده‌ایم. اما باید بپذیریم که با وجود همه‌گیر بودن شبکه‌های اجتماعی، هنوز عده‌ی زیادی از مردم نمی‌دانند هشتگ چیست. از طرفی بین دانستن یک مفهوم با داشتن درک درستی از آن فرق زیادی وجود دارد.

هشتگ چیست؟

اول از همه با تعریفی ابتدایی آغاز می‌کنیم‌:

“«هشتگ عبارت است از واژه یا عبارتی که قبل از آن علامت # آمده و داخل پیامی برای شناسایی کلمه‌ی کلیدی یا موضوع موردعلاقه استفاده شده است و یافتن آنها را آسان می‌کند.»”

هرگاه کاربری به پست خود هشتگ بیفزاید، شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند آن پست را نمایه‌گذاری کند و سایر کاربران می‌توانند آن را بیابند. وقتی شخصی روی آن هشتگ کلیک می‌کند، به صفحه‌ای وارد خواهد شد که تمام پست‌های دارای آن هشتگ، در آن جمع شده‌اند.

ایجاد هشتگ

یک هشتگ می تواند کلمه معمولی، مخفف، اصطلاح، ترکیبی از عدد و حروف یا عبارت باشد. اگر قرار است یک جمله یا عبارت را در زمینه خاص هشتگ گذاری کنید، توجه داشته باشید که در کلمه از هیچ فاصله ای نمی توان استفاده کرد.تمام حروف و اعداد باید پشت سر هم نوشته شوند و به جز علامت # که در ابتدای موضوع مورد نظر قرار می گیرد، می توان داخل آن نیز علایم دیگر را به کار برد.

تمامی هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مختلف با علامت # آغاز می شوند و پس از آن بدون هرگونه فاصله عبارت موردنظر با قانونی که گفته شد، آورده می شود.(مثال: #فروش) و برای یک کلمه بیشتر از  آندرلاین ( _ ) استفاده می کنیم.(مثال: #مدیر_فروش) هرچه هشتگ شما با متنی که نوشته اید نزدیک و هماهنگ تر باشد تصویر و متن شما در موضوعات جستجو شده بهتر نمایش داده می شود .

هشتگ

هشتگ مختص برند با تأثیرگذاری بالا

کلید ساخت هشتگ‌های مختص برند با تأثیرگذاری بالا این است که مطمئن شوید کس دیگری از آن هشتگ استفاده نکرده و نمی‌کند. اطمینان یابید که این هشتگ منحصر‌به‌فرد و به‌یادماندنی باشد. برای برندسازی کلی، از شعار کوتاهی استفاده کنید

“(مثال مکدونالدز: این کمپین در طول ۲۴ ساعت با ۲۴ نوع هدیه ( تفریح و پروموشن ) در ۲۴ شهر اجرا شد که این اتفاق باعث شد تا هشتگ imlovinit# بیش از ۴۰۰۰۰ بار در شبکه‌های اجتماعی نوشته شود که ۸۵۰ برابر نسبت به حالت عادی برای برند مکدونالد در روز تکرار شد و باعث شد تا مک‌دونالد یکی از ۱۰ موضوع برتر Trends صبحت در توییتر را به نام خود ثبت کند)”

هنگام خلق هشتگ‌های مختص تبلیغات و بازاریابی، حتما تلاش کنید که به کاربران مشوق‌هایی جهت استفاده از آن هشتگ‌ها بدهید. برای نمونه می‌توانید کاربران را وادار کنید تا در ازای دریافت تخفیف یا جوایز، پستی را با هشتگ‌های مختص کمپین شما بگذارند، درنتیجه، برند شما از دیده‌شدن توسط انبوهی از کاربران سود خواهد برد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
منبع
wikipedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا