کسب و کار اینترنتی

بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا ، از جمله واژه‌هایی هستند که در سال‌های اخیر به صورت گسترده در فضای رسانه ها به کار گرفته می‌شوند. بازاریابی محتوا یا Content Marketing یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که در آموزش دیجیتال مارکتینگ چیست توضیحات کاملی را در مورد بازاریابی دیجیتالی دادیم.

تعریف بازاریابی محتوا

تعریف موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) از بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سود ده صورت می‌گیرد.

به نظر من این تعریف خیلی خوب است ولی می‌توانیم در آن به قسمت های دیگر اشاره کنیم. به این که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است که بر ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف شما متمرکز است که می‌توانیم با انتشار محتوای با کیفیت بطور صحیح با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

در بازاریابی محتوا ، مطالبی که تولید می‌شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملاً در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن‌ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن‌ها، تصمیم بگیرند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که آگاهی و اطلاعات مردن نسبت به گذشته زیاد شده است و صرفاً با تبلیغات انبوه نمی‌توانید به هدف خود در فروش برسید. موردی که در اینجا پیش می‌آید این است که افراد با دیدن تبلیغات شما احتمالاً به سراغ اینترنتی بیایند و کالا یا خدمات شما را سرچ کنند و با بازخورد هایی که از شما می‌بینند اقدام به خرید کنند. به عنوان نمونه می‌توانیم به سایت دیجی کالا اشاره کنیم که قسمتی برای نقد، بررسی و مقایسه کالا ها دارد که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌گیری خریدار داشته باشد.

بازاریابی محتوا چیست و نقد و بررسی دیجی کالا
نقد و بررسی محصول در سایت دیجی کالا

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم

هدف خود را تعریف کنید

هدف شما برای ایجاد طرح بازاریابی محتوا چیست؟

چرا می‌خواهید محتوا ایجاد کنید و یک برنامه برای آن درست کنید؟

قبل از شروع به کار دوستان حتماً اهداف خودتونو از ایجاد یک محتوا بدانید و زمان بیشتری را به این مرحله اختصاص بدهید.

برای تعیین هدف شما می‌توانید از روش SMART استفاده کنید که هر حرف مخفف کلمات زیر است:

(برای تعیین هدف، هدف شما باید این ویژگی ها را داشته باشد)

  • مشخص بودن (Specific)
  • قابل اندازه‌گیری (Measurable)
  • دست یافتنی (Attainable)
  • مرتبط بودن (Relevant)
  • دارای زمان (Time)

در مورد مخاطبانتان تحقیق کنید

برای ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا موفق، شما باید مخاطبان هدف خود را بطور واضح تعریف کنید. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که تازه شروع به کار می‌کنند بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان مورد نظرتون شما می‌توانید مطالب مرتبط و ارزشمندتری را برای خواندن مخاطبان هدف و تبدیل خوانندگان به مشتری ایجاد کنید.

این سؤال ها را می تونید از خودتون بپرسید:

1- آیا می‌خواهید گروه جدید از مردم را هدف قرار بدید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش می‌دهید؟

2- آیا می‌خواهید یک مخاطب هدف خاص را نگه دارید؟

مشخص کردن مخاطبان هدف کار یکبار برای همیشه نیست و باید آن را حداقل هر یکسال انجام بدهید و امری ضروری در تحقیقات بازار است.

یک تفاوت در ساخت محتوا ایجاد کنید

اکثر مردم کار خود را در بازاریابی محتوا با پست های وبلاگ شروع می‌کنند و برای سالیان طولانی روش خود را تغییر نمی‌دهند. شما برای استفاده هر چه بیشتر بازاریابی محتوا باید از تکه های دیگر این پازل نیز استفاده کنید. یکی از راه ها می‌تواند ارائه همین پست های وبلاگ به فرمت های مختلف مثل ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک و … در اختیار مخاطبان تان باشد.

اگر مدتی در حال انجام بازاریاب محتوا بوده باشید، می‌توانید از نتایج خود در سال های گذشته استفاده کنید و از آن برای ایجاد تفاوت در سال پیش رو استفاده کنید.

یک سیستم مدیریت محتوا داشته باشید

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که فقط به عنوان مهمان در سایت های دیگران مقاله می‌نویسید می‌توانید به راحتی و بدون هیچ دانش برنامه نویسی یک سیستم مدیریتی داشته باشید که بتوانید محتوا خود را با آن مدیریت کنید. چند بخش حیاتی از سیستم مدیریت محتوا (CMS) عبارتند از:

  • ایجاد محتوا
  • انتشار محتوا
  • تجزیه و تحلیل محتوا

شما خیلی راحت با نرم افزار هایی مثل بلاگفا (Blogfa)، ویکس (Wix)، هاب اسپات (HubSpot) و … می‌توانید یک بلاگ درست کنید و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت یا یک سایت شخصی داشته باشید که اونم با نرم افزارهایی مدیریتی مثل وردپرس (Wordpress)، جوملا (Joomla) می‌توانید به آسانی یک سایت داشته باشید و محتوا خود را آنجا به اشتراک بگذارید. (در اینجا من نمیتونم به طور کامل درباره قابلیت این سایت ها صحبت کنم)

تعیین نوع محتوایی که می‌خواهید در بازاریابی محتوا استفاده کنید

شما در این قسمت دستتان باز است و مدل های گوناگونی از محتوا را می‌توانید برای بازاریابی محتوا در نظر بگیرید. در این جا برخی از محبوب ترین انواع قالب های محتوا را برای شما نام می‌بریم:

انواع بازاریابی محتوا (Types of Content Marketing)

پست های بلاگ (Blog Posts)

شما الآن در یک پست وبلاگ هستید. پست وبلاگ ها برای جذب بازدیدکننده جدید باید بطور منظم منتشر شوند. پست ها باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود ارائه دهند که باعث تمایل به اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی، سایر وب سایت ها یا حتی موجب برگشت دوباره بازدیدکننده جدید به وب سایت شود. دوستان سئو کار توصیه می‌کنند برای رتبه بندی بهتر پست هایتان آن‌ها باید از 1000 تا 2000 کلمه ساخته شده باشد. ولی توجه کنید شما باید برای مخاطبانتان بنویسید نه موتورهای جستجو، بلندی و کوتاهی مقالات خود را با این نکته که آیا مخاطبان شما ترجیح می‌دهند مطالب بلندتر یا کوتاه‌تر را بخوانند ارائه دهید.

همچنین شما برای ایجاد پست های خود از یک فرمت آماده از قبل آماده شده توسط خودتان استفاده کنید من در اینجا یک نمونه انگلیسی از این طرح ها را برای شما گذاشتم که می‌تواند نمونه خوبی برای درک این موضوع باشد.

قالب آماده ایجاد محتوا

کتاب های الکترونیکی (Ebooks)

کتاب های الکترونیکی ابزار تولید لید (Lead) هستند. به این صورت که مشتریان بالقوه برای دانلود آن باید اطلاعات تماس خود را که همان ایمیل است را به شما بدهند و سپس آن را دانلود کنند. کتاب های الکترونیکی (Ebooks) معمولاً از پست های وبلاگ طولانی‌تر، جامع‌تر و انتشار آن‌ها کمتر از پست ها است (می‌تواند یکی در سال هم باشد) و. برای جلب بازدیدکنندگان به یک وب سایت نوشته می‌شود.

کتاب های الکترونیکی گام بعدی در بازاریابی محتوا (بازاریابی ورودی) هستند، به عنوان مثال بازدیدکنندگان پس از خواندن یک پست وبلاگ (مانند این پست)، ممکن است بخواهند اطلاعات بیشتری در آن موضوع کسب کنند. اینجا مرحله‌ای است که می‌توانید افراد را به صفحه‌ای هدایت کنید (که در دنیای وب به Call To Action معروف است) که اطلاعات تماس خود را ثبت کنند و یک کتاب الکترونیکی ارزشمند مرتبط را برای خودشان دانلود کنند.

کتاب های الکترونیکی به نوبه خود یکی از سریع‌ترین نمونه های برای دریافت اطلاعات مخاطبان سایت می‌باشد.

اینفوگرافیک (Infographics)

اینفوگرافیک ها می‌توانند داده های شما را به شیوه‌ای جذاب‌تر از کلمات تنها سازماندهی و نمایش دهند. این فرمت از بازاریابی محتوا بسیار عالی است که می‌توانید از آن حتی برای اطلاعات زیاد نیز استفاده کنید.

در اینجا 15 مدل قالب اینفوگرافیک را که می‌توانید در پاورپوینت (PPT) و ادوب ایلوستریتور ویرایش کنید را برای شما قرار دادم تا دانلود کنید.

15 مدل قالب اینفوگرافیک

ویدیو (Videos)

ویدیو ها یک محتوا بسیار جذاب برای بازاریابی محتوا شما است. که در سراسر شبکه های اجتماعی و وب سایت ها قابل دسترسی است. ویدیو ها نیاز به زمان و منابع بیشتری نسبت به محتوای نوشته شده دارند، اما به عنوان بازاریابی بصری محبوبیت شما را افزایش می‌دهد و خیلی بیشتر احتمال ویروسی شدن و به اشتراک‌گذاری از انواع دیگر محتوا را دارد.

تحقیقات موسسه HubSpot اخیرا نشان داده است که ویدیو محبوب ترین شکل از محتوا است. و همچنین ویدیو توجه افراد را بیش از هر فرمت محتوای دیگر جذب خود می‌کند.

پادکست (Podcasts)

پادکست ها محتوا خوبی برای کسانی است که وقت خواندن یک مطلب یا دیدن ویدیو را ندارند. این پادکست ها می‌توانند در هر جایی برای اینجور افراد کارایی داشته باشند مانند ماشین. برایان تریسی روی این موضوع بسیار صحبت کرده که می‌توانید ماشین خود را به یک دانشگاه تبدیل کنید و با توجه به میزان استفاده از ماشین، هر سال از آن یک مدرک بگیرید، چون زمان زیادی از وقت ما در رفت و آمد با ماشین و ماندن در ترافیک می‌گذرد.

در ادامه یک کتاب الکترونیکی با عنوان “چگونه پادکست بسازیم”که البته به زبان انگلیسی هست از David Gerhardt را برای شما قرار دادم شاید کمکی برای شما باشد.

کتاب الکترونیکی پادکست

شبکه های اجتماعی (Social Media)

زمانی که شما به طور منظم و مداوم مطالب خود را در سایت منتشر کردید، وقت آن است که برای جذب مخاطبان بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. محتوای اصلی خود را به طور خاص برای شبکه های اجتماعی که در آن‌ها می‌خواهید فعالیت کنید آماده و انتشار دهید.

شبکه های اجتماعی برای معرفی برند شما به مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. شبکه های اجتماعی که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید شامل موارد زیر است:

یک) فیس‌بوک (Facebook)

دو) گوگل پلاس (+ Google)

سه) توییتر (Twitter)

چهار) اینستاگرام (Instagram)

پنج) لینکدین (LinkedIn)

شش) میت آپ (Meetup)

هفت) ردیت (Reddit)

هشت) پینترست (Pinterest)

نه) تلگرام (Telegram)

ده) تامبلر (Tumblr)

{توصیه می‌کنم برای اطلاعات بیشتر درباره هر کدام از این شبکه های اجتماعی به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست و اصول دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید}

ایده های تازه برای استراتژی بازاریابی محتوا

زمانی که شما برای استفاده از ایده های جدید آماده هستید و موارد بالا را به‌درستی استفاده کردید، می‌توانید از انواع محتوا برای متنوع سازی وب سایتتان استفاده کنید. این موارد را در عکس زیر می‌توانید ببینید:

عکس

چرا بازاریابی محتوا واقعاً عالی است؟

بیش از 85 درصد برند ها از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند. در بازاریابی محتوا امکان آسیب پذیری برند شما است چون که شما یک رو دیگر از خودتان را دارید به مخاطبانتان نشان می‌دهید.

با چه چیزی؟

شما افکار و ایده های خود را روی نوشته ها می‌آورید و امیدوار هستید مردم بپسندند.این نوع بازاریابی مثل شمشیر دو لبه است و این ترسناک است.

اما حقیقت تلخ است: در حالی که برخی از بازاریابی های محتوا خوب است بخش خیلی بزرگی از آن هم خوب نیست…

در ادامه برای کمک به شما می‌خواهیم چند نمونه از بازاریابی محتوا خوب را برای درک هرچه بهتر این موضوع بزنیم.

نمونه هایی از بازاریابی محتوا

زمان سؤال کردن از مک دونالد (McDonald’s Question Time)

مک دونالد و استراتژی بازاریابی محتوا

تا حالا از خودتون پرسید در چه چیزی در ساندویچ مک دونالد وجود دارد؟

شما خوش شانس هستید، مک دونالد به شما خواهد گفت.

در این استراتژی بازاریابی محتوا از درک عمومی و از طریق صداقت است.

مک دونالد شعبه کانادا که در تورنتو کانادا واقع است، تصمیم گرفت تا پاسخگوی سؤالات مشتریان باشد، همه سؤالات.

پاسخ دادن به حدود 10.000 سؤال مشتری، راهی برای کمک به ایجاد روابط قوی است. مک دونالد حقایق پشت برند را به اشتراک گذاشت و مردم شفافیتشان را دوست داشتند.

این اعتماد و اعتقاد را ایجاد می‌کند.

وب‌سایت دیجی کالا مگ

دیجی کالا مگ و مزایای بازاریابی محتوا

دیجی کالا مگ، یکی از سرویس های جانبی دیجی کالا است که محتواهای بسیار خوب و به روزی تولید و منتشر می‌کند. این محتواها در فرمت‌های مختلف (ویدئو، مقاله، مصاحبه، پادکست و …) و درباره موضوعات مختلفی از جمله اخبار تکنولوژی، اخبار دیجی کالا، موضوعات مرتبط با دیجیتال، علوم مختلف، سرگرمی، نقد و تحلیل بازی، اپلیکیشن، موسیقی و … تولید می‌شوند. این سایت، برای کسانی که به دنبال اخبار روز دنیای دیجیتال و تکنولوژی هستند، یک منبع ایرانی بسیار خوب محسوب می‌شود. به علاوه، محتواهای دیجی کالامگ به کسب‌وکار اصلی دیجی کالا نیز کمک می‌کند، به این صورت که مخاطبان دیجی کالامگ با خواندن اخبار دیجی کالا، ممکن است به دیجی کالا جذب شوند. به این ترتیب، وجود چنین سایتی که بر اساس محتواهای مختلف ایجاد شده است، بر اعتبار دیجی کالا نیز اضافه می‌کند.

بلاگ هاب اسپات (HubSpot)

انواع بازاریابی محتوا و هاب اسپات

هنگامی که درباره بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم، بلاگ هاب‌اسپات همواره در لیست برترین و موفق‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شود. بازاریابی ربایشی یا inbound marketing، برای اولین بار توسط هاب اسپات مطرح شد و درباره آن محتوا تولید شد. هاب اسپات، توسعه‌دهنده و تبلیغ‌دهنده نرم‌افزارها از طریق بازاریابی ربایشی است. این بلاگ برای معرفی کار خود، به جای پرداختن به تبلیغات پر هزینه، از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کرد. این شرکت، بلاگ فوق‌العاده‌ای ایجاد کرد و اطلاعات ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال به مخاطبین خود ارائه کرد و از این طریق توانست مخاطبین زیادی را جذب کند و به شرکت خود اعتبار ببخشد.

محتواهایی که در بلاگ هاب اسپات منتشر می‌شوند، بسیار با کیفیت، مرتبط و جذاب است و تمامی معیارهای لازم برای قرار گرفتن در  رتبه‌های بالای موتورهای جستجو را دارد.

وبلاگ میزبان فا

بازاریابی محتوا چیست و میزبان فا

سایت اصلی میزبان فا در زمینه فروش هاست و دامین فعالیت داد ولی برای جذب مخاطب مرتبط روی به وبلاگ نویسی آن هم از نوع حرفه ای در صنعت خود پرداخته است. این وبلاگ در زمینه آموزش وردپرس، افزونه های وردپرس فعالیت می‌کند. و مخاطبانی که به آن مراجعه می‌کنند همه دارندگان وب سایت یا کسانی که هنوز اقدام به راه اندازی نکرده و در مرحله آموزش های اولیه هستند. البته این وبلاگ با آموزش های خیلی کامل و جذاب اقدام به آموزش می‌کند. و همچنین جدیداً مجله خبری خود را راه اندازی کرده که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارد و همچنان در حال گسترش می‌باشد.

وب سایت همیار وردپرس

همیار وردپرس و بازاریابی محتوا چیست

این وب سایت به مدیریت آقای علی حاجی محمدی نیز تقریباً مانند سایت قبلی است ولی با این تفاوت که این سایت از سایت دیگر خود نه بلاگ، به نام ژاکت حمایت می‌کند. شما به در این سایت می‌توانید آموزش های وردپرس و افزونه های آن را پیدا کنید.

فروشگاه آنلاین بانی مد

بانی مد و بازاریابی محتوا چیست

این وب سایت در زمینه صنعت مد و پوشاک فعالیت دارد به قدرت بازاریابی محتوا پی برده است. بانی مد در وب سایت خود یک وبلاگ دارد که محتواهای مختلف مرتبط با حوزه مد و پوشاک را در آن منتشر می‌کند.

10 مزایای بازاریابی محتوا

  • پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی موفق در ارائه موفقیت آمیز محتوای با کیفیت است.
  • موجب افزایش آگاهی (دیده شدن) از برند شما می‌شود
  • روابط پایدار با مخاطبان شما را توسعه می‌دهد
  • آگاهی و شناخت برند شما را بهبود می‌بخشد
  • باعث ایجاد وفاداری و اعتماد مشتریان می‌شود
  • به شما کمک می‌کند قدرت و اعتبار در حیطه خود ایجاد کنید
  • کسب و کار خود را به عنوان متخصص در صنعت قرار می‌دهید
  • باعث ایجاد ترافیک ورودی و ایجاد مشتریان بالقوه می‌شود
  • کانال های ارتباطی را برای شما باز می‌کند
  • تصمیم‌گیری خرید در مشتریان را راحت‌تر می‌کند
  • ایجاد ارزش برای محصول یا خدمات شما می‌کند

10 چالش بازاریابی محتوا

  • با تمام مزیت هایی که بازاریابی محتوا دارد اما باز هم بعضی کسب و کار ها مخصوصاً کسب و کار های کوچک با چالش هایی روبه‌رو هستند.
  • بزرگترین چالش های کسب و کار های کوچک عبارتند از:
  • تعیین اهداف برای بازاریابی محتوا (قبل تر در این مورد توضیح دادیم)
  • قادر به تعیین مخاطبان هدف و درک مشکلات دقیق آن‌ها نیستند
  • نداشتن وقت و منابع کافی برای تولید محتوا مورد نظر مخاطب
  • ایجاد یک طرح محتوا برای نوع محتوا ایجاد شده و زمان ایجاد آن
  • سخت بودن درک اینکه چه محتوایی و با چه فرمتی ایجاد کنند
  • اینکه نمی دونند در کجا محتوای خود را ارسال کنند تا به مشتری هدف شان برسد
  • برای تولید محتوای با کیفیت باید از متخصص استفاده شود و همچنین دارای برنامه زمانی مشخصی باشد
  • اندازه‌گیری اثر بخشی محتوایی که تولید می‌کنند
  • اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی محتوا

10 نکته بازاریابی محتوا برای کسب و کار های کوچک

1- حتماً در بازاریابی محتوا باید مخاطبان خودتان را درک کنید و خود را جای آن‌ها بگزارید تا بتوانید موفق شوید. در ابتدا باید حتماً این کار را انجام دهید در غیر اینصورت تلاش های بازاریابی محتوا شما می‌تواند فقط وقت تلف کردن باشد.

2- از استراتژی بازاریابی محتوای خود حتماً مستنداتی داشته باشید. به این علت که در دراز مدت می‌توانید آن‌ها را با هم دیگه مقایسه کرده و راه حل هایی جدیدی کشف کنید. تحقیقات نشان داده که بازاریابی که از استراتژی های خود مدرک جمع کرده اند، 538 درصد احتمال موفقیت بیشتر دارند.

3- تمرکز خودتان را بر روی کیفیت محتوا و نظم در انتشار آن کنید. این اشتباهه که مطلبی هر روز انتشار دهید ولی از کیفیت برخوردار نباشد. چون کسب و کار های کوچک بخش جداگانه‌ای برای تولید محتوا ندارند پس این نکته برای آنان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

4- اگر کسب و کار شما می‌تواند بودجه‌ای برای تولید محتوا بگذارد می‌توانید از شخص هایی که تولید محتوا می‌کنند که به فریلنسر (Freelancer) معروف هستند استفاده کنید. آن‌ها تولید محتوا را بصورت حرفه ای برای شما انجام می‌دهند.

سایت هایی که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید {سایت پونیشا} در ایران و { سایت فریلنسر } در خارج از کشور بهره‌مند شوید.

در فیلم زیر میزان استفاده از سایت فریلنسر از سال 2000 تا 2015 را نشان می‌دهد:

نکته مهم در این مورد این است که شما باید فرآیند تولید محتوا را نظارت کنید که با فرهنگ و موضوعی مورد نظرتون است در تولید محتوا تداخلی ایجاد نکند.

5- استفاده از محتوای سبز… شما با ایجاد یک محتوای سبز (Evergreen Content) می‌توانید برای همیشه ترافیک قابل قبولی را برای سایت خود به ارمغان بیاورید ” محتوای سبز همیشه سبز باقی می‌ماند.” اصطلاحی رایج در استراتژی محتوا است. محتوای سبز یا همان Evergreen Content، مانند درخت کاج در هر زمانی سبز خواهد بود و به بهبود ترافیک سایت شما کمک خواهد کرد. هدف محتوای همیشه سبز، فراهم آوردن خوانندگان و تولید منحصر به فرد طولانی مدت است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله محتوای همیشه سبز چیست؟ مراجعه فرمایید.

6- محتوا خود را در انواع مختلف محتوا که قبل تر هم گفتیم ایجاد کنید. یک پست وبلاگ را می‌توان به یک اینفوگرافیک، ویدیو و پادکست تبدیل کرد. این مدل های دیگر محتوا را شما به راحتی می‌توانید در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید تا میزان دسترسی و آگاهی از شما و برند شما افزایش یابد.

7- به خاطر داشته باشید محتوا تولیدی شما باید پاسخ به سؤالات مشتریان شما باشد. وقتی فردی فرایند خرید را آغاز می‌کند در واقع شروع به جستجو می‌کند. و اگر شما به تمام سؤالات آن پاسخ مناسب داده باشید، چاره جز تماس با شما برای مخاطبتان نمی‌گذارید.

8- بعضی از دوستان را می‌شناسم که کل کسب و کار خودشان را در شبکه های اجتماعی بنا کرده اند و هیچ سایتی متعلق به خود ندارند. خوب این یک اشتباه بسیار بزرگ و جبران ناپذیر است. چون با وضعیت کشور ما که هر شبکه اجتماعی پرطرفدار بعد از مدتی فیلتر می‌شود این یک ریسک بزرگ است که مخاطبان شما فقط در آن شبکه ها با شما در ارتباط باشند.

9- حتماً لیست ایمیل از مخاطبان خود و مشتریان بالقوه‌ای که به سایت شما آمده و ایمیل خودشان را ثبت کردند داشته باشید. شما از این ایمیل ها می‌توانید در موارد مختلفی مثل تبلیغ محصولات جدید، کمپین های تبلیغاتی و … استفاده کنید و نکته مهم رایگان بودن آن می‌باشد.

10- در بازاریابی محتوا باید صبور باشید. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است که طول می‌کشد تا نتایج آن را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری!

در این مقاله شما با تعریف بازاریابی محتوا آشنا شدید و متوجه شدید که چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید و ایده هایی نیز گرفتید. شما باید حتماً در ابتدا کار هدف خود را قبل از شروع محتوا نویسی مشخص کنید تا بتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و بقیه داستان. بطور کلی محتوایی که ایجاد می‌کنید باید از کیفیت و دانش بالایی برخوردار باشد و بخصوص کپی نباشد. موضوع مرتبط با بازاریابی محتوا، مقاله دیجیتال مارکتینگ است و حتماً را بخوانید تا بتوانید درک بهتری از این موضوع داشته باشید.

در انتها از شما ممنونیم که تا اینجا با ما بودید، لطفا نظرات خود را با سایت مدیر فروش در میان بگذارید.

تبلیغات کتاب
برچسب ها


برای اطلاع از آخرین اخبار ، مطالب و دوره های جدید رایگان سایت در خبرنامه ی ایمیل ما شرکت کنید.

شما هم به جمع بیش از 3000 مشترک خبرنامه ایمیلی مدیر فروش بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن