کسب و کار اینترنتی

9 گام برای انتخاب نام اینستاگرامی بی نقص

انتخاب نام برای صفحه ی اینستاگرام یک مورد مهم در بین کاربران اینستاگرام مخصوصا صاحبان کسب و کار اینترنتی تلقی می شود در اینجا برای راهنمایی انتخاب نام اینستاگرام ما 9 گام برای انتخاب نام اینستاگرامی بی نقص را آورده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

9 گام برای انتخاب نام اینستاگرامی بی نقص

نام:

مردم صفحه ی اینستاگرام تان را به این نام صدا می کنند

اسمی که برای صفحه ی اینستاگرام تان انتخاب می کنید، قطعا خیلی مهم است. نام اینستاگرام شما شبیه به اسم دامنه ی وب سایت ها در این روزهاست. وقتی مردم دنبال شما می گردند، اسم تان باید قابل شناسایی باشد و به سرعت ظاهر شود.نامی که استادانه انتخاب شود، بخش قابل توجهی از موفقیت شما را در اینستاگرام تضمین خواهد کرد. مردم باید نام تان را بخوانند و بلافاصله، نظر مثبتی درباره ی چیستی برند شما داشته باشند؛ مگر این که همین حالا یکی از برندهای مشهور جهانی یا یکی از افراد مشهور باشید که همه، اسم تان را می دانند.این اولین قدم، بیش تر کردن رشد در اینستاگرام است. اگر مردم محتوایی را ببینند که با نام شما همخوانی نداشته باشد، ناامید یا سردرگم خواهند شد. اگر این کار را درست انجام ندهید، همه چیز از جمله تبلیغات، بازاریابی بیرونی و … نتایج نامطلوبی به بار خواهند آورد.

عجله نکنید! قرار نیست کمال گرا باشید؛ ولی می خواهید میزان قابل توجهی از وقت تان را صرف رسیدن به اسم مناسب کنید. از دوستان، خانواده و هرکسی که اعتماد دارید، سوال کنید. شما دنبال اولین برداشت کاملا صادقانه ی آن ها از دیدن و شنیدن نام تان هستید.

دوره جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی

این جا چند نکته هست که موقع انتخاب نام اینستاگرام باید به آن ها توجه کنید:

تلفظ:

گفتن اسم تان باید راحت باشد.هیچ بخش از اسم تان هرگز نباید گیج کننده به نظر برسد.

منحصر به فرد: واضح است که نمی توانید از یک نام کاربری استفاده کنید که قبلا به شخص دیگری اختصاص پیدا کرده است. در ضمن ، می خواهید از شباهت با کسب و کار ها با برندهایی که از قبل در اینستاگرام هستند، اجتناب کنید. در آینده ی نزدیک که صفحه تان شروع به رشد می کند، مسائل نقض کپی رایت گریبان تان را خواهد گرفت.

نقطه ها و/ یا زیر خط ها (آندرلاین):

شاید مجبور شوید از این علائم برای خلق اسم منحصربه فرد خودتان استفاده کنید. بهتر این است که از به کاربردن آن ها اجتناب کنید؛ اما شاید نشود این کار را کرد. استفاده از این علائم را محدود کنید و هیچ وقت دو یا چند نقطه یا زیرخط را درست کنار هم نگذارید.دلیلش این است که جست و جوی شما و پیداکردن نام تان برای افراد سخت تر می شود. گوگل word1.word2.word3 را سه کلمه ی مجزا می داند که کشف صفحه ی شما را سخت تر می کند.

[ پیشنهاد می کنم مقاله بازاریابی محتوا چیست؟ را بخوانید ]

بلندا:

نام کاربری نباید زیادی طولانی باشد ( این در مورد نام کامل هم صدق می کند). چقدر باشد؟ به صفحه های دیگر بروید و اسم کسانی را که فالو می کنید، ببینید. نام کامل و نام کاربری هیچ وقت نباید جدا از هم باشند. همه ی این ها باعث ابهام و سردرگمی فالوئر های احتمالی می شوند؛ چون متوجه نمی شوند صفحه یش ما اصلا در مورد چه موضوعی هست.به همین خاطر است که باید برای آن وقت بگذارید. جست و جوی اسامی کوتاه تر، آسان تر است و ممکن است اختصاصی تر باشد.

جنسیت/نژاد/مذهب:

این ها را داخل نام تان نکنید. مگر این که جایگاه خاصی داشته باشید و به صورت جدی بخواهید اندازه ی احتمالی مخاطبان را حتی قبل از شروع به کار ، محدود کنید.اگر می خواهید فالوئرهای تان ترک تان نکنند و با محتوای صفحه ی اینستاگرام تان در تعامل باشند، باید به چیزی که می خواهند ببینند، احترام بگذارید.

اسامی پرطرفدار:

سعی کنید این ها را داخل نام خودتان نکنید(مثال: موفقیت، کارآفرین، میلیاردر و …). حساب های اینستاگرامی خیلی بزرگ متعددی وجود دارد که کنترل این جایگاه ها را در دست خودشان دارند که باعث می شوند موقع بالابردن سطح فالوئرهای تان با سربالایی پرشیب و سختی روبه رو شوید. نام منحصربه فرد، پیداکردن صفحه ی شما را برای جست و جو گران راحت تر خواهد کرد.

مربوط بودن:

همانطور که قبل تر  گفته شد، اسم و محتوای صفحه تان باید به هم مربوط باشند. از واژه ی کلیدی جایگاه خودتان در بخش اول اسم استفاده کنید؛ نه در بخش های میانی یا آخری. به ذهن شخصی که دنبال جایگاه شما می گردد، وارد شوید:اولین کلمه ای که آن ها در قسمت جست و جوی برنامه ی اینستاگرام تایپ می کنند، چه کلمه ای خواهد بود؟ کلمه ی کلیدی. اگر این کلمه آن جا نباشد، بین سایر نتایج جست و جو گم می شود. این یک روش ساده برای استفاده از بهینه سازی موتور جست و جو در محیط اینستاگرام است.

انتخاب نام اینستاگرامی

شبیه به وب سایت تان:

اگر هنوز وب سایتی ندارید، سعی کنید دامنه ای هماهنگ یا بسیار شبیه به نام کاربری انتخابی تان برای اینستاگرام را راه اندازی کنید. مجبور نیستید پول زیادی برای این کار صرف کنید و حتی می توانید آدرس ایمیلی داشته باشید که شامل نام کاربری اینستاگرام تان هم بشود.طبق تجربه ی شخصی، متوجه شده ام که contact@username.com بیش ترین وضوح و شفافیت را به وجود می آورد؛ چون مردم دقیقا می دانند موقع ارسال یک ایمیل، به چه کسی دارند وصل می شوند. این ایمیل نتایج برتری نسبت به نشانی هایی مثل جی میل دارد، حتی اگر نام کاربری در حساب جی میل گنجانده شده باشد؛ مثل: username@gmail.com . با وجود این، اگر الان، وب سایت ندارید یا نام دامنه ی امنی ندارید، شاید جی میل بهترین گزینه باشد.

در ضمن، اگر تعداد کافی از افراد روی  وب سایت تان کلیک کنند، که در بیوی شما مشخص می شود، در نهایت، رتبه ی جست و جوی بالاتری را در گوگل به دست می آورید و متوجه می شوید که افراد می توانند بیرون از پلتفرم اینستاگرام هم پیدای تان کنند.

لزوما نباید بی اندازه روی  این موضوع تمرکز کنید؛ ولی همانطور که رشد می کنید، شاید ان را به دردبخور احساس کنید. یک برند جهانی در حدواندازه ی اینستاگرام از پلتفرم های متعددی ساخته شده است که از طریق آن ها کمک تان می کند تا دسترسی بیش تری به مردم در کل جهان داشته باشید.

[ پیشنهاد می کنم مقاله بازاریابی چیست؟ را بخوانید ]

امن در چندین پلتفرم:

این موضوع در مورد کسانی که می خواهند در پلتفرم های شبکه های اجتماعی چندگانه ( فیسبوک، توییتر، اسنپ چت، یوتیوب و …) دیده شوند، ربط بیش تری دارد.این تضمین می کند که برندسازی تان ساده و یکپارچه است. تنها استثنا این است که حساب های شخصی و خصوصی تان را از حساب های کاری و تاثیرگذاری اجتماعی جدا کنید.اگر افراد به جای محتوایی که می خواهند و انتظار دارند، سلفی های دائمی خودتان را ببینند، فالوئرهای تان را از دست می دهید؛ مگر این که مدل شما ایجاب کند که خودتان یک بخش جدانشدنی از صفحه باشید.

بعد از مدتی و بعد از کمی انجام دادن جلسه های طوفان فکری، باید اسامی متعددی را آماده داشته باشید.آن ها را با نُه معیاری که گفتم تطبیق دهید تا به چیزی برسید که همه ی امتحان ها را پس داده باشد. تقریبا رسیده اید!

قبل از انتخاب نام کاربری اینستاگرامی نهایی، باید در مورد آنچه دارید می سازید، شفافیت داشته باشید. آیا صفحه ی شخصی خودتان را می سازید یا چیزی برای کارتان است یا صفحه ای عمومی در اینستاگرام است که روی جایگاه و حوزه ی خاصی تمرکز دارد؟ این موضوع روی اسم انتخابی تان اثر می گذارد و شاید حتی مجبور شوید به معیارهای گفته شده برگردید تا مطئمن شوید که نام اینستاگرامی تان از پس همه ی آزمون های بر می آید.


این مقاله بخشی از کتاب «رازهای پولسازی از اینستاگرام» است. برای تهیه کتاب کامل لطفا بر عکس زیر کلیک کنید.

کلیک کنید

رازهای پولسازی از اینستاگرام

تبلیغات کتاب
برچسب ها


برای اطلاع از آخرین اخبار ، مطالب و دوره های جدید رایگان سایت در خبرنامه ی ایمیل ما شرکت کنید.

شما هم به جمع بیش از 3000 مشترک خبرنامه ایمیلی مدیر فروش بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن