بهبود شخصی

هفت عامل اصلی اتلاف وقت

 بر اساس صدها بررسی و تحقیق ۷ عامل اصلی در اتلاف وقت در محیط کار وجود دارد توانایی شما در رویارویی موثر با آنها ، تا حد زیادی میزان موفقیت شما را در کار تعیین خواهد کرد.

  1. وقفه های تلفنی

 وقفه های تلفنی در صدر لیست قرار دارد . تلفن زنگ می زند و رشته افکار شما را پاره میکند ،شما را از کار خود گسسته و سردرگم می‌کند. هنگامی که تلفن را برمی دارید حواستان پرت شده و بازگشت به کار قبلی دشوار است.

  1. دو ملاقات کننده های غیرمنتظره

ملاقات کننده های غیر منتظره یا سر زده می توانند زمان زیادی را صرف کند .این گونه افراد کسانی هستند که به طور سرزده از شرکت و یا خارج از آن به ملاقات شما می آیند. آنها کار شما را مختل کرده ،رشته افکار شما را گسسته و کار شما را دچار آسیب می کند . گاهی اوقات در مورد مسائل بی اهمیت بسیار صحبت کرده و شما را از کار باز می‌دارد .

افراد معمولی به فکر این هتند که چطوروقت شان را بگذارنند.

افراد حرفه ای به فکر اینکه چطور از وقت شان استفاده کنند.

فردریک شِروا (مربی حرفه ای و با استفاده هاکی روی یخ کانادایی )

  1. جلسات جلسات

جلسات برنامه ریزی شده و غیر برنامه ریزی شده ، 40 درصد از زمان شما و یا حتی مقدار بیشتری از آن را صرف می‌کند .این جلسات می تواند رسمی یا ویژه به صورت گروهی در جلسات زمان بندی شده یا جلسات جداگانه از اداره ای به اداره دیگر یا در سالن ها صورت گیرد. بسیاری از آنها غیر ضروری بوده و زمان زیادی را هدر می‌دهد.

  1. آتش نشانی و وضعیت های اضطراری

یکی از عواملی که موجب صرف زمان و هدر رفتن آن می‌گردد آتش نشانی وضعیت‌های اضطراری و بحران های اجتناب ناپذیر است . هنگامی که به کار مهمی پردازید رویدادهای کاملا غیرمنتظره ای روی می دهد که گاهی شما را از وظایف مهم دور می‌کند.

  1. تعلل

یکی از عوامل مهم اتلاف وقت و زندگی تعلل دزد زمان است به دلایل مختلفی تمایل به تعلل همگانی است .

  1. معاشرت و مکالمه ی بیهوده

معاشرت زمان زیادی صرف می کند . برآورد شده که بیش از ۷۵ درصد از زمان کاری صرف واکنش با سایر افراد می گردد. متاسفانه نیمی از این زمان صرف گفتگوهای بیهوده ای می شود که کار که برای  بی فایده است معاشرت ، از زمان انجام کار را هدر میدهد .

  1. درنگ و تاخیر

درنگ با روزنامه ،نامه،مسئولیت ها و افراد ،زمان بیشتری را نسبت به آنچه سایرین می پندارند صرف می‌کنند .درنگ و دودلی وقت شما و سایرین را هدر می‌دهد.

این مقاله بخشی از «کتاب قدرت زمان اثر برایان تریسی » است.

4.6/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا