بهبود شخصی

نحوه نوشتن یک کتاب

 یک راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به نویسنده  ای که کتابش منتشر می شود

برایان تریسی:

یک راهنمای گام به گام برای تبدیل شدن به نویسنده  ای که کتابش منتشر می شود

من فکر می کنم با من من موافق هستید وقتی می گویم:

همه ما یک ایده ای از یک کتاب بزرگ در داخل ما وجود دارد.

بسیاری از ما همچنان رویای یادگیری نحوه نوشتن یک کتاب و انتشار آن را داریم.

در حقیقت:

اگر تا به حال به یک نویسنده ای که کتابش منتشر شده رویایی فکر کرده باشید، تنها نیستید – طبق نظر نویسنده یوزف اپستاین،

 “81 درصد از آمریکایی ها احساس می کنند که در آنها یک ایده کتاب دارند و باید آن را بنویسند”.

البته، برای بسیاری از این افراد، در واقع نوشتن و انتشار یک کتاب به نظر مانند یک کار غیرقابل باور است.

با این حال، مانند هر کاری که ظاهرا غیرقابل باور است، با درنظر گرفتن چنین پروژه ای از ابتدا تا انتها، بهتر است فقط یک بار گام برداشته شود.

در اینجا معامله ای است:

در این مقاله، من قصد دارم تا مراحل را برای شروع نوشتن یک کتاب، نحوه ایجاد یک کتاب که در واقع به فروش می رسد، و نحوه منتشر کردن کتاب را  بگویم.

این مراحل را دنبال کنید، و به خوبی در راه تبدیل شدن به یک نویسنده ای که کتابش منتشر می شود حرکت کنید.

چگونه یک نویسنده باشیم

به عنوان یک نویسنده عالی، مستلزم داشتن مدرک تحصیلی بالا و شرکت در سخنرانیهای بسیار نیست.

حقیقت این است که نویسندگان از همه جنبه های زندگی می آیند و بعضی از نویسندگان موفق در جهان اغلب نیمی از زندگی خود را بدون قصد واقعی نوشتن یک کتاب زندگی می کردند.

خط پایین چیست؟

همه چیزهایی که باید انجام دهید تا یک نویسنده موفق باشید، یک داستان را برای گفتن و یادگیری نحوه ی گفتن انتخاب کنید.

خودشه.

اگر اطلاعاتی دارید که مردم می توانند برای شنیدن یا داستان هایی که تخیل خود را فریب می دهند پرداخت کنند و بتوانید مهارت های نوشتاری را که لازم است این اطلاعات یا داستان را به بهترین نحو ممکن جمع بندی کنید، توسعه دهید، پس مطمئنا آنچه را که می خواهید یک نویسنده عالی

است

چگونه شروع به نوشتن یک کتاب کنید

Laozi  فیلسوف باستان چینی معروف گفت:

“سفر یک هزار مایلی با یک قدم شروع می شود”

در چند نمونه این قطعه دانش بسیار درست است تا زمانی که شما متوجه شوید که چگونه شروع به نوشتن یک کتاب کنید.

هنگامی که شما برای اولین بار یک کتاب می نویسید، بسیار مهم است که شما فقط با تنظیم جوهر به کاغذ شروع کنید.

بسیاری از نویسندگانی که می خواهند کتابی را که برنامه ریزی شده است، بنویسند – همه فصل ها مشخص شده و تمام سوالات پاسخ داده می شود – قبل از اینکه آنها شروع به نوشتن کنند.

در هنگام نوشتن یک کتاب، برنامه ریزی بدون شک مهم است، زمانی که به برنامه ریزی می پردازید، خیلی راحت است که در حالت آشفتگی بیفتید.

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا، با شروع فصل اول، شروع کنید. اولین جمله را بنویسید، سپس پاراگراف اول، سپس صفحه اول. لازم نیست که کامل باشد، و بعدا می توانید آن را تغییر دهید، اما حتی اولین صفحه ای که چاپ شده است، می توانید آن را بیشتر از همیشه انجام دهید – شما شروع به نوشتن یک کتاب خواهید کرد.

هنگامی که شما شروع به نوشتن کردید، می توانید شروع به برنامه ریزی و معرفی کتاب خود کنید.

چقدر برنامه ریزی انجام می دهید تا حد زیادی به شما بستگی دارد. بعضی از نویسندگان ترجیح می دهند که یک طرح دقیق داشته باشند که از ابتدا تا انتها به درستی تعریف شده است، در حالی که دیگران تقریبا در تمام ابعاد آن را طراحی کرده اند، و ترجیح می دهند تا کتاب را با عنوان آن بنویسند.

هر کدام از استراتژی هایی که انتخاب می کنید، بخش مهمی که هنگام فهمیدن اینکه چگونه یک کتاب خوب بنویسید این است که آن یک گام ار در یک زمان بردارید.

قطعه اصلی را به صورت قطعه ای بسازید، صفحه کتاب خود را به صورت صفحه بنویسید و در نهایت شما یک کتاب کامل خواهید داشت.

انتخاب یک قالب کتاب

با فرض اینکه شما تصمیم به ایجاد یک فرم از یک طرح کلی برای کتاب خود دارید – که به ویژه برای نویسندگان نخست توصیه می شود، شما نیاز به یک الگو برای شروع دارید. خبر خوب این است که قالب های طراحی کتاب موجود است که می تواند به شما در ایجاد یک کتاب ارزشمند کمک کند.

این الگوها به شما یک اسکلت را ارائه می دهند که می توانید آن را به یک کتاب تبدیل کنید، که می تواند فوق العاده ارزشمند باشد، مخصوصا وقتی که ابتدا شروع به کار کنید.

نکاتی برای نوشتن یک کتاب

هنگامی که کتاب خود را آغاز کرده اید، چند نکته عالی برای این موضوع وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد.

برخی از راهنمایی هایی که یافتم بسیار مفید هستند عبارتند از:

  1. خواندن کتاب ها در ژانر شما نوشتن

    یکی از بهترین راههای توسعه مهارتهای نوشتن شما این است که آثار نویسندگان موفق را که قبلا کتابهایی مشابه آنچه که در حال نوشتن آن هستید منتشر کردند.

اگر خودتان را در این کتاب ها غرق کنید، به طور ناخودآگاه از سبک نویسنده ای که در حال مطالعه کردن آن هستید الگو می گیرید. فرض بر این است که آنها یک نویسنده با استعداد و موفق هستند، این تقریبا همیشه یک چیز خوب است.

  1. نوشته داغ ، دقیقا ویرایش کنید

    هنگامی که شما برای اولین بار نوشتن یک صفحه جدید یا یک فصل جدید را شروع می کنید، باید آن را به عنوان جریان بی وقفه به یاد بیارید. نگران نباشید که چقدر خوب به نظر می رسد یا چند اشتباه وجود دارد – به سادگی بنویسید. تا زمانی که صفحه یا فصل یا هر قسمت دیگری که شما در حال کار بر روی آن کار می کنید، به شما تبریک می گویم. این نیز یک راه خوب برای مبارزه با بلاک نویسنده است.

    بعدا می توانید به عقب بازگردید و کار خود را با دقت انجام دهید، محتویات غیر ضروری را حذف کنید، نوشته های خود را پاک کنید و اشتباهات را از بین ببرید. در ابتدا، هرچند، افکار شما بر روی کاغذ مهم تر می شود.

  2. . در نظر گرفتن خواندن کلاس ها

    چند چیز به شما کمک می کند سریع تر مهارت های نوشتن خود را نسبت به گرفتن یک یا چند دوره نوشتن کیفیت. خوشبختانه کمبود این دوره ها در دسترس شما برای انتخاب شما وجود ندارد. یکی را با شهرت ستاره ای انتخاب کنید و از مهارت های خود به عنوان یک نویسنده استفاده کنید.

کتاب

چگونه می توان یک کتاب را پرفروش کرد

هر نویسنده جدید رویاهای داشتن کتاب خود را یک پرفروش است. در حالی که هیچ راهی برای تضمین اینکه کتاب شما آن را در فهرست پرفروش قرار می دهد، وجود دارد، چند چیز که می توانید انجام دهید تا احتمالا بیشتر باشد.

این را در نظر بگیرید:

نوشتن پرفروش با انتخاب یک موضوع یا یک داستان که مردم با آنها درگیر می شوند، شروع می شود. این باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا کتاب خود را از هم جدا کنید اما به طور کلی به اندازه کافی برای جذب بازدیدکنندگان گسترده استفاده کنید.

نگاهی به کتابهایی که در حال حاضر پرفروشترینها هستند نگاه کنید:

چه موضوعاتی روی آنها نوشته شده است؟
آیا آنها موضوعات مشترک دارند؟
چرا شما فکر می کنید این کتاب ها به همان اندازه موفق هستند؟

پاسخ دادن به این سوالات به شما کمک خواهد کرد تا کتاب خودتان را به گونه ای طراحی کنید که به احتمال زیاد بیشتر پرفروش باشد.

هنگامی که شما یک موضوع عالی برای اطلاع دادن به خوانندگان خود و / یا یک داستان بزرگ برای گفتن، گام بعدی به نوشتن یک پرفروش به مهارت های خود را به عنوان یک نویسنده است. برای ایجاد یک کتاب پرفروش، نوشتن شما باید واضح و فریبنده نباشد. در حالی که داستان شما را بگوید مطمئنا مهم است، به طوری که شما به آن بگویید.

پروسه شما لزوما مانند شکسپیر آواز خواندن نیست، اما لازم است به اندازه کافی جلا داده شود تا مردم از خواندن آنچه که می نویسید لذت ببرند.

بقیه فرایندهای مرتبط با ساختن یک کتاب پرفروش، به بازاریابی موثر و موفقیت بزرگی رسیده است. اگر شما اصول اولیه را درست درک کنید، اما شانس شما برای پایان دادن به لیست پرفروش ها بسیار بالاتر خواهد بود.

نحوه انتشار یک کتاب

انتشار بازی کتاب به شدت در سال های اخیر تغییر کرده است.

در گذشته، انتشار یک کتاب به این معنی بود که شما مجبور بودید شرکتهای چاپ و نشر را متقاعد کنید که به کار شما نگاه کنند و آن را به اندازه کافی برای انتشار تحت نام خود بگذارید.

البته، این بسیار ساده تر از انجام گرفته است، و حتی بهترین نویسندگان جهان مانند J.K. راولینگ مجبور شد با عقب نشینی بی شمار و سال های انتظار، قبل از اینکه بتوانند کتاب خود را منتشر کنند، مقابله کنند.

با این وجود، در بسیاری از موارد، این روند چیزی از گذشته است.

اکنون:

خود چاپ و نشر آن را ساخته است به طوری که هر کسی می تواند کار خود را منتشر و شروع به فروش آن به طور مستقیم به خوانندگان. فرایند انتشار کتاب خود بسیار ساده است، و اگر وقت خود را برای انجام درست آن بیاورید، نتایج به همان اندازه موثر و چشمگیر خواهد بود که هر کتاب منتشر شده توسط یکی از شرکت های بزرگ چاپ و نشر.

آمازون یکی از پیشگامان تبدیل خودآزاری به یک انتخاب مشروع برای نویسندگان در همه جا است.

خود انتشارات آمازون ساخته شده است آن را فوق العاده آسان برای هر کسی برای انتشار کتاب خود را در بزرگترین پلت فرم فروش کتاب در جهان است. از طریق انواع خدماتی که آمازون ارائه می دهد، شما می توانید کتاب خود را در قالب دیجیتال، چاپ و حتی صوتی منتشر کنید.

واقعا، تنها بخش هایی از فرآیند انتشار که آمازون برای شما انجام نمی دهد طراحی و قالب بندی پوشش است (هرچند که دارای یک سازنده پوشش ساخته شده است).

تعجب می کنم که چگونه پوشش خود را طراحی کنید؟

خوشبختانه طراحان پوشش بی شماری و قالب های کتاب وجود دارد که به شما در انجام این مراحل برای یک قیمت بسیار مناسب کمک خواهد کرد. در حالی که سوال این است که چقدر هزینه آن برای انتشار یک کتاب به میزان زیادی بستگی دارد به اینکه چه کسی با شما کار می کند و قیمت ها چه اتفاقی می افتد، پاسخ کوتاه این است که معمولا بسیار مقرون به صرفه است، مخصوصا اگر بخواهید خرید کنید.

هنگامی که کتاب خود را به طور کامل ویرایش و جلا داده اید، شما یک پوشش بزرگ و حرفه ای به دنبال آن هستید و شما آن را فرمت شده به طوری که آن را در کتاب الکترونیکی و فرمت های چاپ عالی نگاه کنید، روند انتشار کتاب شما می شود کاملا ساده است

فقط مراحل روشن را که آنها در آن قرار می گیرید دنبال کنید و کتاب خود را در عرض چند ساعت به فروش می رسانید. هرگز قبل از اینکه یک کتاب را به بازار تبدیل کند، بسیار آسان است، و این باعث می شود که زمان واقعی برای نویسندگان جدید در همه جا باشد.

البته، آمازون تنها پلتفرمی نیست که بتوانید کتاب خود را به فروش برسانید، و دیگر شرکت های خود چاپی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به یک بازار گسترده تر دست یابید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید کتاب خود را در iBooks، Barnes & Noble و Smashwords بفرستید، فقط برای نام چند مورد. مهمترین مزایای این است که کمبود گزینه هایی برای اینکه شما می توانید کتاب خود را منتشر کنید و چگونه می توانید آن را به بازار عرضه کنید وجود ندارد.

بستر های نرم افزاری مانند کتاب انتشار آمازون و دیگران به شما قدرت یک شرکت چاپ و نشر را در اختیار شما قرار می دهد.

به سادگی چیزی در مورد داشتن داستان خود را در کلمه نوشته شده است که تاثیر زیادی بر روی بشریت برای هزاران سال وجود دارد. بعضی از روندها می آیند و می روند، اما ایده خواندن و نوشتن کتاب یکی از پایه های بشریت است.

اگر میخواهید یک کتاب بنویسید، خط پایین چیست؟

اگر شما یکی از افرادی هستید که با تمایل به نوشتن و انتشار یک کتاب سوزانده اید یا اگر به سادگی آن را به عنوان یک راه عالی برای پیشرفت حرفه ای خود و پول اضافی بدانید، می دانید که تنها چیزی که بین شما و تبدیل شدن به یک نویسنده منتشر شده کار سخت و فداکاری است.

اگر به دنبال قدم های درست برای نوشتن یک کتاب و اختصاص دادن خود به هنر و صنعت خود باشید، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از یک مفهوم به محصول نهایی در یک زمان معقول استفاده کنید. و با تشکر از بسیاری از مزایای خود چاپ و نشر، هنگامی که شما کتاب خود را به دست خوانندگان در همه جا نوشته شده است راحت تر از همیشه است.

نکته نهایی من برای سفر به کتاب شما این است که به شما بگویم که برای آن بروید!

تفاوت اصلی بین کسانی که نویسندگان منتشر شده اند و کسانی که نمی نویسند، این است که نویسندگان منتشر شده در واقع با رؤیاهای خود پیروی می کنند، در حالی که یک گام در یک زمان تا زمانی که کتاب کامل است، پیروی می کند.

اگر شما می توانید این کار را انجام دهید، شما در معرض دیدن نام خود در مقابل یک کتاب پرفروش هستید.

کتاب شما چیست؟ یک نظر را در زیر بنویسید.

4.7/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. بسیار عالی بود و نکات خوب و ریزبینانه ای بین گردیده که توانسته نقش خوبی را برای بهتر یادگرفتن را فراهم نموده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا