معرفی کتاب

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

کتاب هفت عادت مردمان موثر ، محبوب‌ترین اثر نویسنده معروف آمریکایی، استفان کاوی است. این کتاب قوانین حاکم را به شما معرفی می‌کند تا در مسیر بهتر حرکت کنید؛ و ضمنا به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت.

کتاب‌های زیادی از موفقیت، راهکارها و ترفندهای آن می‌گویند. جمله‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی یا صفحات وب در مورد اینکه چطور موفق شویم وجود دارد. اما تبدیل شدن به یک انسان موفق در همه‌ی زمینه‌ها (رابطه، کار، تحصیل و …) نیازمند تغییر شخصیت و عادات شما هستند. کتاب 7 عادت مردمان موثر (7habits of highly effective people) یکی از بهترین راهنماهای موفقیت است.

در کتاب هفت عادت مردمان موثر شما مطالعه یک سیر تحولی را از رشد شخصی یعنی سه عادت اول آغاز می‌کنید سپس وارد مرحله کار گروهی و همکاری می‌شوید. پس از آن ارتباطات، یعنی سه عادت بعد را مطالعه خواهید کرد و بعد دوباره سازی همه عادات که همان عادت هفتم می‌باشد را آموزش خواهید دید.

کتاب حاضر مجموعه‌ای از فرمول‌های روانشناسی نیست. این اثر راهنمای گام به گامی برای تغییر شخصیت و شکل دادن عادت‌های جدید در شماست. استفن کاوی (Stephen Covey)، بیش از همه به‌ خاطر کتاب «هفت عادت مردمان موثر» که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، مشهور است.

در سال ۱۹۹۶، استیفن کاوی از سوی مجله تایم به‌ عنوان یکی از ۲۵ شخصیت تاثیرگذار نامیده شد؛ و مجلۀ فوربس کتاب 7 عادت مردمان موثر را یکی از ۱۰ کتاب برتر در زمینۀ مدیریت کسب‌ و کار که تاکنون منتشر شده است، عنوان کرد.

خرید کتاب هفت عادت مردمان موثر

درباره کتاب ۷ عادت مردمان موثر

درباره کتاب ۷ عادت مردمان موثر

«آموزش‌های استفان آر. کاوی در این کتاب، با قدرت، اعتقاد و احساسات مردم همراه شده است. محتوا و روش به‌کار گرفته شده در این تئوری‌ها، پایه‌ای قدرتمند برای ایجاد ارتباط‌های مؤثر بنا کرده است. به‌عنوان یک آموزگار، این کتاب را همچون گنجینه‌ای ارزشمند به کتابخانۀ خودم افزودم.» ویلیام رلف کر، برگزارکنندۀ کمیسیون‌ آموزش‌های تکمیلی در ایالت یوتا «افراد کمی پیدا می‌شوند که به‌مدت طولانی و عمیق دربارۀ تئوری‌های استفان کاوی بیاندیشند.

کتاب هفت عادت مردمان مؤثر، نوعی کتاب راهنما نیست بلکه این فرصت را به ما می‌دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تأثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری‌هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت‌انگیز است و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند. تام پیترز، نویسندۀ کتاب «در جستجوی برتری»

استفان کاوی

استفان کاوی

دکتر کاوی نویسندۀ کتاب «هفت عادت مردمان موثر» است که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا مطرح است و در قرن بیستم به‌عنوان مؤثرترین کتاب در زمینۀ مدیریت و یکی از ده‌ها کتاب‌های برگزیده جهان تا به‌امروز معرفی شده است. این کتاب به همه‌ی زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است و میلیون‌ها نسخه از آن به ‌فروش رسیده است.

کاوی، مدرک مدیریت بازرگانی را از دانشگاه‌ هاروارد و دکتری را از دانشگاه بریگهام یانگ گرفت و همان‌جا به‌عنوان استاد واحدهای رفتاری سازمانی و مدیریت در تجارت و نیز مدیر رابطه‌های دانشگاه و دستیار رئیس دانشگاه مشغول به کار شد.

در بخشی از کتاب 7 عادت مردمان موثر می‌خوانیم:

سرشتِ اساسی ما، خود عمل می‌کند نه این که چیزی بر آن تحمیل شود. این امر نه تنها توانایی انتخابِ پاسخِ متناسب با شرایط را می‌دهد، بلکه امکان ایجاد شرایط جدید را هم برای ما فراهم می‌کند.

پیشگام بودن به معنای تحمیل، خشونت و پا‌فشاری نیست، به معنای شناختِ مسئولیت‌ در تحقق مسائل است.

برقراری تعادل طلایی در زندگی دلیل پیشگام بودن و ابتکار است. ایجاد این هفت عادت هم چنین است. با بررسی شش عادت دیگر درخواهید یافت که همۀ آن‌ها مبتنی بر توانمندی عضلات پویشگری شما هستند. هر کدام از آن‌ها برای عمل کردن مسئولیتی ایجاد می‌کنند. ما مسئول کارآمدی خودمان هستیم، مسئول خوشبختی خودمان و در نهایت مسئول شرایط زندگی خودمان.

این که بدانیم مسئول هستیم، مسئول کارآمدی و عادت‌های دیگر و این کارآمدی نیازی بنیادی است.

هفت عادت موثر

مروری بر موضوعات مطرح شده در کتاب

هفت عادت موثر را در خود پرورش دهید

ما در واقع کسی هستیم که کارهایی را به‌تکرار انجام می‌دهیم. پس برتری داشتن، فعالیت نیست، بلکه یک عادت است. شخصیت ما به‌صورت اساسی ترکیبی از عادت‌های ماست. ارسطو می‌گوید: «فکرهای شما مثل ارّه می‌ماند که فعالیت‌هایتان را برش می‌دهد. سپس فعالیت‌‌تان مثل اره، عادت‌هایتان را برش می‌دهد. دوباره عادت‌هایتان مثل اره، شخصیت‌تان را برش می‌دهد و در نهایت شخصیت‌تان مثل اره، سرنوشت‌تان را می‌بُرد.»

عادت‌ها فاکتورهایی قدرتمند در زندگی ما هستند. چون عادت‌ها، بیشتر وقت‌ها الگوهایی پایدار و غیر ارادی هستند، پیوسته و هر روز بازگو کنندۀ شخصیت ما هستند و مایۀ تأثیرگذاری ما می‌شوند. به قول هوراس مان که آموزگاری بزرگ است: «عادت‌ها مانند کابل هستند. وقتی‌ آنها را به هم ببافیم دیگر از هم گسیخته نمی‌شوند.» البته خود من با قسمت آخر حرفش موافق نیستم. می‌دانم که آن‌ها از هم گسیخته می‌شوند. عادت‌ها را می‌توان فراگرفت یا فراموش کرد. اما این کارها به‌سرعت انجام نمی‌شوند. ترک عادت یا به‌دست آوردن پارادایم هفت عادت، یک فرایند است و نیاز به تعهدی بزرگ دارد.

عادت اول: پویا و پیشگام باشید

افراد پویا و پیشگام، برای شیوۀ رفتار خود، شرایط، موقعیت و وضعیت خود را مقصر نمی‌دانند. رفتار آن‌ها محصول انتخاب آگاهانه و ارزش‌های آنان است و نه محصول شرایطی که براساس احساس است.

آزمون سی‌روزه: برای سی روز فقط روی دایرۀ تأثیرگذاری خود کار کنید. تعهدهایی کوچـــک بدهید و به آن‌ها پایبند باشید. شخصیتی برجسته باشید و نه قاضی برای دیگران. یک نمونه باشید و نه منتقد. بخشی از یک راه‌حل باشید و نه بخشی از یک مشکل.

این کار را در ازدواج، خانواده یا محل کارتان امتحان کنید. در مورد نقاط ضعف مردم بحث نکنید. به نفع خودتان بحث راه نیندازید. وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، به سرعت آن را بپذیرید، اصلاح کنید و از آن چیزی بیاموزید. ملامت‌گر و سرزنش‌کننده نباشید. روی چیزهایی که بر آن‌ها کنترل دارید، کار کنید. روی خودتان کار کنید. روی بودن‌ها… به نقطه‌ضعف‌های دیگران با مهر و محبت بنگرید و نه از روی سرزنش. اینکه آن‌ها چه کارهایی را انجام نمی‌دهند یا چه کارهایی را باید انجام دهند، مسأله نیست. مسأله، پاسخ انتخاب شدۀ شما به هر موقعیت و کاری است که شما باید انجام بدهید.

عادت دوم: از همان اول، آخر کار را ببینید

«از اول، آخر کار را در ذهن داشته باشید» براساس این اصل است که همۀ چیزها دو بار آفریده می‌شوند. آفرینش اول، ذهنی و روانی است و آفرینش دوم برای تمام چیزها، فیزیکی. برای نمونه، ساختن خانه را در نظر بگیرید. شما تمام موارد را قبل از زدنِ اولین میخ، در نظر گرفته‌اید. شما تلاش می‌کنید که درکی شفاف از نوع خانه‌ای که می‌خواهید را به‌دست آورید؛ نوع معماری، تعداد اتاق، حیاط خلوت و… شما با ذهن خود تا جایی کار می‌کنید که تصویری شفاف از آنچه می‌خواهید بسازید را به‌دست آورید.

سپس آن را به‌صورت طرح نخستین روی کاغذ پیاده می‌کنید و نقشه‌های ساختمان را کامل می‌کنید. تمام این کارها قبل از اینکه به زمین خانه پرداخته شود، در نظر گرفته می‌شود. اگر این کارها را انجام ندهید، در آفرینش دوم، یعنی آفرینش فیزیکی آن، مجبور خواهید بود تغییرهایی را ایجاد کنید که گران هستند و ممکن است خرج ساخت خانه، دو برابر شود؛ این قانون نجار این‌ است: «دوبار اندازه بگیر، یک بار ببر».

یا شغلتان را در نظر بگیرید؛ اگر می‌خواهید تلاشی همراه با پیروزی داشته باشید، باید به‌صورت آشکار آنچه تلاش می‌کنید تا به‌دست آورید را تعریف کنید.

عادت سوم: کارها را به‌ترتیب مهم‌بودن انجام دهید

جوهرۀ بهترین فکر در مورد مدیریت زمان می‌تواند در یک عبارت خلاصه شود: برای چیزهایی که در درجۀ اولِ اهمیت قرار دارند، برنامه‌ریزی کن و آن‌ها را انجام بده. این عبارت، بیانگر تکامل سه نسل از تئوری مدیریت زمان است و برای به بهترین شیوه انجام دادن این کار، متدها و ابزارهای مختلف وجود دارند.

مدیریت مؤثر یعنی چیزهای مهم‌تر را در اول کار بررسی کنید. در حالی‌که مفهوم رهبری تصمیم می‌گیرد که «مهم‌ترین چیزها» چه مسأله‌هایی هستند، مدیریت است که آن‌ها را در اول کار، هر روز و لحظه‌به‌لحظه مهم نگه می‌دارد. مدیریت به معنی اصل‌ها و قاعده‌هایی برای عمل کردن به مهم‌ترین چیزهاست. اصل‌ها و قاعده‌ها از پیروی کردن از عادت‌ها ناشی می‌شوند، یعنی پیروی از فلسفه و یک‌سری اصل‌ها و ارزش‌ها و هدف‌هایی که در گذشته آن‌ها را پایمال کرده بودیم. یعنی برای هدف یا شخصی که نمایان‌گر آن هدف است، اهمیتی بیشتر قائل شویم.

«افراد موفق، عادت به انجام کارهایی دارند که افراد شکست‌خورده دوست ندارند آن‌ها را انجام دهند. شاید افراد موفق نیز دوست نداشته ‌باشند آن کارها را انجام دهند اما قدرت هدفشان به دوست نداشتن‌ها برتری دارد».

عادت چهارم: به‌صورت سیستم برنده/برنده فکر کنید

برنده/برنده قالبی ذهنی و قلبی است که پیوسته در جستجوی سود دوطرفه در تمام بر‌همکنش‌های انسانی است. برنده/برنده به این معنی است که موافقت‌ها و راه‌حل‌ها برای دو طرف، کاملاً راضی‌کننده و سودآور باشد.

هفت عادت موثر

با راه‌حل برنده/برنده، تمام گروه‌ها دربارۀ تصمیمِ گرفته شده، احساس خوبی دارند و نسبت به عملکرد، احساس تعهد می‌کنند. برنده/برنده به زندگی به‌عنوان صحنۀ همکاری و نه صحنۀ رقابت می‌نگرد.

بسیاری از افراد مایلند به‌صورت دو دستۀ بسیار جداگانه به مفهوم‌ها بنگرند: قوی یا ضعیف، سخت یا آسان، بردن یا باختن. اما این نوع طرز تفکر از اساس اشتباه است. چون به‌جای اینکه بر پایۀ اصل و قانون استوار باشد، بر پایۀ قدرت و موقعیت است. برنده/برنده براساس پارادایمی است که در آن برای همه به اندازه کافی، موجودی هست و موفقیت یک‌ فرد به قیمت شکست دیگری نیست. برنده/برنده، راهکار سوم است چون نه راه من است و نه راه شما، راه بهتر و بالاتر است… طرز تفکر برنده/برنده، اصل‌های رهبری میان افراد را دربرمی‌گیرد. رهبری مؤثر میان افراد به بینش، انگیزه‌ای پویا و به ‌امنیت، راهنمایی، خردمندی و قدرتی نیاز دارد که برخاسته از رهبریِ فردی قانون‌محور باشد.

عادت پنجم: اول درک کنید، سپس انتظار داشته باشید درک شوید

ایجاد ارتباط مهم‌ترین مهارت در زندگی است. ما بیشتر وقت بیداری خود را برای ایجاد ارتباط، سپری می‌کنیم. اما به این‌ نکته توجه کنید: شما سال‌ها وقت سپری می‌کنید که بیاموزید چگونه بخوانید و بنویسید و چگونه صحبت کنید. اما در مورد گوش کردن چه؟ چه تعلیم و یا آموزشی به شما داده شده است تا بتوانید به انسانی دیگر و از دیدگاه فردیِ آن شخص، او را به‌صورت عمیق درک کنید؟

در مقام مقایسه، افراد اندکی هستند که دربارۀ گوش کردن، تعلیم دیده‌اند و برای بیشترین قسمت، آموزش آن‌ها، تکنیک شخصیت ظـاهری آن‌هاست که کاری به شخصیت درونی افراد و اساس رابطه که برای درک حقیقی فردی دیگر لازم است، ندارد.

اگر شما می‌خواهید با من، همسر، فرزند، همسایه، رئیس، همکار یا دوستتان، رابطه و تعاملِ مؤثر داشته باشید، اول باید من و یا افراد دیگر را درک کنید. کلید حقیقی برای تأثیرگذاری روی من، الگوی شما یعنی رفتار حقیقی شماست.شما باید مهارت‌های گوش کردن دلسوزانه را داشته باشید که احساس راحتی و اعتماد را به ارمغان بیاورد و مهم‌تر از آن، باید در «بانک احساستان» موجودی داشته باشید که این موجودی، تجارت بین قلب‌ها محسوب می‌شود.

عادت ششم: تشریک مساعی

یگانگی و یکپارچه بودن از مجموعۀ تمام بخش‌ها، بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر است. به این معنی که ارتباطی که بخش‌ها با یکدیگر دارند، ارتباطی درون بخشی است. هر کدام از آن بخش‌ها، قدرتمند‌ترین، یکپارچه‌ترین و هیجانی‌ترین بخش محسوب می‌شود که به ‌نوبۀ خود در واکنش کل سیستم نقش دارد.

بسیاری از افراد حتی به ‌میزان متوسط نتوانسته‌اند مشارکت در زندگی خانوادگی و یا دیگر تعامل‌های خود را تجربه کنند. آن‌ها به گونه‌ای تربیت شده‌اند که نوشته‌های درونی آن‌ها در ایجاد ارتباط، حالت جبهه‌گیر و دفاعی دارد و بر این باورند که نمی‌توان به‌ زندگی و یا افراد دیگر اعتماد کرد. در نتیجه هرگز نمی‌توانند به صورت واقعی به ‌عادت ۶ و اصل‌های آن دست یابند. این حالت، نشان‌دهندۀ یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌ها و اتلافِ عمر در زندگی است. چون مقدار زیادی از نیروی پتانسیل، دست‌نخورده، رشد نکرده و بدون استفاده باقی می‌ماند. آن‌ها مشارکت را فقط در راه‌های کوچک و فرعی زندگی‌هایشان تجربه می‌کنند.و این شاید بدین دلیل باشد که آن‌ها از تجربه‌های مبتکرانۀ غیرطبیعی خود خاطره‌هایی داشته باشند که نخواهند از آنان دل بکنند.

عادت هفتم: اره را تیز کن

فرض کنید در جنگل با مردی خسته و عصبانی روبرو می‌شوید که مشغول اره‌کردن درختی است.

می‌پرسید: «چیکار می‌کنی؟» / او با بدون آنکه نگاه کند، می‌گوید: «مگه نمی‌بینی؟ درخت رو اره می‌کنم.»

شما فریاد می‌زنید: «خسته به‌نظر می‌رسی! چند وقته داری این کار رو انجام می‌دی؟»/ جواب می‌دهد: «بیشتر از پنج ساعت… خسته شدم! کار سختیه.» / -«خب چرا چند دقیقه استراحت نمی‌کنی تا اره‌ات رو تیز کنی؟ مطمئنم کارت سریع‌تر پیش میره.» / او با تأکید می‌گوید: «وقت ندارم اره رو تیز کنم. می‌خوام!»

عادت ۷، وقت گذاشتن برای تیز کردن اره است. این عادت باقی‌ماندهء عادت­ها را احاطه می‌کند چون این عادت، رویداد دیگر عادت­ها را ممکن می‌کند. «اره را تیز کن» در اصل به ‌معنی ابراز هر چهار انگیزه است. به ‌این معنی است که هر چهار بعد سرشت شما منظم و پیوسته در شیوه‌های متعادل و عاقلانه به‌کار گرفته شوند.

لینک گزارش نیویورک تایمز در مورد زندگی  استیون کاوی بعد از مرگ او

خلاصه کوتاه انگلیسی از کتاب هفت عادت مردمان موثر

لینک کتاب هفت عادت مردمان موثر در سایت آمازون

هفت عادت موثر

مشهورترین افراد درباره این کتاب چه می گویند؟

« هفت عادت مردمان موثر کتاب شگفت انگیزی است که می تواند زندگی شما را دگرگون کند. »

تام پیترز، نویسنده کتاب پرفروش « در جستجوی برتری »

« استفان آر کاوی کتابی شایان توجه درباره وضعیت انسان ها نوشته است. نگارش این کتاب به قدری استادانه انجام شده که در قالب آن می توانیم دغدغه های روزمره خود را بهتر درک کنیم. از آنجا که این کتاب هم در زندگی شخصی و هم کاری مفید است، آن را به هر کس که بشناسم هدیه می دهم. »

وارن بنیس، نویسنده کتاب « در راه رهبر شدن »

« تا به حال آموزگار یا ناظری ندیده ام که به اندازه این نویسنده بتواند میزان تاثیرگذاری شخصی را افزایش دهد و چنین واکنش مثبتی را در افراد برانگیزاند… این کتاب به زیبایی توانسته است، فلسفه و تئوری های استفان را نشان دهد. به نظرم هر کس که این کتاب را بخواند متوجه می شود که من و دیگران به شدت تحت تاثیر آموزش های دکتر کاوی قرار گرفته ایم. »

جان پپر، رئیس و ناظر امتحانات

« استفان کاوی، سقراط آمریکایی است. او ذهن شما را با مفاهیم همیشگی از قبیل ارزش ها، رابطه ها و طرز برقراری ارتباط آشنا می کند. »

برایان تریسی، نویسنده کتاب « روانشناسی موفقیت »

« آموزش های استفان آر. کاوی در این کتاب، با قدرت، اعتقاد و احساسات مردم همراه شده است. محتوا و روش به کار گرفته شده در این تئوری ها، پایه ای قدرتمند برای ایجاد ارتباط های موثر بنا کرده است. به عنوان یک آموزگار، این کتاب را همچون گنجینه ای ارزشمند به کتابخانه خودم افزودم. »

ویلیام رلف کر، برگزارکننده کمیسیون آموزش های تکمیلی در ایالت یوتا

« افراد کمی پیدا می شوند که به مدت طولانی و عمیق درباره تئوری های استفان کاوی بیاندیشند. کتاب هفت عادت مردمان موثر، نوعی کتاب راهنما نیست بلکه این فرصت را به ما می دهد که خود را بشناسیم و روی دیگران تاثیر بگذاریم و از بینش عمیق تئوری هایش نهایت استفاده را بکنیم. این کتاب، شگفت انگیز است و می تواند زندگی شما را دگرگون کند.

تام پیترز، نویسنده کتاب « در جستجوی برتری »

« پایه اخلاقی این کتاب بر رابطه های انسان ها نهاده شده است و روش زندگی را تعریف می کند؛ پس فقط ارائه دهنده راهی برای موفقیت در تجارت و کار نیست بلکه به وضوح، کارا و موثر است. »

بروس ال. کریستنسن، رئیس ارائه خدمت خبرگزاری عمومی

« زمانی که سازمانهای آمریکایی ناامیدانه درصدد انرژی دادن به کارکنان و پرورش مدیران در تمام سطح ها بودند، کاوی، فلسفه ای نیروبخش را در زندگی معرفی کرد که موفقیت در کار و تجارت را نیز ضمانت می کرد… این روش، ترکیبی از خِرد، احساسات و تجربه های کاربردی بود. »

رزابث ماس کانتر، نویسنده کتاب « وقتی بزرگان رقصیدن را می آموزند »

« در طول سال ها به قدری از استفان کاوی مطلب آموخته ام که هر وقت می نشینم که چیزی بنویسم، می ترسم به طور ناخودآگاه دزدی ادبی بکنم! کتاب هفت عادت مردمان موثر، روانشناسیِ عوام پسند یا خودآموز نیست که در حال حاضر مد شده باشد بلکه قانون هایی استوار دارد. »

ریچارد ام. ایر، نویسنده کتاب « تعادل زندگی و ارزش های آموزش به کودکان »

« باید تمام تلاشمان را بکنیم که تمام افراد در تمام سطح های خدمت عمومی، خواندن هفت عادت مردمان موثر و استفاده از این کتاب را در خود احساس کنند و خود را ملزم به مطالعه آن نمایند. براساس روش های اخلاقی، این روش از اجبار قانون و قانون گذاری موثرتر است. »

جیک گارن، نماینده مجلس

« وقتی استفان کاوی صحبت می کند، تمام رئیس ها گوش می کنند. »

هفته نامه تجارت

« کتاب تاثیرگذار استفان کاوی، بدون شک بهترین کتاب روانشناسی دهه ۹۰ است. قانون هایی که در این کتاب به آن ها پرداخته شده جهانی هستند و می توانند در تمام جنبه های زندگی به کار گرفته شوند. این قانون ها مثل اپرا هستند؛ چون به سادگی نمی توان آن ها را اجرا کرد، بلکه باید با تمرین در آن ها تبحر یافت! »

آریل بیبی، خواننده صدای زیر در اپرا

« این کتاب، در انسان انگیزه ایجاد و فکر را باز می کند. من به شخصه پیوسته به آن مراجعه می کنم. »

ریچارد ام. دیوس، مدیر شرکت

« بردن و باختن هر دو عادت می شوند. تجربه، تفکر و تحقیق بیست و پنج ساله به استفان کاوی ثابت کرد که افراد خشنود، سالم و موفق هفت عادت دارند که آن ها را از افراد ناموفق متمایز می کند. ولی افراد شکست خورده به خاطر به دست آوردن موفقیت، از مفهوم زندگی و شادمانی خود صرف نظر می کنند. »

ران زمکه، از نویسندگان کتاب « حاشیه خدمت رسانی و خدمات »

تمام مطالبی که درباره موفقیت در کتاب های مختلف به چشم می خورد را می توان در همین یک کتاب دید. قانون هایی که کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر آموزش می دهد، تحول زیادی در زندگی ام ایجاد کرد. »

دکتر کن بلانشارد، نویسنده کتاب مدیر یک دقیقه ای

« کتاب هفت عادت مردمان موثر کلید موفقیت برای تمام مراحل زندگی است. این کتاب فکر را باز می کند. »

ادوارد ای. برنان، رئیس سه شرکت

« کاوی به حقیقت هایی ماندگار اعتبار می بخشد که می توان آن ها را در خانواده، محل کار و اجتماع به کار بست و ما را از بحث های مختلف روانشناسی که امروزه درباره رابطه های انسانی رواج پیدا کرده است، راحت می کند. خواندن و دیدن این کتاب مثل یک عکس نیست بلکه اجرای آن مرحله هایی دارد که باید آن ها را انجام داد. کاوی نه بدبین است و نه خوش بین، بلکه به موردهایی احتمالی و قابل اجرا اشاره می کند. او باور دارد که تنها ما هستیم که می توانیم دریچه ایجاد دگرگونی در وضعیت خودمان را بگشاییم.

استیو لابونسکی، مدیر اجرایی در رادیو و تلویزیون بین المللی

« کتاب هفت عادت مردمان موثر برای همیشه یکی از پر فروش ترین کتاب ها باقی می ماند. »

مجله فِرچون

« می دانم که کسی مفید تر از استفان آر. کاوی برای کمک به رهبران جامعه وجود ندارد… چون هیچ فرهیخته ای در جامعه وجود ندارد که از خواندن این کتاب سودی نبرده و قانون های آن را به کار نبسته باشد. »

اورین جی. هچ، نماینده مجلس

« یکی از بهترین عادت هایی که می توانید در خود پرورش دهید این است که بینش استفان کاوی را بیاموزید و آن را درونی کنید. او براساس آنچه می گوید زندگی می کند. این کتاب می تواند به شما کمک کند که زندگی کنید و همیشه در جمع برندگان باشید. »

دکتر دینس وتیلی، نویسنده کتاب « روانشناسیِ برنده شدن »

« این کتاب، بسیار قدرتمند است و قانون های آن درباره طرز نگرش به مساله ها، رهبری کارها و رابطه های انسانی، آن را به ابزاری عملی و کاربردی برای مدیران تجاری امروز تبدیل کرده است. من به طور جدی خواندن این کتاب را به همه توصیه می کنم. »

جیمز سی. فلچر، یکی از مدیران ناسا

« این کتاب، ابزار کمکی شگفت انگیزی است. دکتر کاوی عادت های افراد بسیار موثر و موفق را با هم ترکیب می کند و آن ها را قدرتمندانه به نحوی ارائه می کند که بتوان از آن ها به آسانی استفاده کرد. حالا ما یک طرح کلی برای روشن کردن ذهن آمریکاییان داریم. »

چارلز گارفیلد، نویسنده « کتاب مجریان برتر »

« هفت عادت مردمان موثر، کتابی استثنایی است. این کتاب، بیشتر از تمام کتاب هایی که تاکنون خوانده ایم، در انسان انگیزه ایجاد می کند که مسئولیت های مختلف زندگی اش را با هم هماهنگ کند. »

پاول اچ. تامپسون، مدیر مدرسه و نویسنده کتاب « نوسازی »

« کاوی انسانی مشتاق است و هر روز مشتاق تر می شود. »

مجله هفتگی تجارت

« استفان کاوی تاثیر زیادی در زندگی من گذاشته است. قانون های او قدرتمند و تاثیرگذارند. این کتاب را بخرید و آن را بخوانید چون قانون های آن زندگی شما را غنی و پربهره می کند. »

رابرت سی. آلن، نویسنده کتاب « ثروت و حفظ آن »

« در دهه۹۰، آمریکا می بایست به نحوی میزان سوددهی را در مساله های شخصی و کاری بالا می برد که بهترین راه برای رسیدن به این هدف، افزایش منبع های انسانی بود. دکتر کاوی با کتاب هفت عادت مردمان موثر این پروژه را تا تحقق کامل آن راهنمایی کرد. این قانون این قانون ها پرمعنی بوده و در هر زمان به کار می آیند. »

اف. جی. « باک » راجرز، نویسنده کتاب « راه آی بی ام »

« این کتاب، سرشار از بینش کاربردی و عملی برای افرادی است که می خواهند کنترل زندگی، تجارت و مساله های کاری خود را در دست بگیرند. هر بار که یکی از فصل های کتاب را می خوانم، ایده ای جدید به من می دهد که بسیار عمیق و بنیادین هستند. »

گیفورد پینچات سوم، نویسنده کتاب « مساله های کارگزاری »

« بیشتر یادگیری من از راه الگوپذیری از رفتار دیگران و طرز انجام کارهای شان صورت می گیرد. این کتاب به من کمک می کند در مرحله های الگوپذیری بیشتر انرژی بگیرم. کاوی این کار را با روش تحقیق تاثیرگذار و مثال های مناسب انجام می دهد. »

لاری ویلسون، نویسنده کتاب « تغییر جهت بازی: روش جدید فروش »

« مفهوم های بنیادین، کلید موفقیت هستند. استفان کاوی استاد این گونه مفهوم هاست. کتاب او را بخرید، ولی مهم تر اینکه از آن استفاده کنید. »

آنتونی رابینز، نویسنده کتاب « قدرت نامحدود »

« از زمان ظهور دیل کارنگی، کاوی پرانگیزه ترین مشاور برای خود ارتقایی در زمینه تجارت است. »

یو. اس. ای. تو دی

« این کتاب حقیقت های نافذ درباره سرشت انسان دارد که به طور معمول در رمان ها دیده می شود. در نهایت احساس خواهید کرد نه تنها شما کاوی را می شناسید، بلکه او نیز شما را می شناسد. »

اورسن اسکات کارد، برنده جوایز هوگو و نبولا

« تنها از راه کلامش نیست که استفان کاوی توانسته است به افراد یا سازمان ها ارزشی والاتر ببخشد. بلکه بینش و هماهنگی خود او به عنوان یک الگو افراد را به ماورای پیروزی و موفقیت سوق می دهد. »

تام اف. کرام، نویسنده کتاب « جادوی کشمکش »

« با تمام مسئولیت ها و تقاضاهایی که گذر زمان، سفر، کار و خانواده در این دنیای پر از رقابت بر دوش ما می گذارد، خیلی خوب است که می توانیم به کتاب هفت عادت مردمان موثر، نوشته استفان کاوی مراجعه کنیم. »

ماری آزموند

« در کتاب هفت عادت مردمان موثر، استفان کاوی هفت مرحله که انسان می تواند با گذراندن آن ها، کنترل زندگی اش را در دست بگیرد را ذکر می کند. پس از این هفت مرحله، فرد تبدیل به انسان کامل و پیروزی می شود که از خود انتظار داشت. این کتاب مطالب را گام به گام توضیح می دهد تا برای پیشرفت های شخصی و کاری قابل به کارگیری باشد. »

راجر استوباخ، رئیس اتاق اجتماع

« نتیجه ای که او در این کتاب به آن اشاره می کند، نیاز به حفظ چارچوب های کلیشه ای در اجتماع را کمرنگ می کند. این اثر به ارزش کتاب هایی که درباره کمک به خود در زمینه پیشرفت کردن نوشته شده اند، می افزاید. »

دابلیو. کلمنت استون، موسس مجله موفقیت

« استفان کاوی زندگی و قانون های خود را طوری با یکدیگر همراه می کند که فکرهای درونی و رفتار بیرونی نیز با یکدیگر هم سو می گردند و در نتیجه آن، جنبه شخصی و عمومی افراد با هم هماهنگ می شود. »

گرگوری. جی. نیول، سفیر آمریکا در سوییس

« ویژگی منحصربه فرد این کتاب این است که ساده نوشته شده، بدون اینکه مفهوم های آن پیش پاافتاده باشد. »

ام. اسکات پک، نویسنده کتاب « جاده ای که کمتر برای سفر از آن استفاده می شود »

« از خواندن این کتاب خیلی لذت می برم… این کتاب سرشار از تفکر و ارائه روش است. »

نرمن وینسنت پیل، نویسنده کتاب « قدرت تفکر مثبت »

تقدیر و سپاس اول اکتاب

همبستگی متقابل، به نسبتِ استقلال کامل، ارزشی والاتر دارد. این اثر حاصل مشترک ذهن های بسیاری است. این کار وقتی آغاز شد که من در میانه دهه هفتاد، به عنوان پروژه دوره دکتری، کتاب هایی درباره موفقیت را -که حاصل دویست سال تلاش بود- مرور می کردم. من مدیون الهام و نوع نگاهِ متفکران بسیاری به خاطر اصل بینش و خردمندی و نیز مدیون منابعی هستم که در طول چند نسل به ما رسیده است.

همچنین مدیون دانشجویان، دوستان و همکاران بسیاری در دانشگاه بریگهام یانگ و نیز مرکز رهبری کاوی، هزاران فرد از پدران و مادران، جوانان، بزرگ سالان، مدیران اجرایی، آموزگاران و دیگر داوطلبانی هستم که این مفهوم ها را آزمودند و اطلاعاتی را در اختیار من قرار دادند و مرا تشویق و ترغیب می کردند. مفهوم های تشکیل دهنده این کتاب و هماهنگ کردن آن ها به آهستگی تکمیل شد و در طی این مرحله، افرادی که خالصانه و عمیق درباره این موضوع تحقیق می کردند، منبع الهام من بودند. چون معتقد بودند که این هفت عادت، یک متُد همه جانبه و کلی درباره میزان تاثیرگذاری شخصی و فراشخصی است، از عادت های شخصی و فردی فراتر می رود و کلید اصلی موفقیت در ایجاد ارتباط و اتصال بین عادت هاست. و اینکه چگونه آن ها باید به صورت یک توالی منطقی درآیند. برای کامل کردن و چاپ کتاب به افراد زیر، احساس دین زیادی دارم:

– به ساندرا و هر یک از فرزندانم و همسرانشان به خاطر هماهنگی در کارها و پشتیبانی از من و اینکه مسافرت های من به خارج از کشور و گرفتاری هایم را تحمل کردند. در واقع آموزش قانون ها به کسانی که عاشق آن ها هستی آسان است.

– به برادرم، جان، به خاطر عشق، علاقه، بینش و پاکی روحش.

– به روانِ شاد پدرم.

– به مادرم، به خاطر عشق و ایثارش در حق فرزندان و نوادگانش.

– به دوستان و همکاران عزیزم در کار به خصوص:

– بیل میر، ران مک میلان و لکس واترسون برای ارائه اطلاعات، تشویق و ترغیب، پیشنهادهای ویرایشی و کمک در چاپ کتاب.

– برد اندرسون، کسی که با زحمت یک ساله اش برنامه ویدیوییِ هفت عادت را تنظیم کرد. زیر نظر او مفهوم های این کتاب به کمک هزاران نفر در سازمان های مختلف آزمایش و اصلاح شد. بدون استثنا، در برخورد اول، تمام افرادی که آزمایش شدند اعتماد چندانی به این برنامه نداشتند و فکر می کردند این مفهوم ها « کارا و موثر » نیستند، بنابراین آن را به کارکنان دیگر واگذار می کردند.

– باب سل، به خاطر ایجاد سیستم هماهنگ در شرکت، و ایجاد آرامشِ خاطر تا با خیال آسوده روی کتاب متمرکز شوم.

– دیوید کلنی، به خاطر انتقال ارزش و قدرت هفت عادت به صدها شرکت بازرگانی و با تشکر از بلین بی، رویس کروگر، راجر مرپل و آل سوتیزلر به خاطر اینکه این فرصت را در اختیار من قرار دادند که مفهوم ها را در محیط های مختلف آزمایش کنم.

– نماینده فعال ادبیاتی ام ژان میلر و همراهانم گرگ لینک و دستیارش استفانی اسمیث و رالین بکهام والین که مرا برای انجام کارها تشویق می کردند و مبتکرانه و شجاعانه، رهبریِ بازار آزاد و تجارت را در دست گرفتند.

– سیمون و شوستر، ویرایشگر باب آساهینا به خاطر مهارت های حرفه ای اش و رهبری پروژه و پیشنهادهای عالی اش و به خاطر کمک کردن به من برای درک تفاوت بین صحبت کردن با نوشتن مطلب.

– دستیاران دلسوزم شرلی و هیثر اسمیث و دستیار کنونی ام ماریلین اندروز به خاطر وفاداری اش که به واقع فوق العاده بود.

– ویرایشگر خارق العاده مجله کن شلتون برای ویرایش اولین دست نوشته در چند سال قبل و کمک به اصلاح و آزمایش مفهوم ها در محیط های متفاوت و به خاطر هماهنگی و کفایتش.

– ربکا مریل به خاطر ویراستاری ارزشمند و کمک به چاپ کتاب و تعهد درونی اش به این مفهوم ها، مهارت و حساسیت در عمل به تعهدش و با تشکر از همسرش راجر به خاطر کمک خردمندانه و مشترکش به من.

– کی سویم و پسرش گیلرد، به خاطر بینش قابل تقدیرش که به رشد روز افزون سازمان ما کمک کرد.

هفت عادت مردمان موثر

مقدمه کتاب هفت عادت مردمان موثر

مقدمه کتاب هفت عادت مردمان موثر

از زمانی که کتاب هفت عادت مردمان موثر برای اولین بار به چاپ رسید، دنیا به طور شگفت انگیزی دگرگون شد. در واقع، زندگی پیچیده، پر استرس و پر از نیاز است. ما از عصر صنعتی به عصر اطلاعات گذر کرده ایم که نتیجه های زیادی را در پی داشته است. از طرف دیگر، امروزه با چالش هایی در زندگی شخصی، خانوادگی و کاری خود روبه رو هستیم که در یک یا دو دهه قبل به هیچ وجه قابل تصور نبود. این چالش ها به خاطر نظم و ترتیب جدید مساله ها و نیز تفاوت آن ها با مسائل دوره های پیشین است.

این دگرگونی های فراگیر در جامعه و تغییرهای شگرف در بازار جهانیِ دیجیتالی به این مهم می انجامد که من بیشتر وقت ها منصفانه از خودم می پرسم: « آیا هفت عادت مردمان موثر هنوز هم در مورد مساله ها صدق می کند؟ » و مساله ای دیگر: « آیا آن ها ده، بیست، پنجاه یا صد سال آینده نیز کارایی خواهند داشت؟ » پاسخ من: « هر چه تغییرها بزرگ تر و هر چه چالش ها پیچیده تر باشند، آن عادت ها بیشتر از قبل به این دوران ارتباط پیدا می کنند. »

دلیل: مشکل ها و دردهای ما، جهانی و رو به افزایش اند، در نتیجه راه حل آن ها نیز همیشه براساس قانون های جهانی، همیشگی و ثابت هستند که در طول تاریخ در مورد همه جوامعِ پایا و سعادتمند مشترک است. من آن قانون ها را اختراع نکردم و بنابراین از این بابت افتخاری نصیبم نمی شود. من فقط آن ها را شناسایی و سازماندهی کردم و به صورت سیستمی پشت سر هم درآوردم. یکی از مهمترین آموخته های من در زندگی این است: اگر می خواهی به بزرگ ترین آرزوهایت برسی و بر بزرگ ترین چالش هایت غلبه کنی، قانون یا تئوریِ طبیعی ای که منجر به نتیجه های دلخواهت می شود را شناسایی کن و به کار بگیر.

اینکه چگونه آن قانون را به کار بگیریم در هر فرد متفاوت است. به عبارت دیگر ابتکارها، استعدادها و نقطه های قوتِ منحصربه فرد ما هستند که روش به کارگیری این قانون ها را تعیین می کنند، اما در نهایت، پیروزی در هر تلاشی، همیشه وابسته به هماهنگ بودن با آن قانون هایی است که با پیروزی و موفقیت پیوند خورده اند. بسیاری از افراد، دست کم در حالت خودآگاهانه، چنین فکری نمی کنند. در حقیقت، شما به تدریج در خواهید یافت که راه حل هایی که براساس قانون های طبیعی هستند، در تضاد کامل با عمل و طرز تفکر عامه مردم قرار دارد.

اجازه دهید این تضاد را با چند چالش مشترک در بین انسان ها به تصویر بکشم:

ترس و احساس نبود امنیت

امروزه بسیاری از افراد، با احساس ترس درگیرند. آن ها از آینده می ترسند و در محل کار، انسان هایی آسیب پذیرند و از اینکه شغلشان را از دست بدهند و نتوانند خانواده خود را تامین کنند، در هراسند. بیشتر وقت ها این حس آسیب پذیر بودن باعث می شود افراد، زندگی بدون ریسک و همراه با وابستگی شدید به دیگران -در خانه یا محل کار- را دنبال کنند:

پاسخ فرهنگ ما به این مشکل این است که تا می توانیم مستقل باشیم.

« تمرکز من، در خودم و دارایی هایم است » . « من کار خودم را به خوبی انجام خواهم داد و وقتی از آن فارغ شدم به تفریح و سرگرمی می پردازم. » استقلال، امری مهم و حیاتی است و نوعی ارزش یا دستاورد به شمار می آید. مساله این است که ما درواقع به صورت هم بستگیِ دو سویه زندگی می کنیم و مهم ترین دستاوردهای ما در گرو مهارت های هم بستگی های دو سویه است که از حد توانایی های کنونیِ فردیِ ما خارج است. « من آن را همین حالا می خواهم. » مردم همه چیز می خواهند و همین حالا می خواهند. « من پول می خواهم. من یک خانه بزرگ و زیبا، یک ماشین زیبا و بزرگ ترین و بهترین مرکز تفریحی را می خواهم. من همه چیز می خواهم و این حق من است. »

امروزه اگرچه کارت های اعتباری این امکان را فراهم کرده است که « الآن بخرید و دیرتر پرداخت کنید » ، اما واقعیت اقتصادی این است که باید همیشه یادمان باشد که در نهایت نمی توانیم بیشتر از وسع خود خرید کنیم. وانمود کردن به قدرت خرید، زیاد طول نخواهد کشید. چون نرخ بهره ها سرسام آور و غیر قابل جبران است.

سخت کوشی هم فایده ای ندارد. با سرعت سرسام آور تحول تکنولوژی و بازار رقابت در دنیای تجارت و تکنولوژی، اینکه ما تحصیل کرده باشیم کفایت نمی کند، بلکه باید پیوسته آموزش های خود را به روز کنیم و ذهن خود را گسترش دهیم و پیوسته مهارت هایی را در خود به وجود بیاوریم و یا تقویت کنیم تا از دنیای رقابتی خارج نشویم. به عنوان مثال در محل کار، مدیران نتیجه های به دست آمده از کارکنان را بررسی می کنند. چنین رقابتی خشن و باقی ماندن در چنین فضایی دشوار است.

نیاز امروز باید با واقعیتِ همین دوره و نوع تقاضای سرمایه امروزه تامین شود. اما عامل اصلی موفقیت، تواناییِ رشد و باقی ماندن در سیستم است. ممکن است شما بتوانید نیازهای سه ماه یا حتی بیشتر از این مدت را تامین کنید. اما پرسش حقیقی این است که آیا سرمایه کافی برای حفظ موفقیت و گسترش آن در طی یک سال، پنج سال و یا حتی ده سال را نیز دارید؟ فرهنگ ما متاسفانه فقط نتیجه های امروز را بررسی می کند.

اما به کارگیریِ قانونِ ایجاد تعادل بین تقاضاهای امروزه و ایجاد توانایی هایی که منجر به موفقیت شما در آینده شوند، گریزناپذیر است. حتی این قانون در مورد سلامتی، ازدواج، رابطه های خانوادگی و نیازهای شما در جامعه نیز صدق می کند.

فهرست مطالب کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • نگاهی به هفت عادت
  • اخلاقیات شخصیت و اخلاقیات منش
  • عادت 1 عامل باشید
  • عادت 2 ذهنا از پایان آغاز کنید
  • عادت ۳ نخست امور نخست را قرار دهید
  • عادت ۴ برنده برنده بیاندیشید
  • عادت ۵ نخست گوش فرا دهید
  • عادت ۶ سینرژی انرژی گروهی ایجاد کنید
  • عادت ۷ اره را تیز کنید
  • نگاهی مجدد به هفت عادتش


مشخصات کتاب هفت عادت مردمان موثر

  • نویسنده: استفان کاوی
  • مترجم: الهام خرسندی
  • تعداد صفحات: 535 صفحه
  • انتشارات: هورمزد
  • موضوع: موفقیت

خرید کتاب هفت عادت مردمان موثر


چقدر این مطلب مفید بود؟

تبلیغات کتاب
برچسب ها


برای اطلاع از آخرین اخبار ، مطالب و دوره های جدید رایگان سایت در خبرنامه ی ایمیل ما شرکت کنید.

شما هم به جمع بیش از 3000 مشترک خبرنامه ایمیلی مدیر فروش بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن