دوره جامع آموزش گوگل آنالیتیکس
معرفی دوره جامع آموزش گوگل آنالیتیکس
از اینکه در این دوره همراه ما هستید ممنونیم. این دوره آموزش به شما ابزار گوگل آنالیتیکس را کامل آموزش می دهد.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار فوق العاده قدرتمند و حرفه ای برای تحلیل و بررسی وضعیت سایت است. خیلی از وبمستران فکر می کنند گوگل آنالیتیکس فقط برای آمار گرفتن تعداد ورودی سایت هست در صورتی که اشتباه می کنند. در واقع معنای لغوی آنالیتیکس _تجزیه و تحلیل_ هست، پس گوگل آنالیتیکس یک آمارگیر ساده نیست بلکه رفتار کاربران سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد. در ادامه مطلب آموزش کامل گوگل آنالیتیکس به 3 صورت متن + عکس + فیلم برای شما آماده شده است.
تعداد جلسات تا اکنون: 11 جلسه
سطح دوره از نظر آموزش: از 0 تا 100 برای افراد مبتدی تا حرفه ای
مدرس دوره: احسان حسینی
تعداد دانشجویان: در حال حاضر 250 نفر
مدت زمان آموزش تصویری دوره تاکنون: 266 دقیقه
ترتیبی که مدرس دوره برای دوره آموزش گوگل آنالیتیکس به شما پیشنهاد میکند:
نگاهی کلی به قسمت های گوگل آنالیتیکس
آموزش قسمت زمان حال (Realtime) در گوگل آنالیتیکس
آموزش قسمت مخاطبان (Audience) در گوگل آنالیتیکس
آموزش قسمت جذب (Acquisition) در گوگل آنالیتیکس
آموزش قسمت رفتار (Behavior) در گوگل آنالیتیکس
آموزش قسمت تبدیلها (Conversions) در گوگل آنالیتیکس
آموزش قسمت مدیریت (Admin) در گوگل آنالیتیکس
آموزش گوگل تگ منیجر و ساخت ایونت
برای اطلاع از آپدیت های دوره جامع گوگل آنالیتیکس اطلاعات خود را وارد نمایید.
#1 گوگل آنالیتیکس چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
گوگل آنالیتیکس جایی است که با ثبت سایت در آن می توان تمامی بازدیدهای سایت را با جزئیات بسیار دقیق مشاهده کرد. گوگل آنالیتیکس تنها سرویس آمار بازدید نیست و در موارد زیر نیز می توان از آن استفاده کرد. در حال حاضر ابزارهای بسیاری برای جمع آوری اطلاعات کاربران بر روی وبسایت وجود دارند که هرکدام قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفردی دارند ولی بهترین و کامل ترین ابزار موجود گوگل آنالیتیکز است که مشخصا توسط شرکت گوگل و بصورت رایگان ارائه شده است.
گوگل آنالیتیکس بدون شک بهترین ابزار برای تحلیل اطلاعات ترافیک سایت یا اپلیکیشن شماست. این ابزار به دلیل این که برای خود گوگل است می تواند از منابع خودش استفاده و بهترین اطلاعات را در اختیار ما بگذارد. بدون شک هیچ ابزار دیگری تا الان موجود نیست که بتوانید با این ابزار رقابت کند و این ابزار رایگان در اختیار شماست.
بخش اول دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- گوگل آنالیتیکس چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
- چرا مدیران سایت به گوگل آنالیتیکس نیاز دارند؟
- چرا این آموزش گوگل آنالیتیکس متفاوت است؟
- تحریم گوگل آنالیتیکس
#2 ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس
برای ایجاد حساب در گوگل آنالیتیکس باید یک حساب گوگل (جیمیل) داشته باشید. دقت داشته باشید که این حساب جیمیل، قرار است که کنترل کامل روی اطلاعات اکانت گوگل آنالیتیکس شما داشته باشد.برای فعال سازی گوگل آنالیتیکس روی وب سایت تان ابتدا باید با اکانت جی میل خود لاگین کرده باشید و سپس توی گوگل عبارت Google Analytics را سرچ کنید. یا می توانید مستقیم به صفحه گوگل آنالیتیکس بروید. بعد از ورود به این صفحه روی دکمه Sign Up کلیک کنید.
بخش دوم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش ویدیویی ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس
- ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس
- آموزش قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس در وردپرس
- آموزش قرار دادن کد گوگل آنالیتیکس از طریق هاست
- استفاده از پلاگینها برای ثبتنام گوگل آنالیتیکس
- تست درست بودن ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس
#3 نگاهی کلی به قسمت های مختلف گوگل آنالیتیکس
پس از اتمام فرایند ثبت نام، وارد گوگل آنالیتیکس خود شوید. در این قسمت شما می توانید overview (بررسی اجمالی) های هر قسمت که در قسمت گزارش ها دارید را در یک نگاه ببینید. در اینجا بصورت پیش فرض تاریخ نمایش هر کدام از گزارش ها بر روی هفت روز هست که می توانید از قسمت زیرین هر بخش تاریخ ها را تغییر دهید. همچنین در قسمت زیرین هر بخش می توانید برای دیدن گزارش کامل آن قسمت روی overview آن کلیک کنید.
بخش سوم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش ویدیویی نگاهی کلی به قسمت های گوگل آنالیتیکس
- خانه (Home)
- سفارشی سازی (Customization)
- گزارشها (Reports)
- اطلاعات لحظهای (Real-Time)
- مخاطبان (Audience)
- جذب (Acquisition)
- رفتار (Behavior)
- تبدیل ها (Conversions)
- کشف کردن (Discover)
- ادمین (Admin)
#4 آموزش قسمت زمان حال (Realtime) در گوگل آنالیتیکس
در این بخش به مدیران سایت این فرصت داده میشود که فعالیت های در حال انجام سایت خود را در لحظه ببینند. در لحظه چه تعداد بازدیدکننده فعال روی سایت خود دارید؟ هم اکنون در کدام یک از صفحات سایت شما حضور دارند؟ از چه منابعی وارد سایت شما شده اند؟ از چه کشورهایی آمده اند؟ و بررسی رویداد ها و اهدافی که تعیین کرده اید به صورت لحظه ای در این قسمت امکان پذیر است.
#5 آموزش قسمت مخاطبان (Audience) در گوگل آنالیتیکس
در این بخش می توانید شناخت کاملی از مخاطبان وب سایت خود داشته باشید. بخش Audience (مخاطبان) گوگل آنالیتیکس پر از اطلاعاتیه که بهتون کمک میکنه مشخصات کاربرانتون رو بدونید. شامل اطلاعاتی راجع به مکان جغرافیایی شون تا نوع دستگاهی که برای دسترسی به سایت شما استفاده میکنن.حتی گزارشهای دیگهای در بخش Audience وجود داره که بهتون کمک میکنه رفتار کاربرانتون رو پس از چندبار سرزدن به سایتتون متوجه بشید. مثلا اینکه هر چندوقت به سایت میان و بین هر آمدن چه مدت زمان سپری میکنن.
بطور خلاصه، گزارش Audience این امکان رو براتون فراهم میکنه که جمعیت شناسی مخاطبین سایتتون رو بدونید. ترکیبی از کاربران جدید و برگشتی و میزان تعهدشون به سایت شما، مرورگرها و شبکهها و یا هر دستگاه موبایلی که ازشون برای دسترسی به سایت شما استفاده شده.
بخش پنجم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش مخاطبان (Audience) بصورت ویدیویی
- دید کلی (Overview)
- کاربران فعال (Active Users)
- ارزش کاربران (Lifetime Value)
- آنالیز دنبال کنندگان (Cohort Analysis)
- بررسی وضعیت کاربران (User Explorer)
- اطلاعات جمعیت شناختی یا دموگرافیک (Demographics)
- علاقهمندیها (Interests)
- اطلاعات جغرافیایی (Geo)
- رفتار (Behavior)
- فناوری (Technology)
- موبایل (Mobile)
- معیار سنج (Benchmarking)
- جریان کاربران (User Flow)
#6 آموزش قسمت جذب (Acquisition) در گوگل آنالیتیکس
در این قسمت شما میتوانید به بررسی نحوه جذب کاربران بپردازید و ببینید که ترافیک ورودی شما از چه کانال هایی است. زمانی که شما قصد جذب ترافیک را داشته باشید، ابزارهای مختلفی در اختیار دارید که هر کدام از آنها با یک روش خاص و متفاوت اجرا میشود. بنابراین اگر ما بخواهیم کارآمد بودن یکی از این روشها را بررسی کنیم، باید به سراغ ابزار Acquisition در گوگل آنالیتیکس برویم تا بتوانیم این آمارها را به شکل دقیقتر و موفق به دست بیاوریم. مثلا بیشتر خریداران محصولات تان از چه کانال هایی وارد شده اند یا بیشتر بازدید کننده های سایت تان از چه کانال هایی تبدیل شده اند.
بخش ششم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش جذب (Acquisition) بصورت ویدیویی
- اطلاعات کلی (Overview)
- تمام ترافیک (All Traffic)
- تبلیغات گوگل (Google Ads)
- کنسول جستجو (Search Console)
- شبکه های اجتماعی (Social)
- کمپین ها (Campaigns)
- ساخت UTM گوگل آنالتیکس
#7 آموزش قسمت رفتار (Behavior) در گوگل آنالیتیکس
این قسمت از گوگل آنالیتیک نیز کاربرد بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. از طریق این بخش شما میبینید که رفتار کاربران شما چگونه بوده، چطور با سایت شما تعامل کردهاند و چه کارهایی را در آن انجام دادهاند. بخش رفتار میتواند اطلاعات مهم و تعیینکنندهای در اختیار شما قرار دهد که به شکلهای مختلفی میتوانید آنها را تغییر دهید و به عنوان فاکتورهای ارزیابی استفاده کنید. در این قسمت می توانید رفتاری که کاربران تان با سایت شما داشته اند را کامل بررسی کنید.
بخش هفتم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش رفتار (Behavior) بصورت ویدیویی
- اطلاعات کلی (Overview)
- جریان رفتار (Behavior Flow)
- محتوای سایت (Site Content)
- سرعت سایت (Site Speed)
- جستجوی سایت (Site Search)
- رویدادها (Events)
- آزمایش (Experiments)
#8 آموزش قسمت تبدیلها (Conversions) در گوگل آنالیتیکس
تبدیلها همیشه مهم هستند و نرخ تبدیل به عنوان یک فاکتور تعیین کننده در عملکرد سایت در نظر گرفته میشود.در این قسمت می توانید وضعیت تبدیل های سایت خود را مشاهده کنید. ممکن است منظور از تبدیل، تبدیل بازدید کننده به کاربر یا خریدار باشد.برای این منظور لازم است که شما اهدافی را مشخص کنید و در صورت اینکه کاربر خریدی انجام میدهد، اطلاعات خرید را در اختیار گوگل بگذارید. تنظیمات این قسمت باید از طریق بخش مدیریت گوگل آنالیتیکس و به Google Tag Manager انجام شود و بروی سایت پیادهسازی شود.
بخش هشتم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش تبدیلها (Conversions) بصورت ویدیویی
- اهداف (Goals)
- فروش آنلاین (E-Commerce)
- مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels)
- اختصاص (Attribution)
#9 آموزش قسمت مدیریت (Admin) در گوگل آنالیتیکس
در این قسمت شما مدیریت گوگل آنالیتیکس را بر عهده دارید. از موارد مهم این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- راه اندازی سایت سرچ برای مشخص شدن کلمات سرچ شده کاربران در سایت
- اتصال گوگل آنالیتیکس به فروشگاه سایت و طریقه اتصال آن به ووکامرس
- استفاده از Content Grouping
- ساختن آلارم برای موارد خاص
- فعال کردن دموگرافیک
#10 آموزش گوگل تگ منیجر و ساخت ایونت
گوگل تگ منیجر یکی دیگر از ابزار های رایگان گوگل مانند گوگل وبمستر، گوگل آنالیتیکس و … است. در اینجا شما می توانید به ساخت ایونت برای مدیریت بهتر سایت خود بپردازید. گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) که به اختصار GTM هم به آن گفته می شود ابزاری ساده است که ما در این آموزش قصد داریم با نحوه کارکرد آن شما را آشنا کنیم.
بخش دهم دوره جامع گوگل آنالیتیکس
- آموزش کار با گوگل تگ منیجر
- ساخت اکانت در گوگل تگ منیجر
- ایجاد تگ در گوگل تگ منیجر
- ویرایش تگ ها در گوگل تگ منیجر
- ایجاد متغیر ها در گوگل تگ منیجر
- بررسی موردی متغییر ها
#11 دیکشنری گوگل آنالیتیکس
شما برای استفاده از گوگل آنالیتیکس باید با کلمات استفاده شده در آن آشنایی داشته باشید و بدانید که به چه معنا می باشد. در اینجا با معنای عبارات کلیدی استفاده شده در این ابزار آشنا خواهید شد. اطلاعات شما در گوگل آنالیتیکس در قسمت حساب یا همان اکانت شما ذخیره می شود. اگر شما مدیریت چند سایت را به عهده داشته باشید و به هم مرتبط باشند می توانید از این قسمت بین حساب بچرخید. ولی اگر حساب ها مرتبط نباشد مثلا سایت شرکت و وبلاگ شخصی خوب باید از دو حساب جداگانه برای این کار استفاده کرد.